2009-08-20, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamii
Menar du svenska grupper eller grupper där de sjunger på svenska? Kan säga väldigt många bra svenska rockband = )

Svenska grupper.

Citat:
Ursprungligen postat av Raudsepp
All amerikansk musik suger för Chris Brown är så jävla dålig!

Vad har du ens hört för svensk hip-hop? Bara Mayhem eller?

Word. Allt möligt, jag har lyssnat på det mesta svensk musik har att erbjuda.

Citat:
Ursprungligen postat av froosh
Håller med om att det finns otroligt mycket kass svensk musik, men det är klart som fan det finns bra svensk musik också. Som sagt, tusentals grymma svenska rockband.

Nej det gör det inte, de två enda undantagsfallen är The Hives och The Ark.
Citera
2009-08-20, 19:56
Medlem
Isterpucks avatar
Jag antar att du inte är en sån som lyssnar på metal, då sverige har en hel hög med bra metalband.
Citera
2009-08-20, 19:57
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Svenska grupper.

Word. Allt möligt, jag har lyssnat på det mesta svensk musik har att erbjuda.

Nej det gör det inte, de två enda undantagsfallen är The Hives och The Ark.

Skitnödigt av dig att göra undantag för The Hives och The Ark. Bara där märker man ju vilken idiot du är.
Citera
2009-08-20, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterpuck
Jag antar att du inte är en sån som lyssnar på metal, då sverige har en hel hög med bra metalband.

Ne, och som jag sade så har jag ändå lyssnat på de flesta genrer förutom väldigt alternativa sådana.
Citera
2009-08-20, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Skitnödigt av dig att göra undantag för The Hives och The Ark. Bara där märker man ju vilken idiot du är.

Det är endast för att jag väldigt länge trodde att de inte var svenska och inte beter sig som alla andra svenska äckelband
Citera
2009-08-20, 20:01
Medlem
Isterpucks avatar
Det du kort och gott säger är att du inte gillar svensk musik, men det är stor skillnad på att inte gilla och att något suger.
Citera
2009-08-20, 20:04
Medlem
Antimatters avatar
Finns ju skit mycket bra svenska band och artister.
Dozer, Witchcraft, Candlemass, José González, Katatonia, Ordo Rosarius Equilibrio, Bellman, Cornelis, Ef, Jeniferever, Opeth, The Hellacopters, Astroqueen, Ebba Grön, Hives, Soundtrack of our lives mm. Sen tycker jag även att Kent är ett jävligt bra band. Och om man gillar döds/black så finns ju otaligt mycket bra från Sverige.
Citera
2009-08-20, 20:05
Medlem
DarkKnights avatar
Kent är hur bra som helst sen har vi ju The Sounds, Promoe mfl så kryp ner under täcket va och lyssna på din arab-yallayalla-musik.
Citera
2009-08-20, 20:05
Medlem
CaptainCapslocks avatar
Sverige har många bra band främst inom metallscenen t.ex In Flames, Katatonia och Soilwork.
Men även andra kategorier såsom Kent och The Perishers.
Citera
2009-08-20, 20:07
Medlem
Antimatters avatar
Världens bästa metall band är ju för övrigt från Sverige. Candlemass!
Citera
2009-08-20, 20:08
Bannlyst
Soilwork, In Flames är bra tycker jag iaf.

Men ni skriver mycket om gamla poeter/musiker som Povel Ramel mfl., klart att vi som är unga tycker det är skit, men dom äldre lär gilla det.

Tycker denna tråden är onödig förövrigt. Alla har olika smak och tycke = Onödig tråd.

MVH
Citera
2009-08-20, 20:08
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Det är endast för att jag väldigt länge trodde att de inte var svenska och inte beter sig som alla andra svenska äckelband

Är du kristen eller vad fan är problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in