2009-08-21, 02:41
Medlem
theshades avatar
På cykel hem från en fest denna fredagkväll stötte jag på ett gäng på fyra individer som gapade och skrek. De gick i bredd mot mig och täckte upp hela cykelbanan, så jag plingade med ringklockan för att få deras uppmärksamhet. Då öppnades en liten lucka mellan dem som jag siktade in mig på, och det var inga problem att åka mellan dem.

När jag passerar blir jag knuffad från höger sida av en av killarna i gänget. Knuffen kastar mig av cykeln med huvudet före ner i asfalten och jag hinner bara försöka sätta mig upp medan jag känner någon fingra efter plånboken. Jag vet fortfarande inte vad som hänt men jag kastar mig upp och samtidigt lyckas jag få tag i tjuvens krage. Jag utdelar en rak höger mot käken och träffar tydligen framtänderna (Jag har ett jack i knogen). Resten av gänget är redan långt bort och killen som var kvar för att ta min plånbok började nu springa. Jag är alldeles för omtumlad och omskakad för att bry mig om att jag tjuven.

Vad betyder detta för min del? Jag har ingen aning om vilka förövarna var, enbart svaga signalement.

Edit: Jag dokumenterade skadorna genom att fotografera mig direkt vid hemkomst.
Citera
2009-08-21, 02:43
Medlem
Kan sätta min flashbackkuk på att det var ett gäng invandrare
Citera
2009-08-21, 02:44
Medlem
U137s avatar
Leta efter någon lömsk typ som saknar en framtand

Vilken stad hände detta i?
Citera
2009-08-21, 02:48
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U137
Leta efter någon lömsk typ som saknar en framtand

Vilken stad hände detta i?

Detta hände i Linköping.

Kan jag få ut försäkringspengar eller något? Halva fejset är ju trasigt.
Citera
2009-08-21, 02:49
Medlem
BobWilliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Detta hände i Linköping.

Kan jag få ut försäkringspengar eller något? Halva fejset är ju trasigt.
Börja med att polisanmäla och ta det därifrån, annars lär du inte få något från någon.
Citera
2009-08-21, 03:05
Medlem
U137s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobWillis
Börja med att polisanmäla och ta det därifrån, annars lär du inte få något från någon.

Precis, försäkringsbolaget gör inget om de inte fått en polisanmälan först och nämn för guds skull inte om du druckit något.

Fotografera skadorna.
Citera
2009-08-21, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 04052537
Kan sätta min flashbackkuk på att det var ett gäng invandrare
Jag tror mer på att TS är utlänning och att ett gäng svenska tonårsfjortisar försökte råna honom
Citera
2009-08-21, 16:29
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growboss
Jag tror mer på att TS är utlänning och att ett gäng svenska tonårsfjortisar försökte råna honom

Jag är helsvensk, och killarna i gänget var inte gamla. En av dem kan ha varit svensk men jag såg dåligt i mörkret. Killen jag nitade var invandrare iaf.
Citera
2009-08-22, 10:58
Medlem
theshades avatar
Nu när jag har funderat mycket och länge över detta så blir jag mer och mer tveksam till vad som egentligen hände. Ynglingen som jag fick tag i såg mest rädd ut. Och det var när jag satte mig upp som jag kände något vid bakfickan. Kan det ha varit så att han helt enkelt råkade knuffa mig av cykeln för att han inte såg mig, och sedan råkar han stöta emot min plånbok när han sträcker fram en hjälpande hand och jag sätter mig upp samtidigt?

Jag fick iaf just då känslan av att de försökte råna mig, men nu är jag inte lika säker... Kanske bara är alla funderingar som spunnit tanken ur kontroll vad vet jag.
Citera
2009-08-22, 13:55
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Nu när jag har funderat mycket och länge över detta så blir jag mer och mer tveksam till vad som egentligen hände. Ynglingen som jag fick tag i såg mest rädd ut. Och det var när jag satte mig upp som jag kände något vid bakfickan. Kan det ha varit så att han helt enkelt råkade knuffa mig av cykeln för att han inte såg mig, och sedan råkar han stöta emot min plånbok när han sträcker fram en hjälpande hand och jag sätter mig upp samtidigt?

Jag fick iaf just då känslan av att de försökte råna mig, men nu är jag inte lika säker... Kanske bara är alla funderingar som spunnit tanken ur kontroll vad vet jag.

De tog aldrig plånboken så de kan inte dömas för rån. De kan dömas för misshandel efter att ha knuffat dig av cykeln, men det kan ha varit ett misstag, och var det inte det så kommer det antagligen ändå säga att det var ett misstag, anmälder du finns en risk att killen du slog anmäler tillbaka, och eftersom ditt slag handlade om ett knytnävsslag i ansiktet är chansen större att du döms... så jag tror att dina chanser är ganska små... men om du får ärr i ansiktet så borde du kunna få pengar från försäkringsbolaget ändå.
Citera
2009-08-22, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
De tog aldrig plånboken så de kan inte dömas för rån. De kan dömas för misshandel efter att ha knuffat dig av cykeln, men det kan ha varit ett misstag, och var det inte det så kommer det antagligen ändå säga att det var ett misstag, anmälder du finns en risk att killen du slog anmäler tillbaka, och eftersom ditt slag handlade om ett knytnävsslag i ansiktet är chansen större att du döms... så jag tror att dina chanser är ganska små... men om du får ärr i ansiktet så borde du kunna få pengar från försäkringsbolaget ändå.
du skall göra en polis anmälan dessa ligister är så fega att dom kommer att gola ned varandra så till den milda grad att alla ouppklarade brott det senaste halvåret nystas upp, denna typ av på hopp skall man ta personligt och söka upp dom en och en och krossa skallarna på dom, så dom lär sig vem fan dom har att göra med men snuten kan i bästa fall spåra upp dom åt en
Citera
2009-08-22, 18:56
Medlem
Märkligt..

Jag och mina kompisar var på väg hem i linköping då, när vi går på en väg och en cyklist plingar, vi flyttar på oss så han ska komma förbi, därefter så cyklar han på en sten och ramlar av cykeln med ansiktet före rakt ner i backen, en kompis till mig försöker hjälpa honom och tar således tag i honom, och då slår den har personen honom med en rak höger, vi blir rädda och springer från platsen..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in