Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-08-23, 13:45
Medlem
ApelsinJabs avatar
Jag laddade ner ett Mac-tema till min PC, som för övrigt är hyfsad, men något hände och efter omstarten kunde jag inte komma in i windows. Precis innan windows ska öppnas så blir det skärmen svart där man enbart ser muspilen - och där fastnade bilden. Jag prövade med att ominstallera datorn efter många försök att komma in på windows. Ominstallationen gick bra, men något har nog hänt. Varje gång jag startar windows nu kommer den där svarta rutan upp igen, med enbart muspilen, och den är där i säkert 25-30 sekunder innan man ser skrivbordet. Tycker att datorn har blivit riktigt seg sedan ominstallationen också. Vad kan det bero på? Den är hyfsat ny också och jag kan väl inte ha tagit sönder något när jag försöke installera det där temat?

Jag funderar på en ominstallation till, men bör det bli bättre? Ibland kan den fastna (haka upp sig) och det tar säkert 10 sekunder innan den går att använda igen. Jätteskumt. Vad tycker ni att jag ska göra?

Tilläggas kan väl att den slöar jättemycket just nu när jag skriver och när jag tittar på webbtv.
Citera
2009-08-23, 18:39
Medlem
Delbos avatar
Låter som att du har missat att installera lite drivrutiner. använd skivorna som följde med datorn och installera/uppgradera drivrutinerna så ska det nog flyta på bättre.
Citera
2009-08-23, 22:42
Medlem
carbsons avatar
formaterade du datorn vid ominstallationen?

har du installerat drivruterna?
Citera
2009-08-25, 19:30
Medlem
ApelsinJabs avatar
Jag använder Windows 7 och där ska man väl inte behöva installera drivrutinerna? Var hittar jag dem om jag nu mot all förmodan behöver göra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in