2009-08-23, 14:41
Medlem
Hallå på er! Behöver hjälp med att hitta ett whiksyskåp som jag kan förvara mina dyrgripar i. Har tänkt ett hörnskåp/hörnvitrin med 1 clubfotölje på vardera sida, men jag kan inte hitta något lämpligt skåp! Snälla, om någon av er har något tips så hör av er!
//Otto
Citera
2009-08-23, 14:46
Medlem
aleisters avatar
Om du har dyrgripar vill du nog inte ha glasdörrar, eftersom solljus påverkar smaken över tid.
Citera
2009-08-23, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aleister
Om du har dyrgripar vill du nog inte ha glasdörrar, eftersom solljus påverkar smaken över tid.

Har nog tänkt med glasdörrar, men ska då ha flaskorna kvar i orginalkartongen...borde väl funka?
Citera
2009-08-23, 14:51
Medlem
http://www.ikea.com/PIAimages/73946_PE190714_S3.jpg

Gillar detta, men det är inget hörnskåp...
Citera
2009-08-23, 14:51
Medlem
aleisters avatar
Jepp, då slipper de ju solljus. Hur många flaskor är det vi pratar om?
Citera
2009-08-23, 14:57
Medlem
Citat:
Jepp, då slipper de ju solljus. Hur många flaskor är det vi pratar om?

just nu 10-15, men förhoppningen är att det ska bli fler...
Citera
2009-08-23, 14:59
Medlem
http://i155.photobucket.com/albums/s297/_Archaon_/Whisky/Samling/PICT4272.jpg

också snyggt som fan...kanske blir BILLY från IKEA ändå, fast det inte känns så mycket "whisky".
Citera
2009-08-23, 15:00
Medlem
aleisters avatar
10-15 flaskor i originalkartong tar ju en hel del plats. Hörnskåp tror jag snabbt kan bli för litet. Själv skulle jag kolla runt på auktioner om man kan hitta något snyggt 1900-tals vitrinskåp (de brukar dyka upp med jämna mellanrum), alternativet skulle vara att satsa på ett kinaskåp med vitrindörrar.
Citera
2009-08-23, 15:02
Medlem
aleisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OttoWallen
http://i155.photobucket.com/albums/s297/_Archaon_/Whisky/Samling/PICT4272.jpg

också snyggt som fan...kanske blir BILLY från IKEA ändå, fast det inte känns så mycket "whisky".

Fin samling, men skulle ändå satsa på mer egen design. Baazar (jo, de stavar fel med flit) i Sävsjö tar hem specialbeställda kinaskåp till riktigt vettiga priser (beställde själv ett kinesiskt brudskåp som tv-skåp från dem).
Citera
2009-08-23, 15:11
Medlem
Citat:
Fin samling, men skulle ändå satsa på mer egen design. Baazar (jo, de stavar fel med flit) i Sävsjö tar hem specialbeställda kinaskåp till riktigt vettiga priser (beställde själv ett kinesiskt brudskåp som tv-skåp från dem).

ska kolla hos dem! Tack för tipsen och kommer du på något mer så hör av dig!
Citera
2009-08-23, 16:18
Medlem
Antevantes avatar
Om man nu absolut ska vara så osmaklig att man ska visa upp sin sprit, så tycker jag nog att man bör bygga sig något själv.
Kan man inte det låt en snickare bygga ett skåp för allt som finns färdigt att köpa är fult.
Citera
2009-08-23, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Om man nu absolut ska vara så osmaklig att man ska visa upp sin sprit, så tycker jag nog att man bör bygga sig något själv.

Tycker absolut inte att det är osmakligt att visa upp ett litet whisky-bibliotek. Tvärtom! Jag ser flaskorna och dess kartonger som en fin inredningsdetalj...och att dess innehåll höjer livskvalitén är bara bonus!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in