2009-08-25, 12:47
Medlem
axelcarlings avatar
Hej,

Jag säljer lite saker på fritiden och tar betalt med Paypal. Jag tänkte ta hem ca 5000 dollar från Paypal till mitt bankkonto i slutet av året.

Jag gissar att det inte blir något problem att dra hem så mycket pengar från Paypal, dock kommer jag kränga en hel del prylar i Sverige också under hösten så banken kommer notera en ökad aktivitet på mitt "hobby"-konto. Möjligtvis att dom reagerar över att 5000 dollars kommer från ingenstans + flitig aktivitet av insatta pengar från andra svenska konton?

Är jag onödigt nojjig?
Citera
2009-08-25, 12:53
Medlem
SÅ länge det du säljer är lagligt borde du itne va nojig
Citera
2009-08-25, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axelcarling
Hej,

Jag säljer lite saker på fritiden och tar betalt med Paypal. Jag tänkte ta hem ca 5000 dollar från Paypal till mitt bankkonto i slutet av året.

Jag gissar att det inte blir något problem att dra hem så mycket pengar från Paypal, dock kommer jag kränga en hel del prylar i Sverige också under hösten så banken kommer notera en ökad aktivitet på mitt "hobby"-konto. Möjligtvis att dom reagerar över att 5000 dollars kommer från ingenstans + flitig aktivitet av insatta pengar från andra svenska konton?

Är jag onödigt nojjig?

Ja du oroar dig i onödan. 5000 dollar = ca 35.500 kr är absolut ingenting. Kom och säg när du måste ta ut några hundra tusen
Citera
2009-08-25, 14:51
Medlem
aleisters avatar
Inget att oroa sig för, bara att föra över när du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in