Tjena boys! Jag antar att problemet kanske inte ligger i VLC eller ö.h.t i OSX, men vill ändå få lite klarspråk i mitt lilla problem och om fler har haft problemet (eftersom det KANSKE kan vara något litet problem nånstans).
Ska öppna en .avi-fil med VLC, det funkar inte. VLC är igång, men får ingen bild eller ljud. Men det går att spola. Går man in på VLC-playlisten så står det ingen totaltid på filen. Startar man om VLC, så står det "Vill du reparera filen?" - vilket jag tryckte "Ja" på och väntade. Tog en jävla tid att ö.h.t få 1% att jag sket i det.
Provar man filen med Quicktime, då står det att "Filen inte är en filmfil"
Problemet ligger antagligen i filerna jag laddade ner, men de är fan 700mb stora och undrar hurfan man kan göra så stora filer om de nu inte är filmfiler.
Hur åtgärdar man problemet? Något som har haft liknande problem?
(En sidofråga: Hur gör man i OSX, att man öppnar ALLA .avi-filer med VLC och inte med Quicktime som är inställt på varje fil, att man varje gång får gå in och ta "öppna med VLC")
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!