Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-08-23, 01:15
Medlem
Heej
Nu är det så att mindator började klabba för någon månad sedan, Men har fixat lite med den så den funkar nästan som den ska.

Men det jag behöver hjälp med är att varje gång jag ska installera ett spel så kommer det upp en fel meddelande ruta. Men om jag formaterar om datorn och sen installerar spel direkt då funkar det.

Men sen efter ett tag så när man ska starta spelet så bara blir skärmen svart och spelet stängs ner.

Och nu i detta fall är det spelet Farming Simulator 2009. Som inte startar längre. Förr va det Counter strike source och många fler.

obs: Jag har testat byta grafik kort men hände samma sak Så snälla tacksam för hjälp om någon kan
Citera
2009-08-23, 01:16
Medlem
Veeoons avatar
Skulle hjälpa om du sa vad det är för ruta som kommer upp.
Citera
2009-08-23, 01:20
Medlem
Nu är det ingen ruta som kommer upp,

När spelet ska starta så blir det bara svart och sen stängs spelet ner. Så jag kommer till skrivbordet igen.

När jag brukar installera spelen efter ett tagsen jag formaterade datorn. Då brukar det komma upp en ruta som det står tex: att en fil inte går / vill läsas och installationen stängs ner.

Så asså det jag menar är att om jag precis har formaterat datorn då går det att installera spelen men sen dagen efter funkar inte spelet.

Och om det va tex 2 veckor sen jag formaterade datorn då går det inte att installera spelen.
Citera
2009-08-23, 01:28
Medlem
Veeoons avatar
Har du köpt eller piratkoperiat OS? Låter faktiskt som problemet kan ligga där om verkligen ingeting funkar. Gå ut och köp XP, så dyrt är det inte.
Citera
2009-08-23, 01:43
Medlem
just nu använder jag mig av prirat, För min äkta har försvunnit,
Men jag har testat att installera andra OS också, Men det har fortfarande inte fungerat, Bara i början.

Sen va jag inne i loggboken precis och hittade en som hete Application error
Så jag öppnade den. Och där låg filen till det spelet och det stog så här :

Felaktigt program game.exe, version 0.0.0.0, felaktig modul game.exe, version 0.0.0.0, felaktig adress 0x000a33b8.

Citera
2009-08-23, 11:17
Moderator
MondoBizarros avatar
Spel -> Windows Support
/Mod
Citera
2009-08-23, 11:27
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Har du köpt eller piratkoperiat OS? Låter faktiskt som problemet kan ligga där om verkligen ingeting funkar. Gå ut och köp XP, så dyrt är det inte.
Den där teorin har tagits upp massor av gånger och kan summariskt förkastas: det finns INGEN skillnad i funktionalitet mellan pirat och original. Har man knäckt XP ordentligt så funkar det precis lika bra som ett köpt.

(Moralaspekten kan vi också skippa. Hade vi inte varit så många som lätt kunnat köra Windows hade troligtvis Linux eller Mac varit störst idag. För mer av samma, se Photoshop. )

Det troliga är att någon eller delar av filsystemet blivit korrupt - vilket alla kan vara överens om kan ske lika lätt med ett original-OS - och att antingen en reparation eller i värsta fall en ominstallation troligtvis löser problemet.
Min gissning är annars drivrutiner, antingen till moderkort eller än mer troligt grafikkortet. Testa att avinstallera och nedgradera, alltså installera äldre drivrutiner så är det mycket möjligt att det funkar.
Det nyaste är absolut INTE alltid bäst.
Citera
2009-08-24, 22:52
Medlem
Jag testade rensa datorn från damm. Funkade inte då heller.
Så jag installerade om spelet igen.
Och då kom spelet igång till menyn.

Men när det laddades så stängdes det ner.

Så kom det en ruta som det stod unexpected system exception occured

Fattar inte vad det betyder och vad felet är :O.

Någon som kan hjälpa mig. Tacksam för hjälp
Citera
2009-08-25, 06:30
Medlem
Bump. :P
Citera
2009-08-25, 09:34
Medlem
King Grubs avatar
En gissning säker trasigt RAM-minne.
Citera
2009-08-25, 16:22
Medlem
saftad_burks avatar
Hallå. Jag har problem med att få igång ett gammalt pc-spel. Eller inte med att få igång det, men förr eller senare laggar det hela ihop och slutar fungera. Har anpassat det till windows 2000 (det var det senaste av alternativen) men det funkar ändå inte.

Vad ska man göra?
Citera
2010-09-01, 20:25
Medlem
zimon5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberjoppe

Så kom det en ruta som det stod unexpected system exception occured

Det medelandet kan komma upp när det finns mods installerade om man har V1.0

men om du laddar ner en patch från deras hemsida så löser det sig nog.

lol mitt första inlägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in