2009-08-26, 23:08
Medlem
Liberaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunja
Att ursäkta publiceringen är att ursäkta grundlagen, så ditt resonemang faller platt.
Publicering är en rättighet och vad som ursäktas är inte rättigheten.
Citera
2009-08-26, 23:08
Medlem
JudgeDredds avatar
http://svt.se/svttext/web/pages/151.html

Citat:
Aftonbladet stäms för Israel-artikeln

En israelisk advokat har i New York
stämt Aftonbladet på motsvarande
53 miljoner kronor för artikeln om
att israeliska soldater stulit organ
från döda palestinier.

Guy Ophir skriver att tidningen haft
som uppsåt att förtala judar och
israeler, inklusive honom själv, och
att den därför bör kompensera honom
ekonomiskt.

Enligt Bob Clothier, tryckfrihets-
expert i Philadelphia, lär stämningen
knappast lyckas eftersom advokaten
personligen inte är utpekad i
artikeln.

Citera
2009-08-27, 00:20
Medlem
BaalZeBubs avatar
Ja, då får de väl stämma Jerusalem Post på en miljard också
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?pagename=JPost/JPArticle/ShowFull&cid=1202742150695
Citera
2009-08-27, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunja
Ursäkta? En seriös tidning, med smeknamnet aftonhoran?
Seriös tidningen är det ju knappast men aftonhoran är ett gammalt namn på aftonbladet, det är därför man kommer till aftonbladet om man skriver www.aftonhoran.se

Den här stämningen kommer aldrig gå igenom, aftonbladet må vara en skittidning men dom får fan skriva vad dom vill enligt mig, inte så att nån människa med en iq över 75 läser den iaf.
Citera
2009-08-27, 00:50
Medlem
nämenjovissts avatar
jag är inte jätteinsatt i debatten så jag kanske inte är legitim att ens uttala mig... men jag gör ett försök:

Varför blir israel, den där advokaten och diverse folk så arga på aftonbladet? Borde dom inte bli arga på personerna som figurerar i själva artikeln?

Eller påstår israel och gänget att hela artikeln är totalt påhittad?
Citera
2009-08-27, 02:43
Medlem
hatar judarna just nu. dom tror dom får göra som dom vill eftersom det är synd om dem. Vem fan bryr sig det var ju 60 år sedan!

jävla barnrumpor
Citera
2009-08-27, 03:38
Medlem
hahhahahahhahahahhahahhahahahha

Alltså, jag börjar bli så sjukt förbannad på dessa kräk. Tror han på fullaste allvar att han ska kunna få 53 mille för att aftonbladet "förtalat" alla judeswein? Om man inte var anti-semit innan så har man ju verkligen förvandlats till det senaste 2 veckorna, fyyyyfan.
Citera
2009-08-27, 05:32
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Med tanke på att judarna redan knullat fru Yttrandefriheten i munnen tills hon nerspydd erkände Sion Vises överlägesenhet, jag åsyftar semiternas HMFG-lag, så tycker jag inte det spelar så mycket roll om vi ska fortsätta inskränka yttrandefriheten lite till, så att Sem och hans parasiterande släkt blir nöjda.

Snarare vore det poetiskt rättvisa, när de nyligen självutnämnda yttrandefrihetskämparna på Aftonbladet och i övriga Sverige (tänker på t.ex H.Klein) får smaka på en slev alla kappvändare förtjänar, för det var ju helt andra tongångar när det hade ritats lite bilder på pedofil-muhammed. Dessutom vore det faktiskt ett starkt tecken på att rättvisan och våra liberala grundlagar redan är körda, och jag föredrar nog fan fullständigt haveri och poetisk rättvisa framför någon halvmesyr och hyllningar till ideologiska anemometrar.

Det roliga är att i båda fallen, när Mellanöstern får problem med vad som skrivs i våra tidningar och kallar oss fördomsfulla/rasistiska är att de hämnas genom att bete sig som ett gäng riktiga stereotyper. När muslimerna blev arga på Jyllandsposten för de utmålade Muhammed som en självmordsbombare, då börjar de hota Jyllandsposten med självmordsbombare. När sedan Judarna utpekas för att ägna sig åt fula affärer, då kommer en jude och ska stämma en tidning på andra sidan Atlanten på 50 miljoner kronor för han känner sig kränkt... Ingen rök utan eld
Senast redigerad av Dr.Jekyll 2009-08-27 kl. 05:44.
Citera
2009-12-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrundMakarn
Rätt åt Aftonbladet.

De ska publicera nyheter och inte lösa rykten som går bland palestinierna.

http://www.upi.com/Top_News/2009/08/20/Israeli-ministry-may-sue-Swedish-newspaper/UPI-37981250784983/
Verkar vara mindre löst idag.....
Citat:
JERUSALEM. Israelisk militär medgav i helgen att man tagit organ från kroppar utan medgivande från anhöriga.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6323046.ab
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in