Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-13, 14:12
  #1321
Medlem
Skaffade mullvad igår och enligt deras hemsida och guide för torrenting så ska man konfigurera klienten med deras socks5 proxy. Är detta verkligen nödvändigt när man kör vpn klienten? Vad ger det för fördelar att använda båda? Det står även att man ska avaktivera bl.a DHT, och PeX, någon som vet varför man ska göra det? Har inte märkt något än men det kan väl göra så vissa torrents inte funkar?
Citera
2018-03-20, 12:30
  #1322
Medlem
Uppskattar verkligen att Mullvad har lagt till så pass många servrar i andra länder på senaste tiden. Det är precis vad jag saknade.
Citera
2018-03-20, 23:55
  #1323
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DepressiveRealism
Skaffade mullvad igår och enligt deras hemsida och guide för torrenting så ska man konfigurera klienten med deras socks5 proxy. Är detta verkligen nödvändigt när man kör vpn klienten? Vad ger det för fördelar att använda båda? Det står även att man ska avaktivera bl.a DHT, och PeX, någon som vet varför man ska göra det? Har inte märkt något än men det kan väl göra så vissa torrents inte funkar?

Ska du köra uTorrent så brukar den fixa till så det inte behövs öppnas portar osv faktiskt.
Citera
2018-04-02, 02:25
  #1324
Medlem
TriggerXs avatar
Hur bra funkar mullvad med bittorrent?
Citera
2018-04-02, 16:28
  #1325
Medlem
TriggerXs avatar
Sorry för dubbelpost

Sett en del klaga på kill-switchen på mullvad, är det något återkommande att mullvad går ner elller?
Citera
2018-04-02, 16:49
  #1326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TriggerX
Sorry för dubbelpost

Sett en del klaga på kill-switchen på mullvad, är det något återkommande att mullvad går ner elller?

Var ser du?

Citat:
Ursprungligen postat av TriggerX
Hur bra funkar mullvad med bittorrent?

Den funkar ja.
Citera
2018-04-02, 19:23
  #1327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TriggerX
Sorry för dubbelpost

Sett en del klaga på kill-switchen på mullvad, är det något återkommande att mullvad går ner elller?
Kill-switchen verkar fungera alldeles utmärkt på MAC. Får en liten röd prick på hänglåsikonen när jag ansluter till en server, tappar internetanslutningen eller byter server. Har haft bra anslutning till Mullvad. Fungerar smärtfritt och härligt utbud på servrar att ansluta till.

Edit: Har provat att refresha/F5:a en sida när ikonen haft röd prick på sig och det har inte gått att ladda sidan under den tiden. Kill-switchen är JÄVLIGT viktigt att den fungerar till 100%. Verkar som den gör det i alla fall.
Citera
2018-04-02, 19:38
  #1328
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialsBlue
Kill-switchen verkar fungera alldeles utmärkt på MAC. Får en liten röd prick på hänglåsikonen när jag ansluter till en server, tappar internetanslutningen eller byter server. Har haft bra anslutning till Mullvad. Fungerar smärtfritt och härligt utbud på servrar att ansluta till.

Edit: Har provat att refresha/F5:a en sida när ikonen haft röd prick på sig och det har inte gått att ladda sidan under den tiden. Kill-switchen är JÄVLIGT viktigt att den fungerar till 100%. Verkar som den gör det i alla fall.
Deras nya "app" till MacOS är förbannat bra. Håller med dig där. Snygg och väldigt funktionell.
Citera
2018-04-27, 04:12
  #1329
Medlem
Finns det några säkerhetsmässiga nackdelar med att använda deras egna klient jämfört med OpenVPN?
Citera
2018-04-30, 12:33
  #1330
Medlem
shadews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bindningstid
Finns det några säkerhetsmässiga nackdelar med att använda deras egna klient jämfört med OpenVPN?

Ja, deras egna klient innehåller en "killswitch" som dödar anslutningen om din VPN-förbindelse avbryts. Deras egna klient baseras dock på OpenVPN så i övrigt har Mullvads klient samma öppna och säkra källkod.
Citera
2018-05-08, 02:40
  #1331
Medlem
Mullvad är extremt bra, trivs väldigt bra med det!
Citera
2018-05-14, 20:33
  #1332
Medlem
Legionariis avatar
Har använt Mullvad ett tag nu, ända jag kan klaga på är att min ping på diverse spel har gått ifrån Bra till rätt dåligt sen början av Maj, likväl att det verkar som uppkopplingen slutar att fungera ibland, men att jag fortfarande verkar vara online. Efter ett tag så blir jag antingen avstängd ifrån internetuppkopplingen eller så tar vanliga internet över, även fast jag har, så vitt jag vet, satt den till att avsluta internetuppkoppling om VPN förlorar anslutning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback