Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-21, 13:40
Medlem
Hej folket på flashback.

Nu är det så att jag är sugen på att dricka alkohol idag, men har ett problem, ska antagligen ta blodprov och definitivt blåsa. Så jag undrar hur många öl jag skulle kunna dricka idag om jag börjar kl 16:00 och ska blåsa kl 10:00 imorgon utan att torska? det är Åbro 7,3r jag ska dricka. /MVH
Citera
2009-08-21, 13:47
Medlem
Det beror också på hur mycket du väger.

Känn efter själv, bli inte för packad dock
Citera
2009-08-21, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BBC-DBC
Det beror också på hur mycket du väger.

Känn efter själv, bli inte för packad dock

Väger 70kg och jag har ganska bra ämnesomsättning.
ska dricka ca 4st 7,3: or det borde väl inte va nått problem?
Citera
2009-08-21, 14:11
Medlem
liqueurs avatar
Du kan räkna med att kroppen förbränner ca 2cl 40% sprit per timme, så jag skulle gissa på att det tar ca 18timmar att förbränna denna mängd alkohol.
Citera
2009-08-21, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liqueur
Du kan räkna med att kroppen förbränner ca 2cl 40% sprit per timme, så jag skulle gissa på att det tar ca 18timmar att förbränna denna mängd alkohol.

Okej. Så det är bara och hålla tummarna imorron.

Tack för alla snabba svar....
Citera
2009-08-21, 17:26
Medlem
brunstigs avatar
Jag drog i mig en vinare samt 6 öl på kvällen fram till 24.00. Tog bilen till jobbet 10.00 dagen därpå och fick blåsa. Det va inga bekymmer.
Vill inte rekommendera detta utan bara visa att det skiljer väldigt från person till person.

Edit: för er som inte kan räkna är det 10 timmar.
Senast redigerad av brunstig 2009-08-21 kl. 17:31.
Citera
2009-08-21, 20:18
Jag har dragit i mig ca 12 öl (5,2%) på en kväll, o sen vid 13-tiden dagen efter blev jag stoppad i poliskontroll o blåste 0,00. Iof. så har jag en egen promillemätare, så jag tar inga risker.
Citera
2009-08-21, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Jag har dragit i mig ca 12 öl (5,2%) på en kväll, o sen vid 13-tiden dagen efter blev jag stoppad i poliskontroll o blåste 0,00. Iof. så har jag en egen promillemätare, så jag tar inga risker.

Hur vet du att du blåste 0,00 i poliskontrollen? Var det i Sverige?
Citera
2009-08-21, 20:41
Medlem
brunstigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic

Samma här. Även att man inte kan lita på den till 100 % så kan man få vissa riktlinjer.
Sen så kan jag säga att jag krökar rätt hårt och ofta så vet inte om det är därför alkoholen går ut snabbare.
Citera
2010-11-02, 22:15
Medlem
jävligt sent men...Jag dricker varje dag och blåser varje morgon på jobbet.
Innan jag går och lägger mig så drar jag i mig ca 6 liter vatten och väntar sen går på toan sen så går jag och lägger mig. Ett plus om man äter innan man drar i sig vattnet för då har kroppen arbete under natten, och då försvinner alkoholen ur kroppen.

OBS! Detta funkar bara om du har druckit ca 8-10 öl på 5,2%. Starkare öl har jag inte vågat testa än
Citera
2010-11-03, 07:59
Medlem
brunstigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisieBOY
jävligt sent men...Jag dricker varje dag och blåser varje morgon på jobbet.
Innan jag går och lägger mig så drar jag i mig ca 6 liter vatten och väntar sen går på toan sen så går jag och lägger mig. Ett plus om man äter innan man drar i sig vattnet för då har kroppen arbete under natten, och då försvinner alkoholen ur kroppen.

OBS! Detta funkar bara om du har druckit ca 8-10 öl på 5,2%. Starkare öl har jag inte vågat testa än

Vad i helvete! 6 liter? Är det halvliters burkar bärs du druckit med så har du för bövulen tryckt i dig ca:11 liter under kvällen.
Citera
2010-11-03, 09:14
Medlem
Citat:
Innan jag går och lägger mig så drar jag i mig ca 6 liter vatten och väntar sen går på toan sen så går jag och lägger mig.

Går på toan? Efter elva liter vätska, varav hälften är vätskedrivande, så borde du väl pilla in en kateter i schnalen om du ska få sova något utan att behöva ränna på dass var tionde minut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in