2009-08-24, 11:22
Medlem
nxstys avatar
Hej

Har ett litet problem med min D-link router, en DIR655. Den konfigureras via ett webbgränssnitt som jag inte kommer åt via konsolen. Sitter jag vid datorn är det förstås inga problem att bara starta X och en webbläsare men om jag SSH:ar kan jag ju inte göra det. Jag har testat två text-browsers, elinks och links som säger sig stödja javascript men webbgränssnittet säger bara något i stil med "Warning: Javascript is not enabled".

Några förslag? Eller måste jag helt enkelt fixa VNC eller dylikt?
Citera
2009-08-24, 12:03
Medlem
Lunarstorms avatar
Jag testade komma in på min dlinks (dl-624) webgränssnitt med Lynx, det fungerade. Testa det. Dock så fanns det ju visa "bilder" som var menyknappar, vilket inte var lika positivt. Har du tid så går det att göra på detta sättet. Ifall det nu är samma webgränssnitt på dessa dlinks
Citera
2009-08-24, 14:23
Medlem
nxstys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunarstorm
Jag testade komma in på min dlinks (dl-624) webgränssnitt med Lynx, det fungerade. Testa det. Dock så fanns det ju visa "bilder" som var menyknappar, vilket inte var lika positivt. Har du tid så går det att göra på detta sättet. Ifall det nu är samma webgränssnitt på dessa dlinks

Fungerar inte. Log-in-knappen på startsidan går inte att markera i lynx!
Citera
2009-08-24, 14:25
Medlem
Lunarstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nxsty
Fungerar inte. Log-in-knappen på startsidan går inte att markera i lynx!

konstigt, jag får inte upp nån logg in eller liknande, jag skriver in username och password när jag ska ansluta till sidan.

Jag tar fram en kosole, startar lynx
trycker på g(URL to open: )
skriver in 192.168.0.1(ip till routern)
trycker på enter, får upp "Alert!: Access without authorization denied -- retrying"
Nu kommer "Username for 'DI-624' at server '192.168.0.1':" upp
skriver in username.
Får fram "Password: "
skriver in det
Får någon /random error.

trycker på g skriver in url till routern igen. Kommer in i routern, då username och password redan fanns i läsaren.

Tyvärr vet jag inte vad som kan orsaka ditt problem, bara att kör nån typ av remote VNC t.ex.
Senast redigerad av Lunarstorm 2009-08-24 kl. 14:35.
Citera
2009-08-24, 15:39
Medlem
vXds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nxsty
Hej

Har ett litet problem med min D-link router, en DIR655. Den konfigureras via ett webbgränssnitt som jag inte kommer åt via konsolen. Sitter jag vid datorn är det förstås inga problem att bara starta X och en webbläsare men om jag SSH:ar kan jag ju inte göra det. Jag har testat två text-browsers, elinks och links som säger sig stödja javascript men webbgränssnittet säger bara något i stil med "Warning: Javascript is not enabled".

Några förslag? Eller måste jag helt enkelt fixa VNC eller dylikt?

Kör man en paketbaserad dist så kan stödet för javascript vara avstängt i links.. Testa kompilera själv med --enable-javascript
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in