2009-08-28, 00:29
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
För att göra något krävdes att tjejen som blivit utsatt gjorde en polisanmälan för misshandel, nåt sånt var det. Men så länge hon inte gjorde det gjorde inte myndigheterna något åt hans beteende

Han gick alltså till de där mötena, de kände till att han underlät att berätta att han hade HIV och hade sex med många kvinnor

En representant från nån RFSL-anknuten förening, typ "hiv smittades förening" eller vad den nu hette uttalade sig efter dokumentären. Det enda han tjafsade om var hur fel det var att skuldbelägga HIV-smittade.. Vaddå , liksom : är det synd om HIV-smittade som inte berättar för sexpartners att dom har HIV? Jag tycker det finns en ide att sätta HIV-smittade i karanktän.

När i herrans namn gick detta på tv:n?!? Det måste vara bra länge sedan, för jag känner inte igen det alls - och jag brukar ha rätt god koll på program om det här ämnet.
Citera
2009-08-28, 00:38
Medlem
PH1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Med den skillnaden att pedofili är psykologiskt avvikande på ett helt annat sätt än vad h-s är.
Snart kanske det inte anses vara så. Ledande sexualforskare vill stryka pedofili ur den psykologiska diagnoshandboken DSM, och istället klassa pedofili som en normal sexuell läggning.

Kanadensiska Dr. Peggy Kleinplatz och amerikanske Dr. Charles Moser kräver detta. Robert Bauserman och Bruce Rind menar att småpojkar mår bra av att ha sex med vuxna män, och att de inte tar skada.

Det kan vara upplysande att nämna att dessa även medverkade till att homofili ströks ur DSM på 70-talet.

Citat:
9 av 10 pedofiler har t ex själva blivit utsatta för övergrepp som barn.
Många homofiler har också utsatts för övergrepp under barndomen, eller "rekryterats" som det så fint heter.
Citera
2009-08-28, 00:52
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PH1
Snart kanske det inte anses vara så. Ledande sexualforskare vill stryka pedofili ur den psykologiska diagnoshandboken DSM, och istället klassa pedofili som en normal sexuell läggning.

Annars vet man idag att homosexualitet är en sexuell läggning som förmodligen skapas av något slags "miss" i kromosomerna - och inte någon psykisk sjukdom.

Citat:
Kanadensiska Dr. Peggy Kleinplatz och amerikanske Dr. Charles Moser kräver detta. Robert Bauserman och Bruce Rind menar att småpojkar mår bra av att ha sex med vuxna män, och att de inte tar skada.
Det kan vara upplysande att nämna att dessa även medverkade till att homofili ströks ur DSM på 70-talet..

Hur ska du ha det - ströks det eller ska det strykas? Du svamlar, tycker jag.

Citat:
Många homofiler har också utsatts för övergrepp under barndomen, eller "rekryterats" som det så fint heter.

Rent påhitt... och tagit från tokkristnas lilla glada skara! Det finns inga som helst tecken på att homosexualitet skulle ha något med sexuella övergrepp att göra. Eller att många homosexuella överhuvudtaget skulle ha en svårare uppväxt än andra. Kära du, det har gjorts så många studier och efterforskning på området....
Citera
2009-08-28, 00:54
Medlem
PH1s avatar
Citat:
"Som hiv-positiv har man i Sverige en skyldighet enligt lag att informera eventuella sexpartners om sin hiv-status. En sådan lag kan för många verka rimlig, men det den gör är att hela ansvaret för hiv läggs hos de hiv-positiva vilket inte är en framkomlig väg att hindra smittospridningen i samhället."

Håller med till fullo! Den enda vägen att gå, för att minimera spridningen, är om båda parter tar ansvar och skyddar sig - i synnerhet då man träffar en ny person. Det är trots allt så, tyvärr, att även om 9½ hiv+ av 10, tar sitt ansvar till fullo, så finns det de som helt enkelt inte pallar trycket (för det är ett jävla tryck, tro mig!). Så de ger fan i både att skydda sig och berätta! Till syvende och sist är det ditt liv och din hälsa. Du kan inte lägga över det ansvaret på andra, även om det är enkelt och bekvämt.
Självklart är det allas ansvar att tänka på sin egen hälsa, men det är inte lika självklart att alltid skydda sig med någon man litar på - speciellt inte om man vill skaffa barn.

