2009-08-23, 16:26
Medlem
Om jordens naturtillgångar tar slut, är vårt enda hopp att fly.

Skulle vi klara det?

1. mentalt
- Psykiskt

2. Hur stor "frö bank" skulle vi ha med oss.

3. Skulle det bli en Noaks ark?
- Skulle vi lämna jorden åt djuren?
- Vilka djur skulle vi ta oss med?

4. Är det ens möjligt att simulera en ekologi?

5. Skulle vi klara av att leva från år noll?

6. Skulle vi kunna surfa på internet från mars olch kolla databaser på jorden?
Citera
2009-08-23, 16:28
Medlem
Känns väl som att mars först och främst, i bosättnignssynpunkt, att bebos av astronauter, men att det sedan kommer att bli så att det är ett slags mellanlandningsplats där man kan landa och tanka för att färdas vidare ut i rymden.

Dvs. att jag tror att det främst kommer att användas i forskingssyfte.
Citera
2009-08-23, 16:34
Medlem
Palestines avatar
1. Japp!

2. 148,65 miljarder ton solrosfrön, samt 16 miljarder lyxfågelfrön.

3. Exakt, vi skulle göra en noaks ark. Inte för att det kommer komma en flodvåg och utrota oss annars, utan bara för att du ställde den fruktansvärt korkade frågan. Och denna båt ska vi fylla med allt liv på hela jorden, alltså två stycken av alla arter på hela planeten.

4. Impossible is nothing!

5. Vi har ju gjort det en gång så det bör väl inte vara så jävla svårt.

6. Ja det hoppas jag verkligen! om vi inte kan surfa på internet så tror jag faktiskt att vi är jävligt körda.
Citera
2009-08-23, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palestine
1. Japp!

2. 148,65 miljarder ton solrosfrön, samt 16 miljarder lyxfågelfrön.

3. Exakt, vi skulle göra en noaks ark. Inte för att det kommer komma en flodvåg och utrota oss annars, utan bara för att du ställde den fruktansvärt korkade frågan. Och denna båt ska vi fylla med allt liv på hela jorden, alltså två stycken av alla arter på hela planeten.

4. Impossible is nothing!

5. Vi har ju gjort det en gång så det bör väl inte vara så jävla svårt.

6. Ja det hoppas jag verkligen! om vi inte kan surfa på internet så tror jag faktiskt att vi är jävligt körda.

5. Var inte så säker. Det skulle ske lite depression hos människorna.
Kanske vi skulle ta med oss en fotboll... och basketbollll.

Eller så skippar vi alla deprimerade Européer.
Citera
2009-08-23, 16:46
Medlem
Hur mycket resurser, eller som nu, mätt i $, skulle det gå åt för en bemannad expedition till Mars? Har för mig att jag sett någon siffra på det, och den var inte vacker...
Citera
2009-08-23, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palestine
1.

.

fan heller 2 av varje, det skulle ju bli massinavel och dom skulle dö ut. Man skulle ta många av några arter bara. typ getter, kor osv.
Ända tills man bygger baser större och större med fler och fler djur och människor.
Citera
2009-08-23, 16:58
Bannlyst
De jag vet är att de ett samhälle behöver i grunden är vatten, vatten är källan till liv. Finns de vatten på mars?
Citera
2009-08-23, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Om jordens naturtillgångar tar slut, är vårt enda hopp att fly.

Skulle vi klara det? ...

Jaha, du.

Så, om vi fördärvar den här planeten (som är vad vi fått oss tilldelade) så ska vi helt skrupelfritt och obekymrat expandera, utvidga vår destruktiva välde, och fortsätta vårt snuskiga beteende på andra oskyldiga planeter?

Nej, hellre ser jag att mänskligheten beredes plats att förbrinna i Helvetet, än att vi sprider vårt gift över universum!

Om Jorden tillgångar tar slut, så är det helt och hållet beroende på vår egen idioti, ingen annat. Läs: ekonomi. Pengar, du vet...

Då har vi kortsiktigt förbrukat våra medel, där vi istället skulle ha tänkt långsiktigt. Och är vi så jävla dumma, ja, då förtjänar vi inte att överleva.

Burn in Hell...!
Senast redigerad av GaussBonnet 2009-08-23 kl. 17:24.
Citera
2009-08-23, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olle-kontroll
fan heller 2 av varje, det skulle ju bli massinavel och dom skulle dö ut. Man skulle ta många av några arter bara. typ getter, kor osv.
Ända tills man bygger baser större och större med fler och fler djur och människor.

Det funkar ju fan inte. Orasken till att en ekologi fungerar är samspelet.

flugor - för få fåglar-insekter tar över. för få insekter - det rubbas på något annat håll.
Citera
2009-08-23, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
Jaha, du.

Så, om vi fördärvar den här planeten (som är vad vi fått oss tilldelade) så ska vi helt skrupelfritt och obekymrat expandera, utvidga vår destruktiva välde, och fortsätta vårt snuskiga beteende på andra oskyldiga planeter?

Nej, hellre ser jag att mänskligheten beredes plats att förbrinna i Helvetet, än att vi sprider vårt gift över universum!

Om Jorden tillgångar tar slut, så är det helt och hållet beroende på vår egen idioti, ingen annat. Läs: ekonomi. Pengar, du vet...

Då har vi kortsiktigt förbrukat våra medel, där vi istället skulle ha tänkt långsiktigt. Och är vi så jävla dumma, ja, då förtjänar vi inte att överleva.

Burn in Hell...!

ja,men jag vill inte att vi ska leva under skapande, och köplust. Näej tack

Alla som inte vill detta, och hellre återvinner borde få en andra chans..
Citera
2009-08-23, 18:35
Medlem
y.ys avatar
Vi klarar oss på Jorden tills solen slutar skina och då lär det knappast hjälpa att flytta till Mars.
Citera
2009-08-23, 18:40
Medlem
Yes

Citat:
Ursprungligen postat av leading
ja,men jag vill inte att vi ska leva under skapande, och köplust. Näej tack

Alla som inte vill detta, och hellre återvinner borde få en andra chans..

Givetvis. Alla ska inte dras över en kam. Men i stort är vi alla skyldiga till åtskilliga synder, även om vi personligen inte kan göra så mycket åt saken.

Till exempel: allt man köper.

Vad är dess historia? Hur mycket miljöfarligt gojs har släppts ut på dess väg från råvara till färdig produkt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in