Citat:
Ursprungligen postat av rhymenocerous
Jag är en ganska stor person i 20 års åldern, inte stor som muskulös eller fet utan ganska lång och lite kraftig kroppsbyggnad.
Jag upplever hur som helst att jag lättare blir utsatt för onödigt jävla skit våld än tex en mycket mindre (och mycket uppkäftigare) polare till mig.
Jag slåss själv inte men en gång blivit slagen några gånger själv med en flaska. En annan gång var det ett gäng som drog upp mig i en trappuppgång ca 10 meter från en uteservering, PGA att jag kom åt stolen för en kille när jag gick ut. Den killen tog med sig hela sitt fjortisgäng och skulle slå mig så klart vilket han också gjorde.
Visst är nån aggressiv mot mig så brukar jag oftast först fråga vad det är, kanske be om ursäkt (som i fallet med stolen) men ger dom sig inte så är jag inte den som backar för att säga saker tillbaka. Men som min polare jag nämnde tidigare är ofta stor i keften mot folk men har aldrig blivit misshandlad.
Tycker helt enkelt bråkmakarna att det ger mer respekt för dem i deras gäng att ge större personer stryk?
Hehe det där känner jag igen, storväxt som jag är. Nu är jag närmare 40 än 20 men hade samma problem som du när jag var yngre och vistades ute mer.
Jo visst fan är det att storväxta personer är mer måltavlor än normala. Det finns ett behov av att hävda sig bland kortvuxna människor som tyvärr visar sig genom att "kaxa" mot storväxta. Alltid med gänget/släkten/polarna bakom sig, det gäller att visa att man kan fast man är liten. Större måltavla ger mer "respekt". Om du backar undan har ju dom vunnit = respekt, om det blir bråk blir du antagligen nedslaget av gänget = respekt och om det blir bråk och du lyckas sänka killen = respekt eftersom ändå skulle ha vunnit eftersom du är mycket större än honom. Inget att förlora att kaxa upp sig mot dig mao.
Och som "stor och stark" ska man ju tåla lite mer. Det har jag blivit tillsagd av skola och myndigheter iallafall.
Och inte en djävel flyttar sig när man kommer gående på trottoarer och gågator i städer. Nä rakt in i dig går folk, det är ju fan ditt fel som inte såg dom även om man stod still.
Det enda rådet jag kan ge är att alltid gå därifrån, alltid be om ursäkt även om det inte var ditt fel. Du kan inte vinna. Du kommer alltid att bli dömd hårdare av polis och i domstol om du är storväxt.