Flashback bygger pepparkakshus!
2009-08-19, 14:26
Medlem
Hej,
Jag vill kunna sätta min dator i VILA, till exempel när jag inte skall använda den på ett par timmar. Finns i menyn under Start-knappen.

I min dator fungerar inte detta.
Har Vista Home Premium, service pack 1.
Någon har sagt att sätta i Vila inte går alls i Vista.

Någon som kan hjälpa mig – vad kan man göra (annat än kasta ut eländet, förstås)!

Sarah
Citera
2009-08-19, 14:29
Medlem
micaeles avatar
Vad denne någon har sagt är såklart förbannad lögn eftersom denne någon inte vet bättre. Klart det går att vila i Vista, precis som alla andra OS.

Men - vad händer när du försöker? Händer ingenting? Vaknar den upp igen direkt?
Citera
2009-08-19, 22:19
Medlem
superlasers avatar
Vila är tom. standard när du trycker på power-knappen i startmenyn på Vista..
Har du inte alternativet, eller händer inget när du trycker på knappen?
Citera
2009-08-20, 15:52
Medlem
Kommentar

Micaele:
Det är precis som du skriver – när jag väljer VILA i menyn går datorn ner och blir tyst men går genast i gång igen.

Superlaser:
Du skriver om power-knappen.
Är osäker på om den finns hos mig – vilken är det?

Sarah
Citera
2009-08-20, 15:56
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SarahRi
Micaele:
Det är precis som du skriver – när jag väljer VILA i menyn går datorn ner och blir tyst men går genast i gång igen.
Då har du någon enhet i datorn eller kopplad till datorn som ständigt sänder signaler som får datorn att vakna upp ur sin dvala. Ett relativt vanligt problem när det gäller viloläga och människor utan kunskap säger då genast att det är fel på operativsystemet, vilket alltså är totalt fel.
Det brukar i många fall bero på externa cd-läsare, trådlösa råttor eller speltillbehör såsom 360-kontroller som inte är optimerade för viloläge. Prova att dra ur allting du har kopplat till datorn (förutom vitala snablar, såklart) och se ifall det gör någon skillnad.
Citera
2009-08-20, 16:26
Medlem
Dust0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SarahRi
Superlaser:
Du skriver om power-knappen.
Är osäker på om den finns hos mig – vilken är det?

Sarah

http://data.fuskbugg.se/skalman01/------------------------------------Capture.JPG

Pilen på bilden pekar på powerknappen i startmenyn i Vista. När jag trycker på den sätts datorn i Vila.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in