Läste någonstans att SMHI:s prognoser var de med minst träffsäkerhet. Har förr mig att det låg på runt 20%. Meteorolog måste ju vara världens enkalste jobb, slå med en tärning och utgå ifrån det. Alt. prata om "växlande molnighet".
Läste någonstans att SMHI:s prognoser var de med minst träffsäkerhet. Har förr mig att det låg på runt 20%. Meteorolog måste ju vara världens enkalste jobb, slå med en tärning och utgå ifrån det. Alt. prata om "växlande molnighet".
Har hört att problemet med SMHI och deras usla prognoser hänger samman med den gamla "superdatorn" som man förfogar över. Men det är som det mesta i Sverige, allt förfaller vägar, hus etc...suck Sverige har blivit fattigt!
Hmmmm...., 0.9 mm nederbörd är just precis vad det står, dvs 0.9 mm. Varför tror du att mm skulle vara cm eller dm?
Nederbörd mäts också alltid i smält form och alltid i mm (i Sverige). 1 mm nederbörd i form av snö motsvarar ungefär 1 cm snötäcke.
I know! Tyckte det lät konstigt att det skulle snöa 0.1 mm på söndag, nu vet jag att det är 0.1mm / timme & vatten som mäts, som jag skrev tidigare! :P