Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2013-01-17, 00:20
Medlem
Ok... År det ingen som har mer "data" om herren. Han bor tydligen i Stockholm med sin flickvän...

Har vi nåt mera?
Citera
2013-06-06, 15:22
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Han blev dömd 2005, enl. uppgifter i tråden till tio års fängelse. Det borde innebära att han, om han skött sig under strafftiden, skulle släppas fri tidigast 2011/2012.
Han skaffade sitt Facebook-konto 2008. Det kan han visserligen ha gjort under någon permission, men jag får intrycket att han har varit ute sedan åtminstone 2010. Kan det verkligen stämma?

OffStockholm är f.ö. en kulturförening som drivs av f.d. kriminella.
Citera
2014-02-16, 16:26
Medlem
Någon som vet vad Bergenkvist gör idag?? Vart bor han, har han jobb, familj?
Citera
2014-10-25, 13:26
Medlem
Har hört att mördaren har bytt namn till Dagvinge, tydligen skaffat fru och barn också!
Citera
2016-10-01, 21:21
Medlem
Hallå där alla vänner och fiender!

Nu är det "mördaren" som skriver.

Först och främst vill jag säga att det är nästintill smickrande att fått så mycket uppmärksamhet och så många spekulationer kring mitt brott. Saken är att det ni spekulerar i och får till en absolut sanning, håller jag med om. Jag hade "noll koll" på vad som hände i min lägenhet för över tio år sedan så det ni beskriver känns skönt och trovärdigt. Jag vet bara att jag höll i en kniv som höggs på någon som i det här faller var Staffan och efter ett antal polisförhör kom vi fram till en gemensam slutsats för att stilla allas frågor.

Vill någon försöka reda ut detta djupare är det kanske bättre att kontakta mig personligen, så kan vi tillsammans reda ut detta garnnystan. mattias.bergenkvist@live.se

Till tusenmiljarder vill jag säga; häng inte ut namn! Jag har haft namnet Dagvinge till låns ett tag men heter inte så längre. De personer du hänger ut är min fru och min dotter. De har inget med saken att göra så om du vill vara en rättskaffens medborgare så ber du administratören att ta bort detta. För när man googlar namnet kommer det upp träffar från flashback.

Och som svar på ditt påstånde att mördare får vandra fritt på gatorna så får många säkert det men jag JAG fick inte det.
Citera
2016-10-06, 02:26
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagovingo
Hallå där alla vänner och fiender!
Nu är det "mördaren" som skriver.
Kul och intressant att du skriver ett inlägg här.

Hur ser du idag på det du gjorde? Har du någon "förklaring" till det som hände? Hur såg ditt liv ut när det hände? Hur såg tiden i fängelset ut? Hur ser ditt liv ut idag? Har du genomgått någon "förvandling" under din tid i fängelset? Hur ser din fru på ditt förflutna?

Citat:
Ursprungligen postat av Dagovingo
Till tusenmiljarder vill jag säga; häng inte ut namn! Jag har haft namnet Dagvinge till låns ett tag men heter inte så längre. De personer du hänger ut är min fru och min dotter. De har inget med saken att göra så om du vill vara en rättskaffens medborgare så ber du administratören att ta bort detta. För när man googlar namnet kommer det upp träffar från flashback.
För det första; Intressant att du själv skriver ut det namn du vill att tusenmiljarder ska censurera. Ditt inlägg befäster ju Google-träffarna. Hur tänkte du där?
För det andra; Varför är du fortfarande registrerad under det namn du säger att du inte har längre?
Citera
2024-11-10, 00:48
Medlem
Uppdaterar tråden med två framträdanden av GM från hans egen Youtubekanal.

https://m.youtube.com/watch?v=RV-a6v0WlxA

https://youtu.be/LuT6Cw0FMnw?feature=shared

Och en dikt han skrivit

https://www.poeter.se/Las+Text?textId=2480469
Citera
2024-11-22, 20:55
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Vill gärna läsa dom om någon sitter på den!
Har beställt själv men tingsrätten stängd över helgen..
Citera
2024-12-05, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
Vill gärna läsa dom om någon sitter på den!
Har beställt själv men tingsrätten stängd över helgen..

Intresserad av att ta del av det också.
Citera
2025-05-29, 17:04
Medlem
Mördaren verkar nu arbeta för Haninge kommun.
Citera
2025-11-07, 18:30
Medlem
En artikel från Exprressen om mordet,

"Han mördade som i filmen"

https://www.expressen.se/nyheter/han-mordade-som-i-filmen/

Det kan vara den som varit uppe i början av tråden men den länken är nu död. Är med bilder på Mattias, diskhandskar och blodiga lakan och plastsäckar.

Noterar också att han bytt efternamn än en gång.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in