2009-08-23, 17:44
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Jag ska formatera om min MacBook nu.

Vad ska jag tnka p? r det bara att stoppa in ngon av de medfljande CDskivorna och drifrn instalera OSX igen?

Jag har lagt ver min musik- och bildmapp p en extern hrddisk. Men jag undrar hur det fungerar med iPhoto, jag har sparat hela iPhoto Library som en mapp p min externa. Kan jag importera den till iPhoto efter formateringen och f alla hndelser och album som de var innan jag formaterade? Eller blir det helt huller om buller om jag gr s?
Citera
2009-08-23, 17:49
Medlem
Allt r med bara att tuta och kra om det r som du sger...
Citera
2009-08-23, 17:55
Medlem
KillLovelyPonys avatar
D har jag en annan frga ocks:

Gr det att spara alla mina bokmrken och sparade lsenord i firefox? Hur gr man det smidigast?
Citera
2009-08-23, 18:32
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
D har jag en annan frga ocks:

Gr det att spara alla mina bokmrken och sparade lsenord i firefox? Hur gr man det smidigast?

bookmarks - organize bookmarks - stjrnan - export HTML

Nr du sedan r inne i firefox efter ominstallationen s gr du till samma stlle och tar import HTML.

Mycket nje!

edit: lsenorden fljer alts INTE med...
Citera
2009-08-23, 19:12
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
bookmarks - organize bookmarks - stjrnan - export HTML

Nr du sedan r inne i firefox efter ominstallationen s gr du till samma stlle och tar import HTML.

Mycket nje!

edit: lsenorden fljer alts INTE med...

Tackar tackar.
Citera
2009-08-25, 21:37
Medlem
Tnkte spinna vidare p denna trden. Hoppas det gr bra. Jag har hittat en macbook med lsenord fr att komma in. Gr detta att kringg och komma t innehllet, gr det ens att formatera utan adminlsen? Det r en tjejs dator, s jag tnkte kra en Get Data back om det gr, hon har skert massa snaskiga bilder
Citera
2009-08-25, 23:43
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasReich
Tnkte spinna vidare p denna trden. Hoppas det gr bra. Jag har hittat en macbook med lsenord fr att komma in. Gr detta att kringg och komma t innehllet, gr det ens att formatera utan adminlsen? Det r en tjejs dator, s jag tnkte kra en Get Data back om det gr, hon har skert massa snaskiga bilder
Du kan terstlla lsenordet frn installationsskivan.
Har du ingen sdan finns det stt via Single User Mode, Google vet hur.
Citera
2009-08-26, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Du kan terstlla lsenordet frn installationsskivan.
Har du ingen sdan finns det stt via Single User Mode, Google vet hur.
Den enda installationsskivan jag har, r den jag ftt med till MIN macbook. Och datorerna r inte p samma sprk. Antar att detta spelar endel roll?
Citera
2009-08-26, 10:27
Medlem
soers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasReich
Den enda installationsskivan jag har, r den jag ftt med till MIN macbook. Och datorerna r inte p samma sprk. Antar att detta spelar endel roll?

r det samma modell av MacBook s r det troligen likadan installationsskiva. Sprket kan du ju vlja sjlv.
Citera
2009-08-26, 10:49
Medlem
Andreasvbs avatar
Att terstlla lsenord gr med vilken Mac OS X-skiva som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in