2009-08-19, 13:08
Medlem
Erazors avatar
Jag bor tillsammans med farsan och en mindre syrra. På sista tiden har farsan köpt flera nya grejer (t ex några impulsköp - två externa hårddiskar, en ny skärm till min dator och snackar om att jag borde ha en ny TV) och snackat om att vi ska åka på värsta feta semestern. Jag vill veta hur jag på lättast sätt kan ta reda på om ekonomin verkligen går ihop. Jag vet hur mycket han tjänar i månaden, men inte t ex hur mycket det kostar att ha villan vi har osv... Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2009-08-19, 13:15
Bannlyst
Omöjligt att svara på.
Boendekostnaden kan variera stort beroende på var ni bor, hur stor villan är, hur gamla lånen är, hur de är upplagda, etc, etc...

Enklast att du frågar honom själv hur hushållsekonomin ser ut. Du behöver inte säga att du är orolig utan att du när du snart skall flytta hemifrån vill ha koll på vilka kostnader det finns och vad pengarna går till.
Alternativet är att snoka i hans papper eller dator.
Citera
2009-08-19, 20:22
Medlem
Whiteliess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salamikorv
Alternativet är att snoka i hans papper eller dator.

Är nog det bästa alternativet. Är han sparsam och ekonomisk sedan tidigare? Menar du att han skulle tagit nån form av lån eller handla på kredit och sedan fått fnatt nu och vill göra massa saker?

För att keep it clean hade jag frågat farsan rakt ut. "Oj, farsan, värst vad stålar du har fått. Jag åker gärna på semester, men har du rånat en bank eller?" räcker väl som hastigast när du är på väg ut ur dörren eller nåt. Är man nära sin far så är det ju bara naturligt att vilja veta hure ligger till. Jag vet hur ekonomin ligger till rätt ingående både för min mor far och syster..
Citera
2009-08-21, 00:37
Medlem
Erazors avatar
Han handlar ganska ofta med kreditkort och tar lån på huset om det är läge till det säger han. Kanske är det bäst att göra som ni säger och bara fråga honom rätt ut. Tack för svaren i alla fall återkommer kanske med fler frågor.
Citera
2010-05-24, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erazor
Jag bor tillsammans med farsan och en mindre syrra. På sista tiden har farsan köpt flera nya grejer (t ex några impulsköp - två externa hårddiskar, en ny skärm till min dator och snackar om att jag borde ha en ny TV) och snackat om att vi ska åka på värsta feta semestern. Jag vill veta hur jag på lättast sätt kan ta reda på om ekonomin verkligen går ihop. Jag vet hur mycket han tjänar i månaden, men inte t ex hur mycket det kostar att ha villan vi har osv... Någon som kan hjälpa mig?
Har man inte råd med ett cs-acc lär ekonomin fan inte gå ihop din scammer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in