2009-08-26, 00:05
Medlem
Flytande_argots avatar
Läste att det numera blivit populärt med s.k Shake n' Bake-framställning av metamfetamin i USA. Någon som känner till lite mer om processen och de kemikalier som är inblandade?

Här är en artikel om det hela:

http://news.yahoo.com/s/ap/20090824/ap_on_re_us/us_meth_s_new_method
Citera
2009-08-26, 00:52
Medlem
ksms avatar
skummade igenom artikeln lite snabbt och jag tror det måste vara
en reduktion med jod och rödfosfor eftersom det blir nog lite svårt att använda flytande amoniak och litium metoden i en PET-flaska
Senast redigerad av ksm 2009-08-26 kl. 00:59.
Citera
2009-08-26, 20:58
Medlem
Kristofer.s avatar
Något man kommer se i Sverige framöver eller är det fortfarande samma ämnen som ej går att få tag i här?
Citera
2009-08-26, 21:14
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristofer.
Något man kommer se i Sverige framöver eller är det fortfarande samma ämnen som ej går att få tag i här?

Borde väl inte vara ämnen som är speciellt svåra att få tag på här?

Skiljer det mycket mellan "pseudoefedrin" som det talas om i artikeln och det vanliga efedrinet man köper lite här och där i Sverige (under disk på olika gym t.ex.)?
Citera
2009-08-26, 22:03
Medlem
ksms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Borde väl inte vara ämnen som är speciellt svåra att få tag på här?

Skiljer det mycket mellan "pseudoefedrin" som det talas om i artikeln och det vanliga efedrinet man köper lite här och där i Sverige (under disk på olika gym t.ex.)?

den ända skillnaden mellan psudo och vanlig efedrin är att OH inte är bunden åt samma håll som på vanlig efedrin.

Så som jag har förstått det så spelar det ingen roll vid reduktion eftersom du ändå tar bort det ifrån molekylen.

Ursäkta om jag är förvirrande, jag är ganska full nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in