2009-08-20, 21:46
Medlem
Victuhhhs avatar
sant förutom skojj sånger som eddie meduza suger allt svenskt, däremot har vi många bra metal band som är riktigt bra när dom sjunger på engelska
Citera
2009-08-20, 21:46
Medlem
KingKanes avatar
In Flames, Soilwork, Raised Fist, Sonic Syndicate, finns massa bra. Tyvärr är ju rix-fm musiken det enda som lyfts fram, och den kan jag hålla med om att den suger.
Citera
2009-08-20, 22:02
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Det är endast för att jag väldigt länge trodde att de inte var svenska och inte beter sig som alla andra svenska äckelband

Haha den var bra!

Men du, är Gagdet verkligen så dåliga? Dom är ju hyllade i andra länder osv.
Citera
2009-08-20, 22:42
Medlem
De flesta verkar tycka att jag är en fitta, ett troll och mycket annat. Jag kan bara säga det här: dra åt helvette, låt mig få säga vad jag tycker! Är det så äävla jobbigt att ge ett seriöst svar så kan ni väl faan hålla er utanför den här tråden!
Citera
2009-08-20, 23:04
Medlem
Handplockats avatar
Citat:
Borde vara ett brott att producera musik om man är svensk.

Och du tror på allvar att du ska få ett seriöst svar när du skriver så?
Citera
2009-08-20, 23:19
Medlem
Somatons avatar
Det vore intressant att veta vilket land som gör bra musik om nu inte Sverige gör det.

(Det görs jävligt mycket bra musik i Sverige enligt min enkla mening... däremot kan jag tycka att svenska folket generellt sett har dålig smak, schlagerfestivalens popularitet är ett bra exempel på det).
Citera
2009-08-20, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folstream
Svensk rock och metal är långt ifrån dåligt, men radiomusik och dylikt håller jag med om är hemsk.

Precis.

Svensk pop musik suger riktigt ordentligt. Tycker det låter "kantigt", den är kall och sedan är det ofta ruggigt banala texter. Rhytm känslan saknas... Folkmusik och dansbandsmusik suger också ungefär lika mycket.

Undantaget är Metal, verkar passa mentaliteten här uppe i norr. Ta t ex Europe och nu In Flames. Det verkar finnas hur många bra band som helst från Sverige, både från 80-talet och nu.
Citera
2009-08-20, 23:21
Medlem
old-foxs avatar
Fan såklart det finns/funnits bra svenska band
Dissection har ju funnits och dem gjorde bara bra musik !!
Sen har vi ju Zonaria osv
Citera
2009-08-21, 00:04
Medlem
Citat:
Är det så äävla jobbigt att ge ett seriöst svar så kan ni väl faan hålla er utanför den här tråden!

På dig låter det som om din tråd faktiskt förtjänar seriösa svar.

Citat:
Ursprungligen postat av Enso
Folkmusik

Vad menar du nu? På vilket sätt är vår folkmusik, eller våra folkmusikanter, dålig/a?
Citera
2009-08-21, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somaton
Det vore intressant att veta vilket land som gör bra musik om nu inte Sverige gör det.

(Det görs jävligt mycket bra musik i Sverige enligt min enkla mening... däremot kan jag tycka att svenska folket generellt sett har dålig smak, schlagerfestivalens popularitet är ett bra exempel på det).

Nederländerna.
Citera
2009-08-21, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetrarmegin
Vad menar du nu? På vilket sätt är vår folkmusik, eller våra folkmusikanter, dålig/a?

Ok, tycker inte folkmusik är dålig på samma sätt som svensk popmusik som är ruggigt dåligt i förhållande till vad som finns. Kan bara inte med att lyssna på folkmusik.
Citera
2009-08-21, 00:47
Medlem
Somatons avatar
Citat:
Nederländerna.

Japp, när det kommer till hardstyle, hardcore, terror, trance etc. I övriga genrer tycker jag inte att de utmärker sig jämfört med Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in