2011-01-28, 08:36
Medlem
itworkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Vet att han har en son som är ganska hyfsad på fotboll. Blev uttagen till Söder Ettans All Star lag är född 92, och har en riktig näsa för att göra mål. Inte riktigt en centertank som den gode Ralf mer av en måltjuv.

Han skrev just på för GAIS, allsvenskan.
F.ö som redan nämnts lever han som kommentator och antar att han får in pengar för sitt jobb för handikappsidrotten.
Citera
2011-01-28, 09:21
Medlem
dumkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Tyvärr tillhör ju Ralf den generationen som inte blev så rika på sin talang, jag undrar fortfarande vad han lever på? Han syns ju en del i teve/radio men det kan han väl inte leva på?

Det slår mig alltid mig när jag ser Ralf att han har en dysterhet i sig, vilket Falunbetraktelsen är ett bra exempel på.

Något som vet hur den gode Ralfs familjeförhållanden ser ut?

Bor med sin fru och deras gemensamma son(som är fotbollstalang, spelar i GAIS). En till dotter med samma kvinna, och hon är eller har varit gymnast på hyfsat hög nivå. Minst ett äldre barn från ett tidigare förhållande.
Citera
2011-01-28, 11:26
Medlem
itworkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumkopf
Bor med sin fru och deras gemensamma son(som är fotbollstalang, spelar i GAIS). En till dotter med samma kvinna, och hon är eller har varit gymnast på hyfsat hög nivå. Minst ett äldre barn från ett tidigare förhållande.

2 äldre barn
Citera
2013-10-07, 21:20
Medlem
Helvete vad jag börjar störa mig på att han hela jävla tiden ska uttala sig i media. Jag antar att varenda jävla sportjournalist och kvällstidningsjournalist har numret till honom så att de kan ringa när de vill ha ett uttalande om va fan som helst. Ralf öppnar givetvis käften på alla frågor dum som han är. Han är säkert lite småpackad också när de ringer honom.

Fy fan! Lås in Ralf i en källare och släng nyckeln.
Citera
2014-01-06, 14:33
Medlem
Citat:
Expertkommentatorn och fotbollslegenden Ralf Edström, 61, har redan börjat planera och läsa på inför VM-äventyret i Brasilien.

http://www.expressen.se/gt/edstrom-jag-trodde-inte-jag-skulle-klara-det/

Citat:
Hur ser en vanlig arbetsdag ut i ditt liv?

- Jag är anställd av LRK Media i Göteborg för att skaffa sponsorer till handikappidrotten. Det går bra att kombinera med jobbet för radion. På sommaren när det är VM eller EM är det ingen idé att jaga sponsorer. Samma sak mellan jul och nyår, det är lugnt. Jag jobbar det 27:e året nu med LRK och 31:e med Radiosporten. Så man är ju ingen hoppjerka precis.
Citera
2014-10-09, 19:37
Medlem
Ergasters avatar
Vad är nu detta?
Citat:
Ralf Edström, 62, petas som expert – efter 30 år på Radiosporten.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article19671181.ab
Citera
2014-10-09, 21:50
Medlem
Headshrinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ergaster
Vad är nu detta?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article19671181.ab

Har han gått tillbaka till spriten på heltid?
Citera
2014-10-09, 22:02
Medlem
Obegripligt varför någon skulle vilja smutskasta Ralf "Nickson" Edström. Han har varit en fantastisk fotbollsspelare, proffs i flera utländska klubbar, gjort massor av mål i landslaget (ofta i par med Roland Sandberg i anfallet) och vad jag vet aldrig gjort någon levande människa något illa, tvärtom.
Nu är han 61 och får inte längre kommentera fotboll i radion efter typ 30 år. So what? Allt har sin tid. Kudos till Edström!
Citera
2014-10-09, 22:16
Medlem
Det funkar väl inte längre med äldre vita män som ska kommentera fotboll i radio och TV.

Det är nya tider nu. Yngre kvinnor ska det vara. Gärna med invandrarbakgrund.

Citera
2014-10-09, 22:20
Medlem
Mikojans avatar
En av svensk fotbolls största. Och ber man folk nämna en expertkommentator i fotboll på Radio och TV är det troligt att åtta av tio säger Ralf.

Han har all heder av sina karriärer.
Citera
2014-10-09, 22:25
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Det funkar väl inte längre med äldre vita män som ska kommentera fotboll i radio och TV.

Det är nya tider nu. Yngre kvinnor ska det vara. Gärna med invandrarbakgrund.

Fast i just detta fall ersätts Edström av Håkan Mild. Dessutom tillkommer Magnus Muhrén och Jörgen Jönsson. Alltså tre vita män runt 40-strecket.
Citera
2014-10-09, 23:28
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
För sisådär 20-22 år sedan, när jag var en liten snorvalp, klev far och jag in på den lokala sportbutiken i en liten stad. Där stod Ralf i egen hög person och försökte sälja Mizuna-fotbollsskor.
Givetvis blev det ett par Mizuna-skor till mig. Ralf var ju fars idol.
Om skorna gjorde mig bättre, låter jag vara osagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in