2009-08-25, 18:01
Medlem
jackflashs avatar
Som ämnet lyder. Om jag har fått indikationer på att något är påväg att hända. Bör jag då skriva det på FB, eller kan det spåras?
Citera
2009-08-25, 18:03
Medlem
Are-ons avatar
Spåras? Hur menar du då? Spåras till dig? Skulle jag inte tro. Så länge det inte bryter mot 1.06 eller 0.09 så ser jag ingen anledning att inte göra det.(ingen annan regel heller förstås)
Citera
2009-08-25, 18:09
Medlem
jackflashs avatar
Frågan bör kanske förtydligas. Om jag berättar om ett eventuellt kommande brott här på FB, kan farbro Polisen hitta det då och på något sätt söka upp mig och fråga hur jag kunde veta...?
Senast redigerad av jackflash 2009-08-25 kl. 18:11.
Citera
2009-08-25, 18:16
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Frågan bör kanske förtydligas. Om jag berättar om ett eventuellt kommande brott här på FB, kan farbro Polisen hitta det då och på något sätt söka upp mig och fråga hur jag kunde veta...?
om inte någon övervakar och loggar din dator och ser vad du skriver igenom ditt IP så syns det inte nej
Citera
2009-08-25, 18:27
Medlem
det beror lite på hur korkad du är det första snuten gör är att läsa alla dina tidigare in lägg, sen drar man slutsattser av det, och oftast skriver folk för mycket
Citera
2009-08-25, 18:29
Medlem
Anemons avatar
Vad är det för brott?
Citera
2009-08-25, 18:30
Medlem
Bofinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
det beror lite på hur korkad du är det första snuten gör är att läsa alla dina tidigare in lägg, sen drar man slutsattser av det, och oftast skriver folk för mycket
Ett nytt, rent och anonymt konto är alltid att rekommendera för extra känsliga uppgifter.

Naturligtvis kan admin kolla loggarna, men farbror blå skulle behöva en insider.
Citera
2009-08-25, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bofink
Ett nytt, rent och anonymt konto är alltid att rekommendera för extra känsliga uppgifter.

Naturligtvis kan admin kolla loggarna, men farbror blå skulle behöva en insider.
ja det ligger något i detta så man får se upp med dessa moderatorer
hur var det man utsåg dom nu igen
Citera
2009-08-25, 19:19
Medlem
Vad är poängen med att lägga upp det här kontakta polisen anonymt istället, vilket inte är så svårt exvis brevledes.
Citera
2009-08-25, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtHa
Vad är poängen med att lägga upp det här kontakta polisen anonymt istället, vilket inte är så svårt exvis brevledes.
varför i helvete skall man gola ned någon ,,
iden var väl att diskutera det här at sen snuten finner intresse i det innebär ju bara att man skall göra det så besvärligt som möjligt för dom
Citera
2009-08-25, 20:00
Medlem
Citat:
ja det ligger något i detta så man får se upp med dessa moderatorer
hur var det man utsåg dom nu igen

Jag har för mig att moderatorerna inte kan se IP-adresserna, så du behöver nog inte vara rädd att nån av dom är en polis/tjallare. En enkel sökning här lär nog ge dig svaret på det, för du lär nog inte vara den enda som har ställt den frågan.
Citera
2009-08-25, 20:02
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
varför i helvete skall man gola ned någon ,,
iden var väl att diskutera det här at sen snuten finner intresse i det innebär ju bara att man skall göra det så besvärligt som möjligt för dom

Precis!

För er som undrar så startade jag en ny tråd här:
https://www.flashback.org/showthread.php?p=18379006&posted=1#post18379006
Detta är ju jävligt känsligt hos snuten så dom har stora problem där ute. Jag vet inte mycket mer än det jag skrivit. Men om jag lämnade för lite info så kanske det verkar som att jag vet mer än jag säger. Fattar ni hur jag tänker?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in