Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-27, 22:15
  #1165
Medlem
kan man stanna i vietnam 6 månader eller mer med svensk pass och visum? är det svårt att få visum för längre perioder som 6 mån uppåt?
Citera
2022-12-29, 14:29
  #1166
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piloten125
kan man stanna i vietnam 6 månader eller mer med svensk pass och visum? är det svårt att få visum för längre perioder som 6 mån uppåt?

Om inget ändrats måste du lämna landet med jämna mellanrum eller fejka anställning för att rapportera från inifrån landet att du fortfarande befinner dig där.

Alltså ett 6mån visum betyder inte att du får stanna 6 mån oavbrutet i landet även om det är giltigheten på visumet så se till att bo med border runs i åtanke så det inte blir allt för omständigt att utföra dessa.
Citera
2024-01-21, 16:49
  #1167
Medlem
Gunnarberits avatar
Befinner mig just nu i Saigon (ho chi minh) och har 2 veckor kvar innan vi behöver dra tillbaka till Bangkok. Tänkte dra till Phu Quoc men fick höra att det är överskattat så funderar på att sticka till Con Dao istället. Vad rekommenderar ni? Någon annan ö eller strand ort? Är inte sugen på norra Vietnam då vi har rest runt utav helvete och vill bara chilla nu, så det är södra som gäller.
Citera
2024-01-21, 21:23
  #1168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnarberit
Befinner mig just nu i Saigon (ho chi minh) och har 2 veckor kvar innan vi behöver dra tillbaka till Bangkok. Tänkte dra till Phu Quoc men fick höra att det är överskattat så funderar på att sticka till Con Dao istället. Vad rekommenderar ni? Någon annan ö eller strand ort? Är inte sugen på norra Vietnam då vi har rest runt utav helvete och vill bara chilla nu, så det är södra som gäller.

Om min bäste Herre möjligen lite senare kunde avge en liten reserapport om resmålet Con Dao, så skulle det uppskattas.
Citera
2024-01-28, 21:21
  #1169
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnarberit
Befinner mig just nu i Saigon (ho chi minh) och har 2 veckor kvar innan vi behöver dra tillbaka till Bangkok. Tänkte dra till Phu Quoc men fick höra att det är överskattat så funderar på att sticka till Con Dao istället. Vad rekommenderar ni? Någon annan ö eller strand ort? Är inte sugen på norra Vietnam då vi har rest runt utav helvete och vill bara chilla nu, så det är södra som gäller.

Sent svar men ta båten från distrikt 1 i Saigon till Vung Tau.
Citera
2024-01-28, 22:15
  #1170
Medlem
senhackarens avatar
Vad ska man i ett kommunistland och göra? Bättre att bojkotta eländet.
Citera
2024-02-05, 20:52
  #1171
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Vad ska man i ett kommunistland och göra? Bättre att bojkotta eländet.

Förstår att du aldrig varit dit när du kallar det för eländet men det är kapitalistisk kommunism och fungerar mycket bättre än länderna i närheten. Vet inte om en sk demokrati utan riktiga fria val är så mycket bättre för dit reser ju Svenskar i floder utan problem...... Naiviteten.

Dock är jag ingen kommunist utan tvärtom men i länder som dessa behövs en stabilitet tills de genomgår en naturlig övergång. Hur det går när man tvingar länder till ett nytt stadsskickt behöver jag knappast berätta för dig så kunnig som du är.
__________________
Senast redigerad av Bbobi 2024-02-05 kl. 20:58.
Citera
2024-02-07, 06:30
  #1172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinkelConnoisseur
Om min bäste Herre möjligen lite senare kunde avge en liten reserapport om resmålet Con Dao, så skulle det uppskattas.


Con dao är skräpigt som fan! ingen utvecklad turism alls rätt tråkig ö

Phu quoc är bättre men inte jämförbart med koh rong eller Thailands öar

Vill du ha strandliv åk till Thailand
Citera
2024-02-07, 19:53
  #1173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beanbag2k19
Con dao är skräpigt som fan! ingen utvecklad turism alls rätt tråkig ö

Phu quoc är bättre men inte jämförbart med koh rong eller Thailands öar

Vill du ha strandliv åk till Thailand

Aha, tack för svar.
"Nothing can go wrong in Koh Rong"
Citera
2024-02-07, 20:18
  #1174
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beanbag2k19
Con dao är skräpigt som fan! ingen utvecklad turism alls rätt tråkig ö

Phu quoc är bättre men inte jämförbart med koh rong eller Thailands öar

Vill du ha strandliv åk till Thailand

Skulle inte ens jämföra dessa utan se dom som tre helt olika upplevelser.

Phu Quoc samt Samui tex är gravt explotaterade
Koh Rong har knappt något alls, bara lite resorts och en liten by på södra sidan

Som att jämföra Stockholm med Happaranda?
__________________
Senast redigerad av Bbobi 2024-02-07 kl. 20:20.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f985014

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback