2009-08-26, 19:14
Bannlyst
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1684067/aftonbladet-stams-pa-50-miljoner-kronor

Rätt åt dom?
Senast redigerad av christAfer 2009-08-26 kl. 19:58.
Citera
2009-08-26, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christAfer
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1684067/aftonbladet-stams-pa-50-miljoner-kronor

Rätt åt dom?
Rätt åt vem? När kommer stämningarna mot israeliska tidningar som har publicerat samma "antisemitiska och rasistiska blodsförtal"?

Finns för övrigt andra trådar där det diskuteras.
Citera
2009-08-26, 19:18
Medlem
whiteboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christAfer

Rätt åt dom?

Nej det tycker jag nog inte. Jag har läst artikeln och den är inte rasistisk någonstans. Men i vår värld får man klaga på allt utom judar för då blir det hus i helvete!
Citera
2009-08-26, 19:19
Medlem
Hygglo.FBs avatar
MEN VADÅ RÄTT ÅT DOM! vi har något som heter tryckfrihet i Sverige det är bara att judarna är så JÄVLA kinkiga.
Jag tänker inte speculera i om det är sant eller inte men om en så seriös tidning som aftonhoran skriver det så brukar dom inte bara hitta på utan någon källa
Citera
2009-08-26, 19:21
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hygglo.FB
MEN VADÅ RÄTT ÅT DOM! vi har något som heter tryckfrihet i Sverige det är bara att judarna är så JÄVLA kinkiga.
Jag tänker inte speculera i om det är sant eller inte men om en så seriös tidning som aftonhoran skriver det så brukar dom inte bara hitta på utan någon källa

Hahaha "okej"
Citera
2009-08-26, 19:21
Medlem
Ramaskriets avatar
Nog för att jag tycker att Aftonbladet är en tidning som bedriver hor, men å andra sidan har de faktiskt inte gjort något fel. Visst går det att disskutera de belägg och källor de har gällande den påstådda organstölden som de skriver om, men samtidigt har vi yttrande-, religion- och tryckfrihet. Det skall vara okej att skriva artiklar som behandlar känsliga ämnen och i detta fall en extremt emotionellt känslig stat.

Men, vi snackar trots allt om Aftonhoran - klart som fan att det är rätt åt dem!
Citera
2009-08-26, 19:23
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Trams och spel för gallerierna. Artikeln har inget med antisemitism att göra och detta kommer aldrig att leda till någon fällande dom.
Citera
2009-08-26, 19:23
Medlem
Payn3s avatar
Varför i en amerikansk domstol? har dom inga egna ?

Oops.. skulle kaske ha läst det sista..
Citera
2009-08-26, 19:26
Medlem
Moraliskt är det rätt. Aftonbladet är i särklass Sveriges värsta skittidning, hoppas alla som någonsin arbetat där får brinna i helvetet.
Logiskt är det fel, israelerna kan suga en kuk.
Citera
2009-08-26, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ultraliberal
Moraliskt är det rätt. Aftonbladet är i särklass Sveriges värsta skittidning, hoppas alla som någonsin arbetat där får brinna i helvetet.
Logiskt är det fel, israelerna kan suga en kuk.
Håller med dig
Citera
2009-08-26, 19:56
Medlem
Megalomanias avatar
Det är sällan jag ställer mig på Aftonbladets sida men om judarna börjar talla på vår tryckfrihet och tror sig kunna diktera vad svenskar ska få och inte få göra i Sverige då är det inte utan att jag funderar på om det inte är dags att slå på ugnarna igen. Vissa jävla nötter därborta skulle tveklöst göra större nytta som tvål än vad de gör i dagsläget.

Självfallet har Aftonbladet inte brutit mot lagen i det här fallet och jag hoppas de i sin tur stämmer juden för förtal. Inte för att det skulle leda någonstans heller men det borde bli en rolig cirkus at följa.
Citera
2009-08-26, 20:01
Medlem
swebarbs avatar
Sjukt för fan,, ska aftonbladet följa juderegler i israel eller ???
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in