2009-08-20, 22:28
Medlem
Tjena.

Har ju då en alldeles för liten Partiton av C som är på 11.6GB totalt bara, då det blev ngt fel vid installation. Sen fixade jag ett prog så jag kunde använda det resterande utrymmet. Var inga problem att installera saker och ting förut på den. Men nu idag, så allt jag gjorde på den andra partitionen jag döpte till "J". När jag packade upp filer så tog det ALLT utrymme på C, fast det låg på J och sen när jag valde att installera på J så hade jag inte utrymme på C :s va är det för fel på fanskapet?

Sen gärna om någon vet nåt sätt att göra om så jag kan få större plats på C, får ni gärna säga det. Har hela Acronis men det funkar inte, har gjort om flera gånger.

Sen när jag ändå har gjort tråd kan jag passa på o fråga. Vad står RC och RTM för? Kommer inte ihåg. Min far gick mig på nerverna idag då han tror han vet precis allt om datorer och är skit envis om att den versionen han tankat från Windows är den senaste versionen och den hela som kommer släppas. Men det är RC som ska vara Beta o han är som mig. Blir sjukt uppretad när ngn säger emot något man är säker på. Och han är säker på att hans är "Release Candidate" som "är" senaste versionen och den som kommer släppas. Och att jag som har RTM Ultimate x86 kör beta, men det är hans som går att tanka på MS hemsida, inte min. Hans som slutar fungera, inte min. Känns som att han bör vika sig?

EDIT:

http://sv.tinypic.com/m/5cnjgz/1
Senast redigerad av tjockarn 2009-08-20 kl. 23:25.
Citera
2009-08-21, 08:05
Medlem
engstro3m-s avatar
Din första fråga kan jag inte riktigt svara på, låter jättekonstigt att det bara blir så där. Varför ha en till partition om jag får fråga?

Din andra fråga kan jag säga att det är du som har rätt. RC är en sorts beta, eller "gamma". Man kan säga att det är versionen som kommer efter betan. RTM står för Release to Manufacturing, och det är den versionen som släpps till företag som testar versionen. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2009-08-21, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engstro3m-
Din första fråga kan jag inte riktigt svara på, låter jättekonstigt att det bara blir så där. Varför ha en till partition om jag får fråga?

Din andra fråga kan jag säga att det är du som har rätt. RC är en sorts beta, eller "gamma". Man kan säga att det är versionen som kommer efter betan. RTM står för Release to Manufacturing, och det är den versionen som släpps till företag som testar versionen. Rätta mig om jag har fel.

Anledningen till 2 partitioner är att det blev fel, fick bara 11.5GB HDD efter installation, och sen fick jag hjälp i annan tråd så jag kunde få tillbaks det övriga utrymmet, det är därför. Men nu vill jag öka mitt utrymme på C. Men det går inte och allt som installeras på J tar utrymme från C :s så kan inte installera något nu

Okej, vad bra Tack så mycket.
Citera
2009-08-21, 11:25
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
RC är en Release Candidate, alltså en version av mjukvaran som de tror är bra nog att kunna bli en RTM. I och med att det släpps en RC så får inga nya funktioner läggas till i koden, utan bara eventuella buggfixar.
Citera
2009-08-21, 21:53
Medlem
jaha okej Tack så mycket

Ingen som har svar på första frågan ? Hur jag kan göra för att utöka minnet på C? Har tagit bort 20gb från J för att föra över till C men det går inte att ta "Extend Volume" på C
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in