2011-10-02, 00:35
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Nu ställde jag frågan till VV, som kom med påståendet att Roth jobbar mot rasism. Har du ingen koll så undvik helt enkelt att svara, men en gissning får du gärna komma med...

Jag fick det från Wikipedia.
Eftersom han fått priser kan man anta att det finns de som undersökt hans arbete.
Självklart måste man inte jobba över hela världen med ett sådant projekt.
Han kanske håller sig inom Sverige, men det har jag ingen aning om.

Om det nu är så är det väl en god och ädel handling i alla fall?
Tycker du inte det?

/VV
Citera
2011-10-02, 02:21
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Jag fick det från Wikipedia.
Eftersom han fått priser kan man anta att det finns de som undersökt hans arbete.
Självklart måste man inte jobba över hela världen med ett sådant projekt.
Han kanske håller sig inom Sverige, men det har jag ingen aning om.

Om det nu är så är det väl en god och ädel handling i alla fall?
Tycker du inte det?
Så typiskt för de troende att citera en text utan länk. Ville du bara göra dig märkvärdig eller?

Nej, jag håller inte med dig utan att tänka efter först. Judar som säger sig jobba mot rasism har påfallande ofta en förmåga att stötta den judiska staten och det rimmar för vän av ordning väldigt illa. Man inte påstå sig jobba mot rasism i ett land och samtidigt stödja "Israel", den kanske mest rasistiska nation på jordklotet!

Jag misstänker starkt att Roth stöder ett judiskt nationalhem och därmed deras rasism, vad tror du?
Citera
2011-10-02, 17:38
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Så typiskt för de troende att citera en text utan länk. Ville du bara göra dig märkvärdig eller?

Länken tog jag från inlägget ovanför, som skrevs av Keruac.
Förstår att du tyckte hans inlägg och länkar var så ointressant läsning att du inte ens iddes klicka på dom.
Så där speciellt märkvärdig tyckte jag inte texten var.

/VV
Citera
2011-10-02, 19:17
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Länken tog jag från inlägget ovanför, som skrevs av Keruac.
Förstår att du tyckte hans inlägg och länkar var så ointressant läsning att du inte ens iddes klicka på dom.
Så där speciellt märkvärdig tyckte jag inte texten var.

/VV
Så typiskt för de troende att citera selektivt när de vill dodga. Och så typiskt att det var en kritisk text mot det judiska nationalhemmet du raderade och en fråga som tärde på ditt samvete. "Klaga på de stackars judarna på självaste Flashback och inte få se klart filmen..."

Det hör enligt min mening till god ton att åtminstone nämna var länken fanns, eller ännu hellre, skicka med den. Eller också kunde du ha ljugit och sagt att du glömde...
Citera
2011-10-02, 22:35
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Så typiskt för de troende att citera selektivt när de vill dodga. Och så typiskt att det var en kritisk text mot det judiska nationalhemmet du raderade och en fråga som tärde på ditt samvete. "Klaga på de stackars judarna på självaste Flashback och inte få se klart filmen..."

Det hör enligt min mening till god ton att åtminstone nämna var länken fanns, eller ännu hellre, skicka med den. Eller också kunde du ha ljugit och sagt att du glömde...

Jag borde ha tagit med länken.
Ljuger det gör jag inte. Det är du och dina gelikar som gör.
Kritik mot det judiska 'nationalhemmet' passar bättre i andra delar av FB än här i denna tråd.

Du vägrar själv att svara om det inte är hedesvärt att arbeta mot rasism som Herr Roth gör.
Svara på det istället för att vrida till frågeställningen till Israel Palestina konflikten.

/VV
Citera
2011-10-03, 01:06
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Jag borde ha tagit med länken.
Ljuger det gör jag inte. Det är du och dina gelikar som gör.
Kritik mot det judiska 'nationalhemmet' passar bättre i andra delar av FB än här i denna tråd.

Du vägrar själv att svara om det inte är hedervärt att arbeta mot rasism som Herr Roth gör.
Svara på det istället för att vrida till frågeställningen till Israel Palestina konflikten.
Idoit

Nej, det är verkligen inte hedervärt att arbeta mot rasism i det värdland man befinner sig och samtidigt upprätthålla den i ett annat land, vilket råkar vara Roths och de flesta andra av hans stamfränders våta dröm och eftersom tråden handlar om Påstådd(a) förintelseöverlevare (som) besökte min skola, vilket mycket väl passar in på lögnaren och - med tanke på ovan anförda resonemang - förmodade rasisten Roth så platsar det sannolikt som hand i handske i tråden.
Citera
2011-10-03, 09:01
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Idoit

Nej, det är verkligen inte hedervärt att arbeta mot rasism i det värdland man befinner sig och samtidigt upprätthålla den i ett annat land, vilket råkar vara Roths och de flesta andra av hans stamfränders våta dröm och eftersom tråden handlar om Påstådd(a) förintelseöverlevare (som) besökte min skola, vilket mycket väl passar in på lögnaren och - med tanke på ovan anförda resonemang - förmodade rasisten Roth så platsar det sannolikt som hand i handske i tråden.

Vad du förmodar och fantiserar om i dina våta drömmer är ointressant.
Kom fram med fakta istället.

/VV
Citera
2011-10-03, 15:51
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Vad du förmodar och fantiserar om i dina våta drömmer är ointressant.
Kom fram med fakta istället.

/VV
Vad är problemet? Du tror ju både på förmodande och fantasier eftersom du tror på vittnesberättelser, som sällan eller aldrig består av annat än antaganden och fabler.

Jag tror inte Roth skulle yppa ett ord om sitt stöd till "Israel" under någon föreläsning mer än i mycket dolda och publikt smickrande ordalag. Hans hundra procent sanna mening i frågan får nog bara hans stamfränder veta kan man anta, och som du försvarar Roth utan bevis för motsatsen kan man ju tro att du hör dit och då kan du väl passa på att fråga?
Citera
2011-10-03, 15:57
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Vad är problemet? Du tror ju både på förmodande och fantasier eftersom du tror på vittnesberättelser, som sällan eller aldrig består av annat än antaganden och fabler.

Jag tror inte Roth skulle yppa ett ord om sitt stöd till "Israel" under någon föreläsning mer än i mycket dolda och publikt smickrande ordalag. Hans hundra procent sanna mening i frågan får nog bara hans stamfränder veta kan man anta, och som du försvarar Roth utan bevis för motsatsen kan man ju tro att du hör dit och då kan du väl passa på att fråga?

Jag försvarar honom inte direkt.
Jag skriver dock heller inte ut att han ljuger eller bedriver rasistisk verksamhet. Det är du som gör.
Du och Keruac.
Men fakta för era påstående saknas och kommer förmodligen att saknas i ytterligare ett infantilt inlägg du strax kommer att skriva.

Lägg upp dina fakta istället som jag bad dig göra!
Eller är det så som man kan misstänka? Du har inga. Du bara sitter och ljuger ihop dom.

/VV
Citera
2011-10-03, 16:58
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Jag försvarar honom inte direkt.
Jag skriver dock heller inte ut att han ljuger eller bedriver rasistisk verksamhet. Det är du som gör.
Du och Keruac.
Men fakta för era påstående saknas och kommer förmodligen att saknas i ytterligare ett infantilt inlägg du strax kommer att skriva.

Lägg upp dina fakta istället som jag bad dig göra!
Eller är det så som man kan misstänka? Du har inga. Du bara sitter och ljuger ihop dom.
Du försvarar honom indirekt?

Att han ljuger erkänner jag att jag anser han gör men var har jag skrivit att han bedriver rasistisk verksamhet?

Mina två meningar här ovan leder klart i bevis att det är du som ljuger. Lägg dig på soffan och dra en runk i stället för helvete!
Citera
2011-10-03, 17:16
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Nej, det är verkligen inte hedervärt att arbeta mot rasism i det värdland man befinner sig och samtidigt upprätthålla den i ett annat land,

Vad menar du med detta om du inte menar att han upprätthåller rasism i ett annat land?

/VV
Citera
2011-10-03, 17:35
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Vad menar du med detta om du inte menar att han upprätthåller rasism i ett annat land?

/VV
Det är väl för fan inte han personligen som bedriver, vilket jag heller aldrig sagt. Jag uttryckte mig lite snävt det kan erkännas, men det borde du väl begripit. Men du attacker vilt allt och alla bara för du vet att revisionismens segrar vunnit stora segrar här på FB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in