Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-07, 15:07
  #1741
Medlem
Hoppas det är okej att ställa den här frågan.
Jag är mycket intresserad av längdskidor/skidskytte.
Det finns många länder som har skattefinansierad "stats-tv", precis som SVT är.
Säkert visas världscupen, VM och liknande i dessa kanaler.
Jag har via Mullvad sökt på Finland men inte lyckats få fram sändningen.

Om det är förbjudet att fråga var jag kan se dessa sändningar med Mullvad så kanske kan någon istället svara med ett "Ja" eller "Nej" om det går att hitta nånstans i världen.
Citera
2023-01-07, 17:23
  #1742
Medlem
swentr.sites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av concensus
Hoppas det är okej att ställa den här frågan.
Jag är mycket intresserad av längdskidor/skidskytte.
Det finns många länder som har skattefinansierad "stats-tv", precis som SVT är.
Säkert visas världscupen, VM och liknande i dessa kanaler.
Jag har via Mullvad sökt på Finland men inte lyckats få fram sändningen.

Om det är förbjudet att fråga var jag kan se dessa sändningar med Mullvad så kanske kan någon istället svara med ett "Ja" eller "Nej" om det går att hitta nånstans i världen.
Om du vill veta i vilket land som har TV-sändningar för längdskidor/skidskytte är det nog bättre fråga i (FB) Vintersport

Om de finns i Finland men du inte kommer åt dem, måste du kolla så Mullvad ger dig en finsk IP-adress. Du kan se din yttre IP med tex https://whatismyipaddress.com/

Om Mullvad inte kan ge dig en finsk adress om det nu går ändra i inställningarna, får du leta upp en annan VPN där det går välja land. Eller skaffa Eurosport eller liknande
Citera
2023-01-07, 17:38
  #1743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavadolfstorg14
Skulle ni rekommendera Mullvad?

Ja.
Citera
2023-01-08, 09:47
  #1744
Medlem
Någon kanske redan ställt samma fråga. Jag orkar inte söka igenom hela tråden så ställer isåfall frågan igen.

Hur vet man att SÄPO, FRA eller någon annan myndighet inte köpt eller hotat till sig Mullvad eller andra liknande VPN-tjänster?
Är ungefär så det brukar gå till och inga knep är fula när det kommer till myndigheter, tror ni annat så är ni naiva
Citera
2023-02-08, 18:34
  #1745
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Hur vet man att SÄPO, FRA eller någon annan myndighet inte köpt eller hotat till sig Mullvad eller andra liknande VPN-tjänster?

Nä det kan man inte veta. Och de som vet har tystnadsplikt eller har skrivit på ett sekretessavtal.

Förutom att köpa eller hota sig till informationen så kan man stjäla den. Eller processa i domstol tills man får den. Finns säkert fler sätt.
Citera
2023-02-10, 02:52
  #1746
Medlem
någon som har stött på problem med att det återansluter sig typ var 5:e minut när man använder sig av mullvad, har använt mullvad vpn i ca 6 månader drygt och aldrig stött på några problem men nu senaste tiden så går den knappt att använda längre?
Citera
2023-02-16, 19:05
  #1747
Medlem
Kackotopis avatar
Är Mullvad VPN lika bra år 2023? Eller är det något annat som gäller nu? Det här med VPN:s är rena djungeln. Mullvad är i alla fall baserat i Sverige, så det är ett plus hos mig. Andra menar på att VPN:s är helt onödigt i dom flesta fallen.

Blir väl en torrent då och då från The Pirate Bay och än så länge så har jag aldrig haft/fått några problem, och då snackar vi i 10+ år. Internetleverantörerna ser inte heller direkt vad du gör, och jag använder alltid en proxy-adress när jag besöker TPB, allt de egentligen ser är att jag har connectat till den sidan och inte vad jag gör. Det värsta som skulle kunna hända är att man råkar ut för en DDOS-attack, eller att någon dryg hacker skulle försöka scanna mitt nätverk för öppna portar (ibland letar de IP-adresser hos seeders) och där är det igentäppt.
Citera
2023-02-16, 19:08
  #1748
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Någon kanske redan ställt samma fråga. Jag orkar inte söka igenom hela tråden så ställer isåfall frågan igen.

