Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Nu när jag har funderat mycket och länge över detta så blir jag mer och mer tveksam till vad som egentligen hände. Ynglingen som jag fick tag i såg mest rädd ut. Och det var när jag satte mig upp som jag kände något vid bakfickan. Kan det ha varit så att han helt enkelt råkade knuffa mig av cykeln för att han inte såg mig, och sedan råkar han stöta emot min plånbok när han sträcker fram en hjälpande hand och jag sätter mig upp samtidigt?
Jag fick iaf just då känslan av att de försökte råna mig, men nu är jag inte lika säker... Kanske bara är alla funderingar som spunnit tanken ur kontroll vad vet jag.
De tog aldrig plånboken så de kan inte dömas för rån. De kan dömas för misshandel efter att ha knuffat dig av cykeln, men det kan ha varit ett misstag, och var det inte det så kommer det antagligen ändå säga att det var ett misstag, anmälder du finns en risk att killen du slog anmäler tillbaka, och eftersom ditt slag handlade om ett knytnävsslag i ansiktet är chansen större att du döms... så jag tror att dina chanser är ganska små... men om du får ärr i ansiktet så borde du kunna få pengar från försäkringsbolaget ändå.