Ts jag förstår vad du menar och går själv i samma tankebanor men det är ju en fet generalisering du har gjort. Ja svensk musik suger överlag men finns även bra grejer. Håller med om ABBA, fan vilket skit, sen alla idolmuppar, schlagerbögar och speciellt EMD och hela den genren borde ju inte få kalla sig artister. Sellouts allihop, det är ju bara f12

r som kan uppskatta sån skit sen 5 år senare så skäms dom för det och undrar hur dom kunde vara så naiva. Till exempel H.E.A.T som jag inte tyckte illa om förrän dom sålde sig själva och var med i melodifestivalen, jag citerar dom efter ha vunnit "Vi ska fira med Jack Daniels" exakt i det ögonblicket började jag hata dom, inga "riktiga" rockers skulle säga så och desto mindre ställa upp i melodifestivalen. Fan saknar intergritet och självrespekt alá Axl Rose hos svenska artister överlag. Backyard Babies är ju sköna killar som gjort jävligt bra musik, även om jag inte fattar varför Dregen dyker upp i netonnet reklamer och liknande grejer, aja vill väl ha lite pengar antar jag, han är ändå tillräckligt stor så det är ok.
Att hävda att det inte finns bra svensk hiphop tyder ju bara på okunnighet. Petter är ju grym och överträffar sig själv så fort han gör någonting, är sveriges mest underskattade artist enligt mig och får väldigt lite utrymme i media och när han får det är det oftast negativt. Hörde för inte sålänge sen när han var med i radio i Adam Alsings (fan vad jag hatar honom) Gry Forsells och Anders Timells program och dom tog inte han på allvar och i stort sett satt och hånade honom och hans musik, han fick knappt försvara sig, jävla wankers. Timbuktu är ju också grym. Teddybears och många många fler