2009-08-20, 20:09
Medlem
Opeth, Dark Tranquillity, In Flames, Amon Amarth, Dissection, Naglfar, Edge of Sanity/Dan Swanö, Scar Symmetry, Bloodbath, Dismember, Katatonia, Hammerfall.

Där har du några svenska band som anses vara bland de bästa i sin genre. Sverige är sjukt bra på musik, även om jag håller med om flera av de du nämner.
Citera
2009-08-20, 20:11
Bannlyst
Electro-Poprock: The Sounds

Metal: In flames, Trusted Dice

Rock/Hårdrock: Open Streets.

TS är en jävla idiot.
Citera
2009-08-20, 20:14
Medlem
DigThizs avatar
Ts jag förstår vad du menar och går själv i samma tankebanor men det är ju en fet generalisering du har gjort. Ja svensk musik suger överlag men finns även bra grejer. Håller med om ABBA, fan vilket skit, sen alla idolmuppar, schlagerbögar och speciellt EMD och hela den genren borde ju inte få kalla sig artister. Sellouts allihop, det är ju bara f12r som kan uppskatta sån skit sen 5 år senare så skäms dom för det och undrar hur dom kunde vara så naiva. Till exempel H.E.A.T som jag inte tyckte illa om förrän dom sålde sig själva och var med i melodifestivalen, jag citerar dom efter ha vunnit "Vi ska fira med Jack Daniels" exakt i det ögonblicket började jag hata dom, inga "riktiga" rockers skulle säga så och desto mindre ställa upp i melodifestivalen. Fan saknar intergritet och självrespekt alá Axl Rose hos svenska artister överlag. Backyard Babies är ju sköna killar som gjort jävligt bra musik, även om jag inte fattar varför Dregen dyker upp i netonnet reklamer och liknande grejer, aja vill väl ha lite pengar antar jag, han är ändå tillräckligt stor så det är ok.

Att hävda att det inte finns bra svensk hiphop tyder ju bara på okunnighet. Petter är ju grym och överträffar sig själv så fort han gör någonting, är sveriges mest underskattade artist enligt mig och får väldigt lite utrymme i media och när han får det är det oftast negativt. Hörde för inte sålänge sen när han var med i radio i Adam Alsings (fan vad jag hatar honom) Gry Forsells och Anders Timells program och dom tog inte han på allvar och i stort sett satt och hånade honom och hans musik, han fick knappt försvara sig, jävla wankers. Timbuktu är ju också grym. Teddybears och många många fler
Citera
2009-08-20, 20:14
Medlem
Antimatters avatar
In Flames skivor efter Clayman tycker jag inte att man ska vara stolt över. Gillar inte alls musiken nu. Men det är endast min åskigt. Tycker det är tråkigt att de gick i den riktningen de gick eftersom de var så jävla bra innan.
Citera
2009-08-20, 20:17
Medlem
Cruachans avatar
Ja, vågar man verkligen påstå att det inte finns bra musik, så är man verkligen en idiot.
Citera
2009-08-20, 20:18
Medlem
martenihs avatar
Adept
herbrightskies
Chemical Vocation
Håkan Hellström
The Plan
Bob Hund
Chords
Promoe
Bombshell Rocks
Intohimo
I'm Into Yoga
JJ
Jacob Hellman
Caesars Palace
Dave
Suffocate For Fuck Sake
The Breeze The Breath
Det Nya Arbetarbandet
Johnossi
Kent
Kid Down
The Knife
Suis la Lune
Meleeh
Olle Ljungström
Raised Fist
REFUSED
Millencolin
Robyn
Shout Out Louds
Skumdum
Milkie
Moneybrother
Hardcore Superstar
Yersinia
Florence valentin
Slagsmålsklubben
Dunderpatrullen
Familjen
The Hives
Hoffmaestro & Chraa
Walking With Strangers
Fakie For Nothing
Social Siberia
Veronica Maggio

osv...
You get the point.
Citera
2009-08-20, 20:18
Medlem
DigThizs avatar
Vad tycker ni om den här låten förresten?

http://www.youtube.com/watch?v=EZHQoM_Qw4w&feature=related
Citera
2009-08-20, 20:19
Medlem
CronoSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antimatter
In Flames skivor efter Clayman tycker jag inte att man ska vara stolt över. Gillar inte alls musiken nu. Men det är endast min åskigt. Tycker det är tråkigt att de gick i den riktningen de gick eftersom de var så jävla bra innan.

jag älskar Clayman, bästa dom gjort, men resten därefter suger.. tyvärr
Citera
2009-08-20, 20:20
Medlem
Mutherfukers avatar
Hur orkar ni ens bemöta TS?

Lämna musikforumet ifred, är du snäll.
Citera
2009-08-20, 20:20
Medlem
Antimatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CronoS
jag älskar Clayman, bästa dom gjort, men resten därefter suger.. tyvärr
Sant, sant. Väldigt tråkigt att det blev så
Citera
2009-08-20, 20:22
Medlem
Antimatters avatar
Dock är nog Jester race min favorit platta.
Citera
2009-08-20, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigThiz
Ts jag förstår vad du menar och går själv i samma tankebanor men det är ju en fet generalisering du har gjort. Ja svensk musik suger överlag men finns även bra grejer. Håller med om ABBA, fan vilket skit, sen alla idolmuppar, schlagerbögar och speciellt EMD och hela den genren borde ju inte få kalla sig artister. Sellouts allihop, det är ju bara f12r som kan uppskatta sån skit sen 5 år senare så skäms dom för det och undrar hur dom kunde vara så naiva. Till exempel H.E.A.T som jag inte tyckte illa om förrän dom sålde sig själva och var med i melodifestivalen, jag citerar dom efter ha vunnit "Vi ska fira med Jack Daniels" exakt i det ögonblicket började jag hata dom, inga "riktiga" rockers skulle säga så och desto mindre ställa upp i melodifestivalen. Fan saknar intergritet och självrespekt alá Axl Rose hos svenska artister överlag. Backyard Babies är ju sköna killar som gjort jävligt bra musik, även om jag inte fattar varför Dregen dyker upp i netonnet reklamer och liknande grejer, aja vill väl ha lite pengar antar jag, han är ändå tillräckligt stor så det är ok.

Att hävda att det inte finns bra svensk hiphop tyder ju bara på okunnighet. Petter är ju grym och överträffar sig själv så fort han gör någonting, är sveriges mest underskattade artist enligt mig och får väldigt lite utrymme i media och när han får det är det oftast negativt. Hörde för inte sålänge sen när han var med i radio i Adam Alsings (fan vad jag hatar honom) Gry Forsells och Anders Timells program och dom tog inte han på allvar och i stort sett satt och hånade honom och hans musik, han fick knappt försvara sig, jävla wankers. Timbuktu är ju också grym. Teddybears och många många fler

Helt rätt. En riktig "Rocker" hade aldrig sagt så. Där är Sverige pinsamt dåliga, i vilken genre det än är.

Och alla ni som tycker jag är en idiot: jag bryr mig inte. Flashback är ett forum till för att diskutera åsikter, så tack och hej leverpastej. Äckel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in