2009-08-25, 18:44
Medlem
jackflashs avatar
Efter alla oroligheter i Backa på Hisngen de senaste dagarna så har jag på långa omvägar fått höra att något stort planeras ikväll. Någon som vet mer eller som vill bekräfta?
Citera
2009-08-25, 19:16
Medlem
Är det nån speciell anledning till att det skulle ske nåt just idag?
Citera
2009-08-25, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Efter alla oroligheter i Backa på Hisngen de senaste dagarna så har jag på långa omvägar fått höra att något stort planeras ikväll. Någon som vet mer eller som vill bekräfta?

ÄR detta det brottet du tror kmr hända ? Tell us more plz
Citera
2009-08-25, 20:00
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenganUtanK
ÄR detta det brottet du tror kmr hända ? Tell us more plz

Vet inte mycket mer än att en kusin som bor i Backa sade att något stort skulle hända idag. Vet inte vad och därför startade jag tråden. För att ev få mer info.
Senast redigerad av jackflash 2009-08-25 kl. 20:04. Anledning: Stavar som jag har förstånd till
Citera
2009-08-25, 23:09
Medlem
jack.danielss avatar
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=513400

e detta stort?

idiotiskt o fegt är det!
Citera
2009-08-25, 23:14
Medlem
Citat:

Det som skulle vara stort skulle vara om de förstod att flytta till sina hemländer igen.
Citera
2009-08-25, 23:38
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=513400

e detta stort?

idiotiskt o fegt är det!

Var det de så var det ju bara löjligt... Dönickar
Citera
2009-08-25, 23:39
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.ill.ion.
Det som skulle vara stort skulle vara om de förstod att flytta till sina hemländer igen.

Inte för att vara "sån" men det var faktiskt lite roligt.
Citera
2009-08-25, 23:41
Medlem
Citat:
Inte för att vara "sån" men det var faktiskt lite roligt.

Jag är inte "sån", jag är realist. Om en noshörning mår dåligt i Afrika, inte dumpar vi väl den i älven i Kiruna då eller?
Citera
2009-08-26, 01:32
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.ill.ion.
Jag är inte "sån", jag är realist. Om en noshörning mår dåligt i Afrika, inte dumpar vi väl den i älven i Kiruna då eller?

Nej, vi låter den dö, och om vi kan låta en noshörning dö så kan vi ju lika gärna låta ett par tusen politiska flyktingar bli torterade och dödade också, det är ju typ samma sak... eller vadå, korkat exempel.
Citera
2009-08-26, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Nej, vi låter den dö, och om vi kan låta en noshörning dö så kan vi ju lika gärna låta ett par tusen politiska flyktingar bli torterade och dödade också, det är ju typ samma sak... eller vadå, korkat exempel.

Inte mitt problem vilka regler som råder i andra länder, men kommer du till Sverige så bete dig efter de reglerna som råder här. Varför ska jag tycka synd om någon annan som har det sämre än jag eftersom jag inte heller är svartsjuk på folk som har det bättre än vad jag har det? Jag har förstått att den enda som kan göra något för mig själv är jag själv.

Hur illa det än blir begår jag inte brottsliga handlingar för det, hjälp finns alltid och livet blir tyvärr inte alltid som du vill, ta den hjälpen som erbjuds eller skyll dig själv. Klart som fan man får jobb och kan hålla sig sysselsatt om man även ser till att gå i skolan och skaffa sig en utbildning.

Vissa kanske inte är gjorda för att finnas på andra ställen än där de är uppvuxna, det var dit jag ville komma med liknelsen.

Människor dör dagligen av en massa orsaker men på grund av en röd regering sen tidigare och att moderaterna inte vill ha en massa skit så blossar vi upp saker som händer i utlandet till ett stort problem dagligen och söker empati för att man antagligen är för klen för att själv kunna göra något, eller så kanske man inte kan orkar göra något själv. Jag ber inte någon andas för mig den dagen jag ligger på dödsbädden och jag inte kan andas själv längre.

Politiska flyktingar har ju fortfarande begått ett brott, det är ett brott mot det som gäller där, t.ex. yttrandefrihet, åsiktsfrihet och religion och dyl. Ta ditt straff och stå för det är det enda jag kan säga. Lätt att stå på t.ex. Brunnsparken i Göteborg och böla om att livet är jobbigt, åk till Gaza och gnäll om det om du verkligen vill göra en skillnad och STÅR för din åsikt.

Hellre dör man för något man tror på i förtid än hycklar sig till en sjuksäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in