Citat:
Ursprungligen postat av absolut koffe
Så som friidrottare borde väl hon också ha åkt dit om hon var dopad? Vilket hon aldrig gjorde. Så jag tänker aldrig se ner på hennes friidrottskarriär (som svensk)
Det var just som friidrottare hon blev fälld och avstängd för dopningsbrott. Saken "ordnades upp" i rysk domstol. Hennes f.d. make tog på sig skulden. Han hade lurat i henne steroiderna. Därför hävdes - som sagt var - hennes avstängning. Ryska friidrottsförbundet kunde sedan förklara henne "ren".
Då det är ett välkänt faktum att korruption inte förekommer i Ryssland, kunde Bengt Westerberg och det Svenska friidrottsförbundet utan dåligt samvete snabbt förvandla henne till svenska. Nya tänder och nytt medborgarskap. Alla var nöjda - om vi med "alla" inbegriper AB, Expressen, Bengt Westerberg och en viss prästson från Råneå. Ludmilla själv var kanske också halvbelåten?
Vad kalaset kostade och vem som betalade vet jag inte. Den före detta äkte mannen vek sig nog inte gratis i alla fall, knappast den ryska domstolen heller.
Bobaffären är bara en bagatellartad epilog, rent sakligt.
Jag har personligen inget emot LE - hon gjorde nog så gott hon kunde utifrån de bistra förhållanden som hon vuxit upp under. Däremot föraktar jag AB, Expressen och svensk sportjournalistik i allmänhet. Likaså föraktar jag Bengt Westerberg, Svenska friidrottsförbundet och en viss "entreprenör" från Råneå.