2009-08-19, 12:57
Medlem
RivenFlushs avatar
Hej,

jag har ett litet annorlunda problem.

Det r nmligen s att jag nr jag ska anvnda min hgra skiftknapp s min laptop funkar den inte frsta gngen, om jag exempelvis ska skriva stora f s blir det fFFFFF, dvs ett litet f frst innan datorn fattar att skifttangenten r nedtryckt - och detta allts oavsett om man hller ned skifttangenten en timme (okej lite verdrivet) innan man trycker p nsta tangent.

Inledningsvis trodde jag att det var fr att jag var fr snabb, men det spelar som sagt ingen roll hur lnge man hller in tangenten. Samtidigt r det inte glapp eftersom alla tecken efter det frsta blir stora. r i alla fall vldigt skumt och undrar om ngon hrt ngot liknande?

(vnster skifttangent fungerar bra)
Senast redigerad av RivenFlush 2009-08-19 kl. 13:54.
Citera
2009-08-19, 13:01
Medlem
cannaBes avatar
Vad r det fr tangentbord? Trdlst/kabel - USB/PS2? Mrke? Give us the information biaaaaatch
Citera
2009-08-19, 13:55
Medlem
RivenFlushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Vad r det fr tangentbord? Trdlst/kabel - USB/PS2? Mrke? Give us the information biaaaaatch

Tangentbordet p min laptop.
Citera
2009-08-19, 14:50
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RivenFlush
Tangentbordet p min laptop.
Ok my bad att jag inte snappade upp det direkt Har du testat att ta bort knappen bara fr att se att det inte ligger brdsmulor eller annan skit under? Lite lngskt kanske men man mste ju frga.
Citera
2009-08-19, 15:35
Medlem
RivenFlushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Ok my bad att jag inte snappade upp det direkt Har du testat att ta bort knappen bara fr att se att det inte ligger brdsmulor eller annan skit under? Lite lngskt kanske men man mste ju frga.

Japp, har kollat det, det skumma r ju att den aldrig funkar vid frsta trycket allts ven om verkligen hller inne den lnge. Dremot funkar den ju direkt eftert, exempelvis om man skriver 5 stora bokstver med en millisekunds mellanrum s bir de sista fyra stora... aSDFG qERTY osv

Knns nstan som att ngon satt en liten trojan i datorn (har bra antivirus dock)...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in