Hur vet man att SÄPO, FRA eller någon annan myndighet inte köpt eller hotat till sig Mullvad eller andra liknande VPN-tjänster?
Är ungefär så det brukar gå till och inga knep är fula när det kommer till myndigheter, tror ni annat så är ni naiva

Har du något exempel på där detta ska ha skett, med en som erbjuder en VPN-tjänst? I Sverige eller utomlands?
Citera
2023-02-18, 09:52
  #1749
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Har du något exempel på där detta ska ha skett, med en som erbjuder en VPN-tjänst? I Sverige eller utomlands?

"Vi avslöjar inte våra metoder" har jag fått höra.
Anom phones var honeypots, det var FBI.
Hushmail sålde nycklar till svenska myndigheter som sedan övervakade mail och odrar som kom in till vissa stora shoppar.
Protonmail spärrade konton om det innehöll något misstänksamt vilket ledde till att många förlorade sina bitcoins.
Tror inte att encro var hackat utan köpt på något sätt.

VPN är mer värdefullt än allt det jag nämnde ovan för all trafik går igenom deras servrar så det hade varit ett väldigt bra verktyg för myndigheter och inget som hade avslöjats.

För att besvara din fråga, nordvpn ger ut det mesta och har även sålt data.

Har inga bevis för att det skett eller sker.
Citera
2023-02-22, 18:56
  #1750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Är Mullvad VPN lika bra år 2023? Eller är det något annat som gäller nu? Det här med VPN:s är rena djungeln. Mullvad är i alla fall baserat i Sverige, så det är ett plus hos mig. Andra menar på att VPN:s är helt onödigt i dom flesta fallen.

Blir väl en torrent då och då från The Pirate Bay och än så länge så har jag aldrig haft/fått några problem, och då snackar vi i 10+ år. Internetleverantörerna ser inte heller direkt vad du gör, och jag använder alltid en proxy-adress när jag besöker TPB, allt de egentligen ser är att jag har connectat till den sidan och inte vad jag gör. Det värsta som skulle kunna hända är att man råkar ut för en DDOS-attack, eller att någon dryg hacker skulle försöka scanna mitt nätverk för öppna portar (ibland letar de IP-adresser hos seeders) och där är det igentäppt.

Mullvad funkar fint 2023 samt maxar speeden pa TPB.
Citera
2023-02-23, 14:02
  #1751
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xnd
Mullvad funkar fint 2023 samt maxar speeden pa TPB.

Det låter positivt. Börjar dock bli tveksam till VPN:s rent generellt, blir nästan som en falsk trygghet. En bra video om detta (som jag även länkade till i min tidigare kommentar) "BEST VPNs for PRIVACY in 2023!!! (They are all SCAMS)": https://www.youtube.com/watch?v=P3ya3_SRn8c

Citat:
TOP 10 VPN providers for heckin' privacy! Browse R*ddit and Mastadon in total security for just a small payment a month tied to your real life identity! Just route all your internet traffic through my computer, bro.

Tankar på det? Mullvad verkar legitim i alla fall för syftet.
Citera
2023-02-24, 00:28
  #1752
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Det låter positivt. Börjar dock bli tveksam till VPN:s rent generellt, blir nästan som en falsk trygghet. En bra video om detta (som jag även länkade till i min tidigare kommentar) "BEST VPNs for PRIVACY in 2023!!! (They are all SCAMS)": https://www.youtube.com/watch?v=P3ya3_SRn8c



Tankar på det? Mullvad verkar legitim i alla fall för syftet.

Du registrerar inget konto och kan betala med Monero. Mullvad är mycket legitima.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback