2009-08-24, 21:58
Medlem
slimmbos avatar
halloj, morsan råkade ta 2 st imovane som är någon stark sömntablett och börjar nojja nu över att hon kan tagit en hemsk överdos

tänkte bara höra om de är särskilt farlig?
2009-08-24, 22:00
Medlem
TarmTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimmbo
halloj, morsan råkade ta 2 st imovane som är någon stark sömntablett och börjar nojja nu över att hon kan tagit en hemsk överdos

tänkte bara höra om de är särskilt farlig?

Råkade?..... Dålig på att räkna?
Medlem
micaeles avatar
Hur fan råkar man svälja två tabletter som man inte vet vad det är?

Nej, det är inte ens i närheten av en överdos och för den delen är Imovane inte direkt stark heller. Hon kanske somnar lite snabbare ikväll och sover en aning djupare, annars kommer ingenting hända förbisett metallisk smak i munnen imorgon bitti.

Normal dosering av Imovane är 1-2 tabletter per kväll.
Bannlyst
Inte farligt jag har 2st 7,5mg imovane varenda dag...

Mvh Gimpen
2009-08-24, 22:02
Medlem
gebbes avatar
man har ju fan läst om folk som vaknat upp dagen efter och sett att sin halvfulla karta är tom så 2 stycken är inge problem
2009-08-24, 22:03
Medlem
slimmbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarmTomte
Råkade?..... Dålig på att räkna?

haha nej ja vet inte, hon är väl stressad eller nått
2009-08-24, 22:15
Medlem
Studsbolls avatar
Helt ofarligt. Zopiklon är inte toxiskt.
2009-08-24, 22:17
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimmbo
haha nej ja vet inte, hon är väl stressad eller nått
Ändå udda att man lyckas med konststycket att trycka ut två piller från en karta och svälja dessa utan att tänka sig för. Ja, se kvinns...
Nå, nu har du fått veta att det inte är någon fara alls. Be henne ta två till så sover hon riktigt, riktigt gott i natt och lär inte ligga och oroa sig.
2009-08-24, 23:28
Medlem
Mellow.Golds avatar
Jag va med när Kristall här på FB tog 25st tillsammans med starköl så hon lär nog sova gott bara, Fråga han själv om ni inte tror mej
2009-08-24, 23:39
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Om vi nu var på 50-talet och hon tog för mycket barbiturater så skulle jag varit orolig. Det lever väl kvar detta att sömnemedel är så farliga ifrån denna tiden då de faktiskt var väldigt toxiska.

De nya sömnmedlen som hon äter är väldigt otoxiska och det krävs betydligt fler än 2 Imovane och sedan skall man gärna dricka alkohol till (Även om det inte krävs att blanda det med alkohol, om man bara äter mer av läkemedlet) Då kan man dö.

Edit: En gång när jag skulle plockar prylar ifrån ett dödsbo så hittade jag en karta Imovane där. Med 10 starka öl bakom västen efter en krogrunda, tänkte jag ta några och testa dem. Det slutade med att alla piller låg i magen. Den kvällen fick jag för mig att raka hela kroppen samt gå naken i lähenheten. Somnade på madrassen och vaknade nästa morgon.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2009-08-24 kl. 23:44.
2009-08-25, 01:11
Medlem
frukosteras avatar
Jag har fyras tycken i mig niu men vill ändå ha fler, synd att demn är slut!
2009-08-25, 21:16
Medlem
tem04s avatar
Hahaha

Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Om vi nu var på 50-talet och hon tog för mycket barbiturater så skulle jag varit orolig. Det lever väl kvar detta att sömnemedel är så farliga ifrån denna tiden då de faktiskt var väldigt toxiska.

De nya sömnmedlen som hon äter är väldigt otoxiska och det krävs betydligt fler än 2 Imovane och sedan skall man gärna dricka alkohol till (Även om det inte krävs att blanda det med alkohol, om man bara äter mer av läkemedlet) Då kan man dö.

Edit: En gång när jag skulle plockar prylar ifrån ett dödsbo så hittade jag en karta Imovane där. Med 10 starka öl bakom västen efter en krogrunda, tänkte jag ta några och testa dem. Det slutade med att alla piller låg i magen. Den kvällen fick jag för mig att raka hela kroppen samt gå naken i lähenheten. Somnade på madrassen och vaknade nästa morgon.
Jaaaaa detta var bra!!
Det är inte bra med Imo å bärs.....tror det är faaan i mej då bättre att ta Benzo å öl.....men värst är då stillnoct.....hade 100st vaknade till på morgonen (utan att hade somnat) då hade jag 30 st kvar ....åååå sa jag till frun nu så börjar dom att funka......jaje men......
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in