2009-08-26, 19:55
Medlem
Flytande_argots avatar
Håller på och klipper ihop en egen liten Tintin-historia från redan existerande Tintin-album på klassiskt "Kalle anka tar knark" manér. Finns det några bra verktyg eller program för att underlätta hela processen?

Som läget är nu så har jag samtliga Tintin-album som PDF:er och får sedan markera en ruta jag är intresserad av i Foxit, klistran in den i MS-Paint och sudda ut befintlig text med penselverktyget innan jag skriver dit min egen pratbubble-text.

Ja, så finns det alltså något program för att hantera/skapa/bearbeta just serietidningsrutor/material?
Citera
2009-08-26, 20:31
Medlem
systems avatar
Nu har du ju – eftersom du klipper från befintlig serie – redan färdiga serierutor, så jag ser egentligen inte hur något speciellt serieskaparprogram kan vara till någon större hjälp. Hursomhelst.

Till OS X finns Comic Life för just enklare serieskapande.
Citera
2009-08-26, 20:43
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Nu har du ju – eftersom du klipper från befintlig serie – redan färdiga serierutor, så jag ser egentligen inte hur något speciellt serieskaparprogram kan vara till någon större hjälp. Hursomhelst.

Till OS X finns Comic Life för just enklare serieskapande.

Nä, jag lär väl tillägga att jag är fullständig novis vad gäller bildbehandling och dessutom är jag behäftad med ritandets motsvarighet till skrivandets dyslexi (om det nu finns någon sådan).

Men Comic Life kan vara värt att kolla upp. Sitter dock på en windowsburk för ögonblicket.

Men alla tips och pointers tas varmt emot.
Citera
2009-08-26, 20:53
Medlem
Linkerts avatar
InDesign skulle nog kunna funka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in