2009-08-20, 11:23
Medlem
Musse.Chills avatar
Förra året (skulle tro att hon gör detsamma iår) jobbade Ludmila på golfklubben Vibynäs som massörska
Citera
2009-08-20, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriptokia
"ryskan"!? När ingen kände till något om dopningen då var hon en "svenska". Så fort något inträffar är hon utlänning.

Likadant Zlatan. Han är ju äkta "svensk" nationalhjälte. När något går snett är han en blatte plötsligt. Ni svenskar är de mest fega och hycklande folk som finns på denna jord.

Whats the big deal ?? Hon är ju en gammal ryska och har dopat.

Och jag gillar inte Zlatan fast mina bästa vänner är s.k "blattar" som du vill generalisera att vi blåögda svenskar tycker.Btw igår var han INTE bra.
Citera
2009-08-20, 15:47
Medlem
Nobas avatar
brukar stöta på henne på karolinska sjukhuset i solna titt som tätt.. hon har alltid en apoteket-påse.. troligtvis med suspekt innehåll...
Citera
2009-08-20, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kriptokia
"ryskan"!? När ingen kände till något om dopningen då var hon en "svenska". Så fort något inträffar är hon utlänning.

Likadant Zlatan. Han är ju äkta "svensk" nationalhjälte. När något går snett är han en blatte plötsligt. Ni svenskar är de mest fega och hycklande folk som finns på denna jord.

Ludmilla ägnade faktiskt en del tid till att visa svenska tränareliten i ungdomssatsningen hennes träningsmetoder som skilde sig i ganska hög utsträckning från de som användes här innan dess. Det har t ex varken Carolina Klüft, Kajsa Bergqvist, Stefan Holm , Christian Olsson eller Patrik Sjöberg gjort på motsvarande sätt.

Mycket klarsynt skrivet men du glömde falska också. Är själv helsvensk men har sent omsider insett att svensken gärna t o m offrar sina egna landsmän om det blir "nödvändigt" och det är ingenting att skryta med. Väldigt få folkslag är så ryggradslösa som vi. Tyvärr.

Om ni har tvivel kring detta är ni välkomna att läsa på om svensk 1900-talshistoria inklusive Sveriges hållning gentemot Tyskland under andra världskriget, Sveriges dröjande med att släppa in norska kungafamiljen innanför gräsen när de flydde undan Tysklands invasion 1940, Baltutlämningen, DC3:an där besättningen hoppade och med största sannolikhet blev tillfångatagna av Sovjet utan att Sverige en enda gång kom att kräva besked om vad som hände, Mordet på Folke Bernadotte av israeler, Israeler som sedemera kom att bli centralfigurer för styrandet av israeliska staten,Mordet på Dag Hammarskiöld, Raoul Wallenbergs försvinnande, Dagmar Hagelin, Mordet på Cats Falk som hade Stockholmskt dricksvatten i lungorna när hon fanns i en bil sänkt i Hammarbykanalen, Nordstream osv...
Senast redigerad av Supermarine 2009-08-20 kl. 19:57.
Citera
2009-08-21, 23:48
Medlem
absolut koffes avatar
Jag tror inte hon var dopade under tiden som svensk friidrottare. Där testades hon otroligt mycket mer än som bobåkerska.

När hon tog sin doping som bobåkerska så dök ju dopningkontrollanter upp på ett oannonserat test strax efter. Hon förstod direkt att hon skulle åka dit och erkände inför media vad hon gjort INNAN resultatet från testet hade kommit. Och mycket riktigt visade det spår av dopning.

Så som friidrottare borde väl hon också ha åkt dit om hon var dopad? Vilket hon aldrig gjorde. Så jag tänker aldrig se ner på hennes friidrottskarriär (som svensk)
Citera
2009-08-22, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut koffe
Jag tror inte hon var dopade under tiden som svensk friidrottare. Där testades hon otroligt mycket mer än som bobåkerska.
Så som friidrottare borde väl hon också ha åkt dit om hon var dopad? Vilket hon aldrig gjorde. Så jag tänker aldrig se ner på hennes friidrottskarriär (som svensk)

Skvaller: Hon mutade vaktmästare på Bosön för att kunna träna styrketräning mitt i natten, när kontrollanterna ligger hemma och sover sött...
Citera
2009-08-22, 03:13
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:

När hon tog sin doping som bobåkerska så dök ju dopningkontrollanter upp på ett oannonserat test strax efter. Hon förstod direkt att hon skulle åka dit och erkände inför media vad hon gjort INNAN resultatet från testet hade kommit. Och mycket riktigt visade det spår av dopning.

Nej, för när hon drog på sig den svenska friidrottsdressen så antog hon direkt svensk moralstandard men "glömde bort" densamma när hon började åka bob! Inte har väl någon friidrottare kommit undan med doping? Oannonserade test finns inte inom friidrotten bara inom bob?
Citera
2009-08-22, 03:40
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:

Det var just som friidrottare hon blev fälld och avstängd för dopningsbrott. Saken "ordnades upp" i rysk domstol. Hennes f.d. make tog på sig skulden. Han hade lurat i henne steroiderna. Därför hävdes - som sagt var - hennes avstängning. Ryska friidrottsförbundet kunde sedan förklara henne "ren".

