Har jag sagt Dylan - Basement tapes MFSL SACD, och Highway 51 Revisited MFSL Vinyl 45rpm ?
Iaf Rolling Stones MOno box på CD
SEN VIKTIGT TROR DET VAR I DENNA TRÅD JAG SKREV OM ATT RSD, RECORD STORE DAY VAR DEN 20 JUNI, VAR TÄNKT DET SKULLE VARA DEN 20 APRIL ELLER SÅ FRÅN BÖRJAN
SOM DET INTE BLIR I JUNI HELLER
UTAN VERKAR BLI TRE HELGER I SLUTET AV AUGUSTI SEPTEMBER OCH OKTOBER
SISTA HELGEN I ALLA TRE MÅNADERNA
Tänker bara så ingen planerar något åker iväg till något som inte är
Och förlåt stora bokstäver
David Lee Roth - Eat 'Em and Smile (1986)
- Första skivan med David Lee Roth efter Van Halen. Han samlade snabbt på sig ett gäng talangfulla musiker och fortsatte sina charader. Skön 80-tals rock!
Neil Young - Hawks & Doves (1980)
- Har hållit tillbaka med att köpa denna då den inte är bland de vanligaste att hitta samt sällan nämns i NY sammanhang. Efter kompentent video om rekommendationer där denna placerades högt fick det bli en chansning ifrån min sida.
Uriah Heep - Abominog (1982)
- En av få Uriah Heep album efter den klassiska eran som respekteras.
Uriah Heep - Sea of Light (1995)
- Mindre känd skiva som jag själv lyssnat en del på via Youtube. I like it.
Wishbone Ash - Nouveau Calls (1987)
- Stod i den välsorterade butiken och hittade oväntat många album ifrån Wishbone Ash. Visste inte vad jag skulle köpa och tittade då i Wishbone Ash-tråden här på Flashback. Tog användaren bofhs tips då han verkar bra insatt i bandet. Tack för denna!
Jag tittade idag in i secondhandbutiken Aarteet Kiertoon på Porthansgatan och kom ut med några fynd. Speciellt fröjdar jag mig åt att ha hittat Sändh-plattan, som ju inte ens finns utgiven på cd.
Alestorm- Curse Of The Crystal Coconut LP
Ambush- Firestorm LP
Amon Amarth- Deceiver Of The Gods LP
Amon Amarth- Twilight Of The Thunder God LP
Black Sabbath- Black Sabbath LP
Hällas- Conundrum LP
Motörhead- Another Perfect Day LP
Ozzy Osbourne- Orindary Man LP
Senast redigerad av Maiden1666 2020-05-21 kl. 20:43.