Tänk dig att ett par skaffar barn, som visar sig ha HIV. Kvinnan testar sig och visar sig också ha HIV. Mannen visste om att han bar på viruset, men försvarar sig med att kvinnan inte frågade. Han ville inte berätta av risk för att hon skulle göra slut, och eftersom lagen tagits bort har han rätt att slippa berätta. Han har alltså "inte gjort något fel". Enligt dig är det alltså kvinnans fel, eftersom hon inte frågade om han hade HIV.

Det är lag på att förvara vapen i vapenskåp. Det är vapenägarens ansvar. Man kan inte lasta ansvaret på andra när man har farliga vapen i sin ägo. HIV kan jämställas med ett dödligt vapen.
Citera
2009-08-28, 01:10
Medlem
PH1s avatar
Citat:
Annars vet man idag att homosexualitet är en sexuell läggning som förmodligen skapas av något slags "miss" i kromosomerna - och inte någon psykisk sjukdom.
Vet du vad skillnaden är mellan psykisk störning, psykisk sjukdom och sexuell läggning?

Citat:
Hur ska du ha det - ströks det eller ska det strykas? Du svamlar, tycker jag.
Läste du fel? Jag skrev att de medverkade till att homofili ströks ur DSM på 70-talet, och nu vill stryka pedofili av liknande skäl.

Citat:
Rent påhitt... och tagit från tokkristnas lilla glada skara! Det finns inga som helst tecken på att homosexualitet skulle ha något med sexuella övergrepp att göra. Eller att många homosexuella överhuvudtaget skulle ha en svårare uppväxt än andra. Kära du, det har gjorts så många studier och efterforskning på området....
Visa mig de studierna. Det finns också studier om att småpojkar mår bra av att ha sex med vuxna.
Citera
2009-08-28, 01:30
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Tänk dig att ett par skaffar barn, som visar sig ha HIV. Kvinnan testar sig och visar sig också ha HIV. Mannen visste om att han bar på viruset, men försvarar sig med att kvinnan inte frågade. Han ville inte berätta av risk för att hon skulle göra slut, och eftersom lagen tagits bort har han rätt att slippa berätta. Han har alltså "inte gjort något fel". Enligt dig är det alltså kvinnans fel, eftersom hon inte frågade om han hade HIV.
Det finns ju redan några sådana fall - detta TROTS lagen! Vad jag försöker att säga att det är en himmelsvid skillnad mellan att planera ett brott - som rån eller mord - och bli en brottsling för att man inte är en starkare människa!

Citat:
Det är lag på att förvara vapen i vapenskåp. Det är vapenägarens ansvar. Man kan inte lasta ansvaret på andra när man har farliga vapen i sin ägo. HIV kan jämställas med ett dödligt vapen.
Det där orkar jag inte ens kommentera. Det finns inga bra svar på sådan bottendjup krasshet.
Citera
2009-08-28, 01:36
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Vet du vad skillnaden är mellan psykisk störning, psykisk sjukdom och sexuell läggning?
Jag vet att många inom psykiatrin anser att förälskelse och kärlek ska räknas till milt vansinne. Det säger en hel del om psykiatrin!

Citat:
Läste du fel? Jag skrev att de medverkade till att homofili ströks ur DSM på 70-talet, och nu vill stryka pedofili av liknande skäl.
Jag läste lite slarvigt där, ja... Förmodligen för att det finns alla skäl att behålla pedofili i DSM, men inga what so ever att bibehålla villfarelsen att homosexualiteten skulle vara ett psykologiskt problem.

Citat:
Visa mig de studierna. Det finns också studier om att småpojkar mår bra av att ha sex med vuxna.
Faller verkligen under min värdighet att svara på sådant vederstyggligt förakt för dem man inte förstår sig på.
Citera
2009-08-28, 01:43
Medlem
the_d0ct0rs avatar
En artikel som rfsl skrivit om mannen i Pål Hollenders film:
http://www.rfsl.se/?p=4257&aid=5262
Senast redigerad av the_d0ct0r 2009-08-28 kl. 01:47.
Citera
2009-08-28, 02:09
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_d0ct0r
En artikel som rfsl skrivit om mannen i Pål Hollenders film:
http://www.rfsl.se/?p=4257&aid=5262

Häpnadsväckande: PÅL HOLLENDER HAR GJORT TVÅ uppmärksammade videofilmer - Journal och Pelle Polis, som båda utgår från det övergrepp han själv utsattes för som 13-åring av pappan till en av hans kompisar. Filmerna har han han själv beskrivit som "konstnärliga" - Pål Hollender utbildar sig till konstnär i Göteborg.

I båda filmerna konfronterar han sina egna personliga upplevelser av övergreppet med samhällets, vuxenvärldens och myndighetspersoners tillkortakommanden när det gäller att ta ansvar för och förstå den svagare parten - barnet. I Journal illustrerar han sin egen frustration inför allt detta med att bland annat trycka upp en borr i näsan, äta maskar och gå lös på en husvagn, där övergreppet sägs ha ägt rum, med en yxa.

Som sagt: Häpnadsväckande! För att inte tala om intressant, då killen vägrar att ens kalla sig bisexuell. Nej, "heterohomo", minsann! "Jag har iiiinga problem med min sexuella läggning

1988 TOG RFSL I SITT PRINCIPPROGRAM in en text om att sexuella övergrepp på barn är särskilt allvarliga.

År 1989 förtydligade förbundsstyrelsen att programtexten ska tolkas som att sex mellan vuxna och barn aldrig kan godtas, och att det är den vuxne som har ansvaret för att någon sexuell kontakt med barn inte kommer till stånd.

I gällande principprogram finns en text som antogs i total enighet av kongressen 1997:

"Särskilt allvarliga är sexuella övergrepp då vuxna har sex med barn som inte uppnått puberteten och lagstadgad ålder. En lagstadgad åldersgräns är viktig och nödvändig som skydd mot att barn utsätts för övergrepp. Åldersgränsen för homosexuella och heterosexuella relationer måste vara densamma. Den vuxne bär alltid hela ansvaret för att sexuella relationer mellan vuxna och barn inte kommer tillstånd."

Också sagt: Tyvärr slinker det in en och annan pederast, eller konstigt frisläppt medlem, som tar sig upp i föreningen och sedan genast gör bort sig med underliga uttalanden som knappast RFSL och deras medlemmar står bakom. Och på grund av dessa får föreningen en massa skit från människor som älskar att hata och förakta "den homosexuella synden". Att Jesus själv lär ha sagt att det enbart är Gud som har rätt att döma människan, det har helt slunkit förbi sådana kristna som ser det som sitt kall - att i värsta profetstil fördöma andra i Guds namn. Huvva!
Senast redigerad av Pinkskin 2009-08-28 kl. 02:27.
Citera
2009-08-28, 08:10
Medlem
genseriks avatar
Citat:
Märkligt att man är så mån om att skydda barn men nu verkar för att vuxna ska kunna utsättas för livsfarliga sjukdomar. Har man en mycket allvarlig och dessutom obotlig sjukdom som är smittsam så har man skyldighet att se till att denna inte sprids vidare - det borde vara högsta prioritet tillsammans med att överleva och hjälpa forskning. Att hävda att man är svag håller inte för det är andras liv man leker med, man har helt enkelt ett större ansvar - ofrivilligt men ändå. Skulle lagen avskaffas är jag säker på att HIV skulle öka betydligt. HIV är farligt och bör begränsas i högsta möjliga mån.

Jag förstår uppriktigt inte hur du kan sitta och försvara detta ytterst dubiösa förbund? Dom kan ju inte tänka, för mig framstår dom som psykfall och bör ej tas på allvar utan borde stängas av/frysas ut/isoleras. Det borde dessutom finnas förbund som passar dig bättre utan att behöva bli förknippad med homofiler och andra felgängade.
Citera
2009-08-28, 08:20
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Annars vet man idag att homosexualitet är en sexuell läggning som förmodligen skapas av något slags "miss" i kromosomerna
Håller med om att homosexuella lider av ett handikapp i form av en missbildning.
Citera
2009-08-28, 08:51
Medlem
Alla vet väll att RFSL är en sjuk organisation? Det finns bättre organisationer som kämpar för HBT-rättigheterna. RFSL är bara högljudast.

Men det där sista var ändå chockerande. Aj, Aj aj....
Gud, tänk alla stackars politiker som måste hålla minen när de har med dessa att göra för att inte skrämma iväg HBT-väljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in