2009-08-20, 05:02
Medlem
Eliza CTs avatar
Testa med kemiskt medel eller med ultraljud som endast djur hör. Eller sätt upp skyltar ("Ingen hundurinoar")
Pinka själv på ett elstängsel! Tänk om en gammal hund kommer som har dåligt hjärta. Då blir du troligen skyldig ersätta ägaren då dom troligen går på allmän mark (trottoaren kan räknas till det, och om den är ditt ansvar så är du ju t.ex. skyldig att hålla rent på vintern så ingen skadas. Gäller nog sommar också. Du kan ju även testa med ättika runt stolparna - men det får upprepas ofta beroende på väder (håller bort ogräs också)
Mvh
Citera
2009-08-20, 05:06
Medlem
Balle Bankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Testa med kemiskt medel eller med ultraljud som endast djur hör. Eller sätt upp skyltar ("Ingen hundurinoar")
Pinka själv på ett elstängsel! Tänk om en gammal hund kommer som har dåligt hjärta. Då blir du troligen skyldig ersätta ägaren då dom troligen går på allmän mark (trottoaren kan räknas till det, och om den är ditt ansvar så är du ju t.ex. skyldig att hålla rent på vintern så ingen skadas. Gäller nog sommar också. Du kan ju även testa med ättika runt stolparna - men det får upprepas ofta beroende på väder (håller bort ogräs också)
Mvh

Nej, det är inte jag som skall pinka på något elstängsel. Det är kvarterets hundar. Det kommer de antagligen bara göra en enda gång, sedan är problemet puts väck.

På vilket sätt håller ättika bort hundarna? Återkommer problemet när man slutat med ättiksutspridningen? En trottoar är säkert allmän men en grindstolpe eller en fasad kan knappast vara det.

Som du kanske förstår är jag ute efter den slutgiltiga lösningen på problemet.
Senast redigerad av Balle Banka 2009-08-20 kl. 05:09.
Citera
2009-08-20, 05:59
Medlem
Balle Bankas avatar
Efter att ha läst lite om kemiska produkter tror jag inte att de fungerar. Det verkar vara rena humbuget. De ska tydligen "neutralisera" så att det inte är så intressant för hundar att pinka där. Fungerar antagligen inte alls, är det någon som kan verifiera att sånt trams fungerar?

Skulle en sån där ultraljudsgrej vara påslagen hela dygnet för att skrämma bort hundarna?
Citera
2009-08-20, 07:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Balle Banka
Efter att ha läst lite om kemiska produkter tror jag inte att de fungerar. Det verkar vara rena humbuget. De ska tydligen "neutralisera" så att det inte är så intressant för hundar att pinka där. Fungerar antagligen inte alls, är det någon som kan verifiera att sånt trams fungerar?

Skulle en sån där ultraljudsgrej vara påslagen hela dygnet för att skrämma bort hundarna?

Bygg en färist

http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%A4rist
Citera
2009-08-20, 07:40
Bannlyst
Ultraljudsprylarna bör ha en proximity switch så det går igång när något närmar sig.

Yahoo answers har några tips : http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080420112507AAWK6SJ

Lyssna inte på dem som förespråkar skjutvapen...

Annars kan du själv blanda till en kemisk repellant, finns många förslag som Cayennpeppar, Ammoniak, tvättmedel etc: http://www.ehow.com/way_5191608_homemade-dog-repellents.html

Ett tips är att blanda lika delar parfymerat tvättmedel och Ammoniak samt lika mycket vatten och spraya det på och runt platsen. Det kan inte lukta så gott för Fido. Ont skall med ont förgöras.
Citera
2009-08-20, 07:45
Medlem
Bucephaluss avatar
Varför inte vanlig Cayennepeppar! Om de nu vill ta en sniff innan de urinerar så lär de snabbt ångra sig! Prova en torr solig dag och ligg på lur med en kamera!

EDIT: Jag var inte snabb nog... finmotoriken falerar innan första kaffekoppen är svept!
Citera
2009-08-20, 08:23
Medlem
apoteks avatar
Citat:
Kan du beskriva närmare hur du hjälpte mig att lösa mitt aber?

Att med råttgift få hundar att veta hut kanske var något långsökt. Har du bättre förslag?

Ja, när hunden kissar på en stolpe och dagen efter dör av förgiftning, så förstår den säkert att kissa på stolpen = dåligt. För den typen av kopplingar kan ju hundar göra...

Det är ägarna som ska veta hut, inte hundarna.
Sätt upp en sån här: http://www.hzreklam.com/images/fb_131.jpg
Citera
2009-08-20, 09:21
Medlem
Balle Bankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apotek
Ja, när hunden kissar på en stolpe och dagen efter dör av förgiftning, så förstår den säkert att kissa på stolpen = dåligt. För den typen av kopplingar kan ju hundar göra...

Det är ägarna som ska veta hut, inte hundarna.
Sätt upp en sån här: http://www.hzreklam.com/images/fb_131.jpg

Hunden behöver inte göra den kopplingen själv när den redan har dött av förgiftning. Men det lär knappast vara mitt problem, snarare hundens. Om det fungerat så väl hade faktiskt problemet lösts och därför tackar jag för detta tips.

En enkel skylt kanske fungerar. Synd bara att de är så fula.
Citera
2009-08-20, 09:22
Medlem
Balle Bankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AC
Bygg en färist

http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%A4rist

Det skulle fungera men det känns som att det är överkurs.
Citera
2009-08-20, 10:05
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Hunden behöver inte göra den kopplingen själv när den redan har dött av förgiftning. Men det lär knappast vara mitt problem, snarare hundens. Om det fungerat så väl hade faktiskt problemet lösts och därför tackar jag för detta tips.

Äh, du trollar bara för att du är arbetslös. Sätt dig och sök jobb istället för att ställa meningslösa frågor. Är ganska enkelt nu att se att du inte vill ha svar utan istället provocera folk som har hundar. Tragiskt.
Citera
2009-08-20, 15:03
Medlem
ÖÖhh

Tala om vart du bor så kommer jag och löser dina problem bums,alla problem!!!
Citera
2009-08-20, 15:17
Medlem
orengs avatar
flytta!
alla hanhundar pissar, så äre bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem