2009-08-30, 00:21
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Det var bara min personliga åsikt.

Absolut, jag håller med dig på vissa punkter, men det är väl inte så konstigt att man har specialliserat sig på en idrott, t.ex. 100m, precis som med MMA där man (oftast, jag vet inte säkert) riktar in sig på kanske kickboxning eller capoeira.

Tiden då man kunde kommer riktigt långt inom MMA genom att vara ensidig är förbi, nu måste man kunna "mma".. och inte bara tex boxning, brottning osv.
Citera
2009-08-30, 01:12
Medlem
Danolocos avatar
Citat:
Hej på er sportfånar.

Är det bara jag som tycker det känns meningslöst att titta på UFC och allt vad det heter? Varför vill man se två killar slåss i "freestyle" egentligen?

Känns som att det är rätt meningslöst och att man bara tittar för att man själv vill vara cool och kunna slåss, men vad vet jag, ag tittar heller inte på det.

Vill bara påpeka att jag inte skriver för att provocera någon eller liknande!

Du vill ju inte ha ngt svar, utan snarare bara yttra din mening/åsikt, ngt som är ganska meningslöst...
Alla gillar väl olika saker, så enkelt är det. Men jag förstår inte vad du vill ha för respons?

Provocera försöker du ju onekligen, dock utan att lyckas...

Varför vill man se ngn sport överhuvudtaget? Förstår inte vad du vill ha för svar. Ge en vettig anledning till att ngn gillar boule, cricket, bandy, basket osv osv...

Du borde väl förstå att människor inte alltid delar samma intressen, värderingar, funderingar. Alla är olika, men du verkar vara lite hjärntvättad och tillhöra ngn underlig sekt där alla är likatänkande...
Citera
2009-08-30, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danoloco
Du vill ju inte ha ngt svar, utan snarare bara yttra din mening/åsikt, ngt som är ganska meningslöst...
Alla gillar väl olika saker, så enkelt är det. Men jag förstår inte vad du vill ha för respons?

Provocera försöker du ju onekligen, dock utan att lyckas...

Varför vill man se ngn sport överhuvudtaget? Förstår inte vad du vill ha för svar. Ge en vettig anledning till att ngn gillar boule, cricket, bandy, basket osv osv...

Du borde väl förstå att människor inte alltid delar samma intressen, värderingar, funderingar. Alla är olika, men du verkar vara lite hjärntvättad och tillhöra ngn underlig sekt där alla är likatänkande...

Nej, jag tillhör inte någon hjärntvättar sekt. Om det verkligen är så jävla svårt att tyda trådstarten så undrar jag vad tjusningen är i MMA. Läs mellan raderna för i helvette!
Citera
2009-08-30, 01:24
Medlem
Citat:
Läs mellan raderna för i helvette!

Han läste ju mellan raderna, att du är ett jävla troll som vill provocera.
Citera
2009-08-30, 01:42
Medlem
Danolocos avatar
Citat:
Nej, jag tillhör inte någon hjärntvättar sekt. Om det verkligen är så jävla svårt att tyda trådstarten så undrar jag vad tjusningen är i MMA. Läs mellan raderna för i helvette!

Vad är tjusningen i ridsport eller simhopp? Alla ser tjusning i olika saker och ting...

Jag tycker att MMA är den ultimata sporten eftersom det krävs så mkt av utövaren, intelligens, teknik, styrka, kondition och framför allt ett jävla stort hjärta. Och respekten som (alltsom oftast) visas utövarna emellan är det få sporter som kan nå upp till.

Jag tycker mängder av sporter är urtråkiga och ser ingen som helst tjusning i dem, men jag har ju ändå förstålse varför andra kanske tycker just den sporten.

MMA får ständigt ta så mkt skit av okunniga/ignoranta människor, men om man sätter sig in i det och får en inblick så skulle mångas fördomar lukras upp.

Kampsport och många andra idrotter har räddat/hjälpt folk från misär, kriminalitet osv, samt fått många ungdomar liksom vuxna att se ljusare på livet och ökat deras etik och moral...
Citera
2009-08-30, 11:37
Medlem
Citat:
Vad är tjusningen i ridsport eller simhopp? Alla ser tjusning i olika saker och ting...

Jag tycker att MMA är den ultimata sporten eftersom det krävs så mkt av utövaren, intelligens, teknik, styrka, kondition och framför allt ett jävla stort hjärta. Och respekten som (alltsom oftast) visas utövarna emellan är det få sporter som kan nå upp till.

Jag tycker mängder av sporter är urtråkiga och ser ingen som helst tjusning i dem, men jag har ju ändå förstålse varför andra kanske tycker just den sporten.

MMA får ständigt ta så mkt skit av okunniga/ignoranta människor, men om man sätter sig in i det och får en inblick så skulle mångas fördomar lukras upp.

Kampsport och många andra idrotter har räddat/hjälpt folk från misär, kriminalitet osv, samt fått många ungdomar liksom vuxna att se ljusare på livet och ökat deras etik och moral...

Det har väl ändå sport ö.h.t gjort
Citera
2009-08-30, 12:51
Medlem
Som så många andra är det MMA jag gillar mest av alla sporter. Finns inget mer underhållande tycker jag. Själv vill jag inte alls slåss som TS antydde, men jag tränar gym och jag har MMA fighters som en stor förebild (dock ingen enskild fighter). Följt MMA i säkert sex år nu och tycker sporten utvecklas enormt fort och blir allt mer spännande. Nu kommer även den nya generationens fighters som Anderson Silva och Machida. Tror på fler tunga namn de kommande åren.
Citera
2009-08-30, 13:21
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Jo men det är nog inte så många som håller på med UFC eller vad det heter när man utövar det själv, det var mest det jag reagerade på.

Det är troligtvis likadant med kampsport som med fotboll. Lirar man fotboll i korpen så brukar man vara världsmästare när det gäller laguttagningar, regler och taktiska finesser.

Citat:
Ursprungligen postat av Res-Q
Här räcker det inte att kunna kicka en fotboll. Du måste va så ruskigt bra på så många saker för att kunna lyckas.

Just det...och det behöver ju inte fotbollsspelare på elitnivå...

Citat:
Ursprungligen postat av Bratja
Just UFC känns meningslöst från och till. Själlöst, köpt, amerikanskt, massproducerat, mallstöpt. Vi matas med samma countdowns, samma posters, samma fighters, samma värdelösa kommentatorer. Jag är inget fan av buren heller. Djur sitter i bur, inte sportsmän.

Men utöver svenska hockeylandslagets finalmatcher på 90-talet så har jag nog inte investerat lika mycket känslor i något sport-event som i MMA när mina favoritfighters går match.

Du har en poäng där. Jag tittar ofta på kampsport när jag har tid men UFC känns lite uttjatat. Allt tuggande innan matcherna känns aningen uttråkande, speciellt när det kommer från killar som är rätt tunna innanför pannbenet.

Citat:
Ursprungligen postat av vivalaboeg

Hade varit bättre om utövarna tävlade i alla grenar, 100 meter, 10 000 meter, höjdhopp, längdhopp, tresteg, slägga, spjut etc. Då hade det ju kunnat kallats sport iallafall.

Det är det många som gör. Det kallas 10-kamp.

Citat:
Ursprungligen postat av Locho
før att kolla på det som en vanlig streetfight.

UFC är egentligen inget annat än streetfighting som blivit mer rumsren.

Citat:

Så är det säkert. Tyvärr är det också så att baksidan av myntet är alla kampsport-wannabies i dom lägre divisionerna som efter 10 starköl ränner runt på stan och slår folk på truten. Den biten har tyvärr ökat kraftigt de senaste 10 åren. Vad man än tycker om konstsimmare...dom slår åtminstone inte folk på truten.

Både jag och min fru (!) tittar på både kampsport och boxning. Jag var själv en hyfsat god boxare i tungvikt fram till 18-19-årsåldern då jag bröt vänsterarmen och därefter tog studierna all min tid.

Lite OT...min frus favorit är Mighty Moe. Min egen favorit är Jerome Le Banner. Jag hade förmånen att träffa honom på en flygplats i Frankrike för ett antal år sedan. Trots att jag inte är direkt klent byggd (183 cm och pendlar runt tungviktsstrecket 90-93 kg) så kände jag mig liten i jämförelse. Han är ett monster...
Citera
2009-08-30, 13:37
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666

Så är det säkert. Tyvärr är det också så att baksidan av myntet är alla kampsport-wannabies i dom lägre divisionerna som efter 10 starköl ränner runt på stan och slår folk på truten. Den biten har tyvärr ökat kraftigt de senaste 10 åren.

Finns det belägg för det? Källa?
Citera
2009-08-30, 13:40
Medlem
Jag kollar bara på ufc för att jag vill se folk få spö, blod och att jag lär mig slåss. Jag brukar sätt på en gammal ufc-gala och sen dricka 15-20 öl och gå och testa mina nya tekniker. Men så gör ju alla mma-fans.
Citera
2009-08-30, 13:41
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Hej på er sportfånar.

Är det bara jag som tycker det känns meningslöst att titta på UFC och allt vad det heter? Varför vill man se två killar slåss i "freestyle" egentligen?

Känns som att det är rätt meningslöst och att man bara tittar för att man själv vill vara cool och kunna slåss, men vad vet jag, ag tittar heller inte på det.

Vill bara påpeka att jag inte skriver för att provocera någon eller liknande!
Är väll ungefär lika meningslöst som att titta på all annan sport.
Citera
2009-08-30, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
Är väll ungefär lika meningslöst som att titta på all annan sport.

+1

Varför ska man krångla till det med massa argument. Det där är enda argumentet man behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in