2009-08-19, 17:46
Medlem
Eliza CTs avatar
Jag kan knappast tänka mej något annat är psykiatrisk vård. Han har ju själv påpekat att han inte är så frisk utan avviker psykiskt, känslomässigt. Så det blir nog resultatet.
Däremot tror jag att det kan bli rätt så lång tid. Kanske längre än ett fängelsestraff som inte blir mer än 2/3 av 2 år.
Mvh
2009-08-19, 17:49
Medlem
Tror också på rättssykriatisk vård med särskild utskrivningsprövning.
Blir det fängelse, så avgör branden mer än man tror och jag gissar på 1,5 år...max.
2009-08-19, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Jag kan knappast tänka mej något annat är psykiatrisk vård. Han har ju själv påpekat att han inte är så frisk utan avviker psykiskt, känslomässigt. Så det blir nog resultatet.
Däremot tror jag att det kan bli rätt så lång tid. Kanske längre än ett fängelsestraff som inte blir mer än 2/3 av 2 år.
Mvh

Ja, det är ju det man hoppas på. Stämmer citaten i Expressen/GT:s artikel så kommer ju polisen att gå igenom vad han har skrivit på nätet och då har han ju så att säga hängt sig själv... Med tanke på vad han skrivit i olika fora så har jag svårt att tänka mig att psykdoktorerna skulle släppa ut honom efter bara någon eller några månader. Hans texter visar ju klart och tydligt att han är en svårt sjuk människa som dessutom utgör ett allvarligt hot mot samhället och dess medborgare.

Jag tror att han kommer att bli sittande en lång tid på rättspsyk och medicineras kraftigt.
2009-08-19, 17:51
Bannlyst
Jag skulle hoppas på att någon hjälte kom och sköt honom i huvudet, men det kommer ju aldrig inträffa. Så antagligen blir det psykvård, tyvärr, idioten kan säkert lura systemet och komma ut efter en månad ändå.
2009-08-19, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _RHCP_
Jag tycker det är fel med rättspsyk, då kommer han ut om någon månad lika sjuk som han kom in. Fängelse ska det vara!
Huh? Menar du inte tvärtom? Tror du att frihetsberövning gör gott för psyket?

En av de underligaste kommentarer jag läst på länge måste jag säga.
2009-08-19, 18:00
Medlem
Skyddstillsyn

Tror inte det blir rättspsykiatrisk vård för detta brott, även fast han verkligen verkligen borde dömas till det.

Jag har för övrigt sett ett rättsfall där två alkisar på fyllan slog ihjäl ett dussin kattungar med en yxa. 50 dagsböter fick de två.
2009-08-19, 18:04
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Huh? Menar du inte tvärtom? Tror du att frihetsberövning gör gott för psyket?

En av de underligaste kommentarer jag läst på länge måste jag säga.

Kanske får några år i fängelse honom att ångra vad han gjorde mer än vad ett par månader i värdelöst rättspsyk gör.

Hellre hårda straff som inte löser problemet än lätta straff som inte löser problemet.
2009-08-19, 18:05
Bannlyst
När kan man tänka sig att det blir någon rättegång? Skulle väldigt gärna vilja vara på plats.
2009-08-19, 18:06
Medlem
Citat:
Kanske får några år i fängelse honom att ångra vad han gjorde mer än vad ett par månader i värdelöst rättspsyk gör.

Hellre hårda straff som inte löser problemet än lätta straff som inte löser problemet.

En stor majoritet av de som döms till rättspsykiatrisk vård får sitta avsevärt längre än om de fått fängelse.
2009-08-19, 18:07
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5662017.ab
2009-08-19, 18:09
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilution
En stor majoritet av de som döms till rättspsykiatrisk vård får sitta avsevärt längre än om de fått fängelse.

Betyder inte att det hjälper dock. Jag lägger iaf hellre skattepengar på fängelser än på rättspsykiatrisk vård som ej fungerar.
2009-08-19, 18:11
Bannlyst
Citat:
Betyder inte att det hjälper dock. Jag lägger iaf hellre skattepengar på fängelser än på rättspsykiatrisk vård som ej fungerar.

På sätt och vis fungerar de mycket bättre än fängelser. Det finns intagna som får sitta på rättspsyk ända tills de dör, eftersom det inte handlar om något tidsbestämt straff.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in