2009-08-22, 19:42
Medlem
A.Karnovs avatar
Har en fråga som jag hoppas att någon av er här inne kommer kunna att svara på.
Det är nämligen så att jag är en stor användare och en stor beundrare av paletåer.
Däremot har jag ett problem,
Jag lyckas verkligen inte hitta en svart paletå i cashmere som är tillräkligt lång, dvs sträcker sig en bra bit förbi knäna på mig. ( Jag är 193.)

Så vart finner man en lång paletå i svart cashmere eller har jag inte annat väl än att sy upp en från grunden?

A.K
Citera
2009-08-22, 20:00
Medlem
csts avatar
Var bor du? Bor du i Stockholm borde det inte vara något problem att prata med personalen på exempelvis NK man och höra om de kan beställa in en enorm paletå från sin leverantör.

Paletå är för övrigt mycket stiligt.
Citera
2009-08-22, 20:08
Medlem
ModeKungens avatar
Hugo Boss Black Label hade en riktigt fin för 13.000:- i cashmere för ett tag sedan (NK Stockholm). Vet inte om den finns kvar men lycka till.
Citera
2009-08-22, 20:52
Medlem
A.Karnovs avatar
Bor för nuvarande i södra Sverige och på de platser jag varit, har det aldrig varit rätt längd, färg eller tyg, inte heller gick det och beställa vad jag önskar.
Men ska upp till Stockholm inom någon vecka, så det får bli en runda och se vad jag kan hitta.
Om ni har fler tips, hör gärna av er.
Hur som helst, tack för era svar.
Citera
2009-08-22, 21:05
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Karnov
Bor för nuvarande i södra Sverige och på de platser jag varit, har det aldrig varit rätt längd, färg eller tyg, inte heller gick det och beställa vad jag önskar.
Men ska upp till Stockholm inom någon vecka, så det får bli en runda och se vad jag kan hitta.
Om ni har fler tips, hör gärna av er.
Hur som helst, tack för era svar.
Testa Hans Allde på Birger Jarlsgatan, de kan med all säkerhet hjälpa dig, även om priset kan springa iväg lite.
Citera
2009-08-24, 14:24
Medlem
jedipungs avatar
NK brukar alltid ha en klassisk paletå i kashmir från Mabro. www.mabro.it
Även agassi.se kör rockar och kostymer från Mabro.
Citera
2009-12-15, 00:18
Medlem
A.Karnovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Testa Hans Allde på Birger Jarlsgatan, de kan med all säkerhet hjälpa dig, även om priset kan springa iväg lite.
Du hade rätt. Hans Allde var den butik som kunde hjälpa mig. För er som möjligtvis är intresserade börjar de dblknäppta, ankellånga ullpaletåerna någonstans kring 16 och för cashmere lite över 30.
Hur som helst, nu har jag hittat vad jag letar efter så tack för hjälpen cst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in