Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-19, 18:15
Medlem
Jag har ett problem med vår dator. Den fungerade utmärkt innan bortsätt från att den var oerhört slö. Vi har därför införskaffat ett till internminne vilket jag tidigare idag efter många om och men lyckades sätta in i datorn.

Så långt inga problem.

Problemet uppstod när jag sedan skulle starta datorn. Själva datorn startar först och stängs sedan av igen efter några sekunder. Efter ytterligare en stund startar den igen och fortsätter att vara på. Problemet är att skärmen är död, ingen som helst reaktion på den. Detta gäller även då jag tagit bort det nya internminnet och kör enbart på det som tidigare fungerade.

Jag misstänker att jag råkat pilla på något inne i datorn då den som sagt fungerade utmärkt innan jag rotade i den men jag har inte en aning om vad som kan ha hänt.

Någon som har någon tanke om vad som hänt och vad som kan göras? All hjälp skulle uppskattas!
Citera
2009-08-19, 18:18
Medlem
micaeles avatar
Efter många om och men? Det är ingen raketforskning att montera dit fler minnesmoduler i en dator, så någonting måste du ha lyckats med däri.
Några minnen av vad du dragit och slitit i eller kommit åt?
Citera
2009-08-19, 18:26
Medlem
De många om och menen var i form av problem med att trycka in själva internminnet i "slottet" så jag ryckte inte i något annat. Däremot ligger platserna för interminnerna långt inne i själva datorn så kan ha stött till ett stort grön kort jag tror är grafikkortet (jag har i princip noll koll på vad som är vad inne i själva datorn), men inget slitande eller liknande utan tillstötning som mest. Hmm. Jag fick även som sagt trycka rätt hårt då jag skulle få in internminnet.
Citera
2009-08-19, 18:36
Medlem
Jag körde in det nya RAMminnet i det första slottet och nu verkar det som att allt fungerar. Jag förstår ingenting så om här finns någon som förstår sig på det får den gärna delge mig.

Men den fungerar nu iallafall, vilket är huvudsaken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in