2009-08-23, 00:06
Medlem
rhymenocerouss avatar
Jag är en ganska stor person i 20 års åldern, inte stor som muskulös eller fet utan ganska lång och lite kraftig kroppsbyggnad.

Jag upplever hur som helst att jag lättare blir utsatt för onödigt jävla skit våld än tex en mycket mindre (och mycket uppkäftigare) polare till mig.

Jag slåss själv inte men en gång blivit slagen några gånger själv med en flaska. En annan gång var det ett gäng som drog upp mig i en trappuppgång ca 10 meter från en uteservering, PGA att jag kom åt stolen för en kille när jag gick ut. Den killen tog med sig hela sitt fjortisgäng och skulle slå mig så klart vilket han också gjorde.

Visst är nån aggressiv mot mig så brukar jag oftast först fråga vad det är, kanske be om ursäkt (som i fallet med stolen) men ger dom sig inte så är jag inte den som backar för att säga saker tillbaka. Men som min polare jag nämnde tidigare är ofta stor i keften mot folk men har aldrig blivit misshandlad.

Tycker helt enkelt bråkmakarna att det ger mer respekt för dem i deras gäng att ge större personer stryk?
Citera
2009-08-23, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenocerous
Jag är en ganska stor person i 20 års åldern, inte stor som muskulös eller fet utan ganska lång och lite kraftig kroppsbyggnad.

Jag upplever hur som helst att jag lättare blir utsatt för onödigt jävla skit våld än tex en mycket mindre (och mycket uppkäftigare) polare till mig.

Jag slåss själv inte men en gång blivit slagen några gånger själv med en flaska. En annan gång var det ett gäng som drog upp mig i en trappuppgång ca 10 meter från en uteservering, PGA att jag kom åt stolen för en kille när jag gick ut. Den killen tog med sig hela sitt fjortisgäng och skulle slå mig så klart vilket han också gjorde.

Visst är nån aggressiv mot mig så brukar jag oftast först fråga vad det är, kanske be om ursäkt (som i fallet med stolen) men ger dom sig inte så är jag inte den som backar för att säga saker tillbaka. Men som min polare jag nämnde tidigare är ofta stor i keften mot folk men har aldrig blivit misshandlad.

Tycker helt enkelt bråkmakarna att det ger mer respekt för dem i deras gäng att ge större personer stryk?

Din definition av mer uppkäftig kanske inte delas av andra människor. Kan ju vara nåt med dig och ditt sätt att föra dig som helt enkelt får folk att gå i taket. Du kanske uppfattas som en buffel som tror han kan göra lite hur han vill för han tror sig kunna ta sig an vem som helst även fast du själv inte tänker så. Alltså saker som jag själv inte anser vara en inbjudan till slagsmål har uppfattats som det så man vettefan hur andra tänker. Sen kan det ju vara så simpelt att du som jag stött på idioter överreagerar arslet av sig direkt och din polare stött på folk som tar det lite lugnare. Svårt att säga när man inte ens träffat dig.
Citera
2009-08-23, 09:58
Medlem
rhymenocerouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GandalfTheGay
Din definition av mer uppkäftig kanske inte delas av andra människor. Kan ju vara nåt med dig och ditt sätt att föra dig som helt enkelt får folk att gå i taket. Du kanske uppfattas som en buffel som tror han kan göra lite hur han vill för han tror sig kunna ta sig an vem som helst även fast du själv inte tänker så. Alltså saker som jag själv inte anser vara en inbjudan till slagsmål har uppfattats som det så man vettefan hur andra tänker. Sen kan det ju vara så simpelt att du som jag stött på idioter överreagerar arslet av sig direkt och din polare stött på folk som tar det lite lugnare. Svårt att säga när man inte ens träffat dig.
Det har du helt klart rätt i, men jag kan garantera dig att jag är en trevligare person att surra med om man inte känner mig än min polare. Men som du säger, kan va nått jag gör som jag inte tänker på.

Jag tror ju också själv lite på min teori, att större personer är roligare att slåss mot. Jag menar va fan bryr dom sig när dom ändå är många fler.
Citera
2009-08-23, 23:31
Medlem
Citat:
Det har du helt klart rätt i, men jag kan garantera dig att jag är en trevligare person att surra med om man inte känner mig än min polare. Men som du säger, kan va nått jag gör som jag inte tänker på.

Jag tror ju också själv lite på min teori, att större personer är roligare att slåss mot. Jag menar va fan bryr dom sig när dom ändå är många fler.

Personer som slår ner folk i grupp hör oftast till kategorin av idioter som överreagerar och tar varje chans dom får att starta slagsmål. Tror du har haft otur helt enkelt om du är en relativt trevlig person som inte söker bråk. Lycka till på stan
Citera
2009-08-24, 10:31
Medlem
Kycklingkungens avatar
Citat:

Hehe det där känner jag igen, storväxt som jag är. Nu är jag närmare 40 än 20 men hade samma problem som du när jag var yngre och vistades ute mer.