Då det är ett välkänt faktum att korruption inte förekommer i Ryssland, kunde Bengt Westerberg och det Svenska friidrottsförbundet utan dåligt samvete snabbt förvandla henne till svenska. Nya tänder och nytt medborgarskap. Alla var nöjda - om vi med "alla" inbegriper AB, Expressen, Bengt Westerberg och en viss prästson från Råneå. Ludmilla själv var kanske också halvbelåten?

Vad kalaset kostade och vem som betalade vet jag inte. Den före detta äkte mannen vek sig nog inte gratis i alla fall, knappast den ryska domstolen heller.

Bobaffären är bara en bagatellartad epilog, rent sakligt.

Jag har personligen inget emot LE - hon gjorde nog så gott hon kunde utifrån de bistra förhållanden som hon vuxit upp under. Däremot föraktar jag AB, Expressen och svensk sportjournalistik i allmänhet. Likaså föraktar jag Bengt Westerberg, Svenska friidrottsförbundet och en viss "entreprenör" från Råneå.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2009-08-22 kl. 03:48.
Citera
2009-08-22, 06:52
Medlem
YouAgains avatar
Citat:

Bengt Westerberg mörkade Ludmilas doping?
Enligt en anonym källa så var Ludmila Engquists doping känd internt i vissa svenska idrottskretsar flera år innan hon åkte fast. Innebörden i detta är alltså att hon kan ha tillåtits att tävla för Sverige, fastän man visste att hon var dopad.

Ironiskt nog så hängde detta ihop med en kampanj för blodgivare (! ), där Ludmila var ett av affischnamnen, tillsammans med Sven Nylander och Kajsa Bergkvist. I samband med detta utgick en hemlig instruktion att Ludmila inte fick testas eller lämna blod. Allt skedde långt innan hon åkte fast för doping (vilket skedde november 2001). Det hela handlar om blodgivarkampanjen "Länspumpen". Här finns lite info. http://www.gejarnet.se/friidrott.htm

Det visar sig att blodgivar-kampanjen, med Ludmila, började så tidigt som 1997, vilket betyder att hennes doping var känd internt medan hon fortfarande var aktiv som häcklöpare -- vilket i sin tur är riktigt illa för inblandade parter.

Faktum är att det kan vara kampanjen i sig, inklusive blod-donation, som ledde till den interna, nedtystade upptäckten av hennes doping. Man körde ett standard-test som ett led i den käcka reklamkampanjen och upptäckte att saker inte var som de skulle . Detta är spekulation, dock fullt rimlig, och förklarar dessutom hur man lyckades hålla det hela hemligt.

Hur som helst, kampanjen startade 1997 och slutade i mitten av 1999, dvs 2.5 år innan Ludmila åkte fast offentligt. Enligt uppgift hade planeringen pågått minst ett halvår innan Svenska Friidrottsförbundet (SvFF, med ordförande Bengt Westerberg) och blodgivarcentralen fick reda på att Ludmila inte var "ren". Utöver mörkläggningen av detta så kortades kampanjen ned och man tonade ned Ludmilas medverkan, genom att dra tillbaka en del material. Man garderade sig alltså lite om Ludmila skulle åka fast... men Friidrottsförbundet gjorde inget för att hindra henne från att tävla, trots att man visste att hon var dopad.

Så här uttalade sig Bengt Westerberg om kokain-affären med Sven Nylander och Patrik Sjöberg nyligen:
"...Nylander har gjort något oursäktligt. Det är rimligt att kräva en motprestation."
http://expressen.se/index.jsp?a=658889

Samme Nylander som alltså var med i reklamkampanjen ovan, med SvFF och Bengt Westerberg bakom spakarna, och en dopad Ludmila Engquist som affischnamn.

http://fula-gubben.blogspot.com/2006...-ludmilas.html

Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Då det är ett välkänt faktum att korruption inte förekommer i Ryssland, kunde Bengt Westerberg och det Svenska friidrottsförbundet utan dåligt samvete snabbt förvandla henne till svenska. Nya tänder och nytt medborgarskap.

Stämmer mycket bra.
Citera
2009-08-22, 12:46
Medlem
Medborgarskap

Kommer ni ihåg att Migrationsverket snabbehandlade hennes ärende så att hon skulle kunna få tävla som svensk för Sverige? Det var väl ett behjärtansvärt fall så säg?
Citera
2009-08-22, 13:19
Medlem
Apppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sword
Kommer ni ihåg att Migrationsverket snabbehandlade hennes ärende så att hon skulle kunna få tävla som svensk för Sverige? Det var väl ett behjärtansvärt fall så säg?
Hon är eller har iaf varit massör ute på Färingsö , på Ekerö
kom hem blå efter en massage därifrån, starka nyper på hondjävulen iaf
Citera
2009-08-22, 18:59
Medlem
Egurens avatar
rysk ???,hon blev ju utsedd till årets svensk 1999
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto