2009-08-20, 03:56
Medlem
CenkAslans avatar
Nu har jag suttit och googlat och FB-sökt jättelänge efter vem som egentligen ligger bakom "Brittas fitta". Google sa Björn Rosenström eller 250 kg kärlek, men det var ju fel.

Till slut ledde spåren fram till Våra Tjejers Fräcka Visor. Det är visst även de som gjort den om kuken och fittan som spelar boll. Men vilka är de egentligen, jag har fanimej aldrig hört talas om dem förrän nu? Låtarna har jag hört såklart, ända sen jag var liten valp, men jag har inte vetat något om artisten.

Vore väldigt tacksam om någon satt inne med lite matnyttig information!
Citera
2009-08-20, 03:59
Medlem
DHNs avatar
Det ringer i någon klocka här! - Bordellmammans visor.
Googla det så kanske du får svaret på din fråga
Citera
2009-08-20, 04:12
Medlem
CenkAslans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DHN
Det ringer i någon klocka här! - Bordellmammans visor.
Googla det så kanske du får svaret på din fråga
Johnny Bode dyker upp emellanåt men har såvitt jag kan se ingenting med Våra Tjejers Fräcka Visor att göra. Om det inte är något jag missar.

Så svaret uteblir
Citera
2009-08-20, 04:18
Medlem
DHNs avatar
Kom på mig själv efter att jag postade så jag googlade lite utan
resultat.Konstigt att jag kopplade den låten till bordellmammans visor..

Men någonting sa mig att det var så men men..
då kunde jag inte hjälpa dig just nu men jag skriver så fort jag får reda
på vilka som kan tänkas ligga bakom låten.
Citera
2009-08-20, 04:59
Medlem
Meskilstunas avatar
Jo, jag tror det fanns ett youtube av låten där det står Onkel Kånkel hahaha, så uppenbart fel.
I alla fall så såg jag på last.fm att "Våra tjejers fräcka visor" är en "related artist" till Tunnan och moroten så jag ha också länge varit nyfiken på vilka dessa "Våra tjejers fräcka visor" är för en grupp och om de släppt någon platta.

"related artist" på last.fm baseras på lyssningsvanor hos användare på siten, så runt om i sverige måste det ju finnas folk som har T&M och Våra tjejers fräcka visor i mp3-format och spelar dom flitigt. Ändå så har vi inte svaret än, och google hjälper ej
Citera
2009-08-20, 14:34
Medlem
CenkAslans avatar
När man lyssnar på låtarna låter det ju som ganska professionella produktioner. Det är dessutom inga flamstramsiga ungdomar som ligger bakom, det hör man på sångerskans röst. Mycket mystiskt det här.

Citat:
Ursprungligen postat av DHN
Konstigt att jag kopplade den låten till bordellmammans visor..
Vissa klipp på Dutuben menar felaktigt att deras låtar är gjorda av "Bordellmammans visor", som om det vore ett band. Kanske är därför.
Citera
2019-09-18, 10:27
Medlem
Carl Serungs avatar
Sorry för 10 år gammal bump, men jag lyssnade lite på dessa låtarna i helgen.

Tro det eller ej men det är Helen Sjöholm som sjunger...

Citera
2019-09-21, 15:40
Medlem
Xenicides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Sorry för 10 år gammal bump, men jag lyssnade lite på dessa låtarna i helgen.

Tro det eller ej men det är Helen Sjöholm som sjunger...

Är du säker på det?
Jag vet att hon gjorde 'Kåta Maja' och läste att hon tydligen gömde gömde den på skivan 'Visor',
men jag hittar inget som tyder på att hon skulle ha gjort fler.
(Är det verkligen Helen Sjöholm som visas när man söker på kåta maja? Isf ser hon mycket bättre på dem andra bilderna man hittar när man söker på henne. )

Däremot av dem snuskisarna man hittar på youtube så hittade jag albumen 'Våra Fula Visor' och
'Folklår, våra allra fulaste visor', men 'Våra tjejers fräcka visor' känns fortfarande som ett mysterium.

Det finns en hel del snusklåtar på svenska så jag testade att söka om det fanns något motsvarande på engelska men det verkar ganska torrt, det är mest rappare som som slänger ut ett snusk ord här och där, mao ganska lamt.

Lite konstig att man lyssnar på låtar som man kanske hade lyssnat på när man var 13-14 år, men sen så var Onkel Kånkel från samma stad som jag så det kanske inte är så konstigt att det fick stor spridning här.
Citera
2022-05-24, 05:09
Medlem
djnoxxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenicide
Är du säker på det?
Jag vet att hon gjorde 'Kåta Maja' och läste att hon tydligen gömde gömde den på skivan 'Visor',
men jag hittar inget som tyder på att hon skulle ha gjort fler.
(Är det verkligen Helen Sjöholm som visas när man söker på kåta maja? Isf ser hon mycket bättre på dem andra bilderna man hittar när man söker på henne. )

Däremot av dem snuskisarna man hittar på youtube så hittade jag albumen 'Våra Fula Visor' och
'Folklår, våra allra fulaste visor', men 'Våra tjejers fräcka visor' känns fortfarande som ett mysterium.

Det finns en hel del snusklåtar på svenska så jag testade att söka om det fanns något motsvarande på engelska men det verkar ganska torrt, det är mest rappare som som slänger ut ett snusk ord här och där, mao ganska lamt.

Lite konstig att man lyssnar på låtar som man kanske hade lyssnat på när man var 13-14 år, men sen så var Onkel Kånkel från samma stad som jag så det kanske inte är så konstigt att det fick stor spridning här.
Sorry för bumpning av gammal tråd men nu har jag hittat vilka det är som är medlemmar i våra tjejers fräcka visor Malin Rask, Peter Himmelstrand, Roza Gröning*, Gilla Rydén, Liza Öhman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in