Jo visst fan är det att storväxta personer är mer måltavlor än normala. Det finns ett behov av att hävda sig bland kortvuxna människor som tyvärr visar sig genom att "kaxa" mot storväxta. Alltid med gänget/släkten/polarna bakom sig, det gäller att visa att man kan fast man är liten. Större måltavla ger mer "respekt". Om du backar undan har ju dom vunnit = respekt, om det blir bråk blir du antagligen nedslaget av gänget = respekt och om det blir bråk och du lyckas sänka killen = respekt eftersom ändå skulle ha vunnit eftersom du är mycket större än honom. Inget att förlora att kaxa upp sig mot dig mao.

Och som "stor och stark" ska man ju tåla lite mer. Det har jag blivit tillsagd av skola och myndigheter iallafall.

Och inte en djävel flyttar sig när man kommer gående på trottoarer och gågator i städer. Nä rakt in i dig går folk, det är ju fan ditt fel som inte såg dom även om man stod still.

Det enda rådet jag kan ge är att alltid gå därifrån, alltid be om ursäkt även om det inte var ditt fel. Du kan inte vinna. Du kommer alltid att bli dömd hårdare av polis och i domstol om du är storväxt.
Citera
2009-08-24, 19:42
Medlem
Feos avatar
Roligare med en utmaning ju, inte speciellt kul och slå en liten som inte har någon chans. Kanske?
Citera
2009-08-24, 19:50
Medlem
rhymenocerouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feo
Roligare med en utmaning ju, inte speciellt kul och slå en liten som inte har någon chans. Kanske?

Det blir ju inte en utmaning om man är ett helt gäng (dock alltid en som slåss resten hjälper till och puttas/håller fast).

Min mening är ju att tex han som jag skrev om ovan (som jag kom åt stolen för) hade jag inte haft några som helst problem med om han också var själv. Det fanns ju inte mycket att göra för min del mer än att ta några smäller och kanske va lite stor i keften under tiden.

Hade jag börjat slagit han så skulle det nog bli något i stil med att resten av hans gäng hade börjat slagit mig också. Jag förstår inte hur man kan se det som en utmaning om man inte är offret i situationen.

Löjligt är vad det är, men man förstår ju att det är människor som inte är trygga i sig själv och försöker få bekräftelse på nått vis.
Citera
2009-08-24, 22:46
Medlem
es6packs avatar
Citat:
Det blir ju inte en utmaning om man är ett helt gäng (dock alltid en som slåss resten hjälper till och puttas/håller fast).

Min mening är ju att tex han som jag skrev om ovan (som jag kom åt stolen för) hade jag inte haft några som helst problem med om han också var själv. Det fanns ju inte mycket att göra för min del mer än att ta några smäller och kanske va lite stor i keften under tiden.

Hade jag börjat slagit han så skulle det nog bli något i stil med att resten av hans gäng hade börjat slagit mig också. Jag förstår inte hur man kan se det som en utmaning om man inte är offret i situationen.

Löjligt är vad det är, men man förstår ju att det är människor som inte är trygga i sig själv och försöker få bekräftelse på nått vis.

Du ska veta(Talar från lång av egen erfarenhet.) går du på den största som ser kaxigast, coolast, elakast, galnast ut först och sänker han med en snabb krok för att sedan "follow up" med en vänster jab så kan jag garantera dom andra kommer backa.

Om det är medel svenssons som är sugna på bråk och inte ryska maffian med 7 pers i skinnjacka och armani solglajjer på sig.
Aa, du fattar.
Citera
2009-08-25, 01:24
Medlem
rhymenocerouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av es6pack
Du ska veta(Talar från lång av egen erfarenhet.) går du på den största som ser kaxigast, coolast, elakast, galnast ut först och sänker han med en snabb krok för att sedan "follow up" med en vänster jab så kan jag garantera dom andra kommer backa.

Om det är medel svenssons som är sugna på bråk och inte ryska maffian med 7 pers i skinnjacka och armani solglajjer på sig.
Aa, du fattar.
Ja, det kan nog stämma. Kanske jag ska testa det nästa gång jag hamnar i en sån där situation. Jag är ju inte gärna den som slår någon men folk som håller på så där förtjänar det ju så det är inte mer än rätt.

Tack för tipset
Citera
2009-08-25, 03:25
Medlem
Citat:
Ja, det kan nog stämma. Kanske jag ska testa det nästa gång jag hamnar i en sån där situation. Jag är ju inte gärna den som slår någon men folk som håller på så där förtjänar det ju så det är inte mer än rätt.

Tack för tipset

Haha gör inte det. Kanske det dummaste tipset jag hört på länge. Om du nitar en av dom andra som är där kanske han bestämmer sig för att också hoppa på dig istället för att bara hålla fast eller knuffas. Då slutar det bara ännu värre. Det jag vill säga är att såna där saker inte är något man ska lita blint på att det fungerar. Kan säkerligen funka på vissa men andra inte, är det värt att chansa? Spring som satan om det är många, det är inte fegt att fly fält om det är nödvändigt. Om det är omöjligt att fly utan att ta ut någon av dom så spring rätt igenom den minsta av dom med all kraft du har och fortsätt spring.

Förövrigt är den som gav dig rådet en 19 årig snattare med lååång erfarenhet av att sänka den största styggaste person han ser med en krok för att sedan följa upp med en vänster jabb (när han faller eller dra en jabb på han när han ligger?). Inte menat som påhopp mot han utan bara för att understryka vilken jävla knipa du kan hamna i om du lyssnar på han
Senast redigerad av GandalfTheGay 2009-08-25 kl. 03:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in