Citat:
Ursprungligen postat av Wookad
Blah...tycker inte riktigt att jag fått svar på mina frågor

Det är nog för att det säkert finns lika många sätt att lägga upp seminariearbete som det finns seminarielärare. Det går helt enkelt inte att sia om hur det kommer vara var det nu än är där du kommer läsa.
Jag känner en snubbe som också han ogillade att prata inför grupp. Han tog upp det med respektive lärare i olika kurser och fick olika lösningar nästan varje gång.
Ibland fick han ta sig i kragen och redovisa som alla andra. Ibland fick han stå över redovisning men göra en extra skriftlig uppgift (precis som de som var sjuka på redovisningsdagen). Ibland fick han hoppa över muntliga redovisningen om det var okej för resten av gruppen (underförstått att han skulle göra en större del av den skriftliga uppgiften inför redovisningen, men lämnades till gruppen att sköta detaljerna). Ibland fick han hoppa över redovisningen men fick inga/färre poäng med sig till tentan än övriga gruppmedlemmar...
Men som sagt så är det inte ens säkert att ni har obligatoriska muntliga föredragningar där du ska läsa... föreslår faktiskt att du kontaktar någon lärare eller adminstratör som vet vad som gäller specifikt för din utbildning.