2009-08-18, 23:10
Bannlyst
Hej,

Undrar ifall någon vet nåt bra "skämt" man kan dra på jobbet/skolan, som ett practical joke
Citera
2009-08-18, 23:16
Medlem
micaeles avatar
Bestäm dig. Ska du dra ett skämt eller utföra ett practical joke?

Nåväl, kolla och sök på 'practical joke' i forumet Roliga Historier ( https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=238 ) så hittar du lassvis med trådar som ger dig inspiration.
Citera
2009-08-18, 23:18
Medlem
En klassiker är att luta något med lite tyngd i mot toalettdörren så att det blir en rejäl smäll när den färdigkissade kliver ut.

Mängder av salt i någons kaffekopp är också småskojigt.

En tejpbit under musen så inte den fungerar.

Gladpack på toaletten har jag aldrig provat, men det kan bli mycket effektfullt ifall det är en sittkissare som inte uppmärksammar detta innan det är för sent.

Pilla loss alla bokstäver från tangentbordet och sätt tillbaks dem i alfabetisk ordning.

Döda en medarbetares fru och sätt dennes ansikte över ditt eget och gå fram och ge honom en kyss. Reaktionen är mycket underhållande!

Lägg in något roligt script på datorn så att den stängs av 5 minuter efter att man klickat på Internetikonen.

Tapetsera en medarbetares arbetsplats med post-it-lappar.

Skaffa en festlig könssjukdom och ha sex med så många som möjligt på jobbet.

Ladda hem mängder av barnporr på den äldsta och snällaste kvinnan på arbetets dator och tipsa polisen.

Ändra folks startsidor. Bögporr är alltid kul.

Ändra folks bakgrundsbilder. Bögporr är alltid kul.

Ändra startljudet på någons dator. En stönande man och ett bräkande får på full volym höjer säkerligen någras ögonbryn.

Ja det var några festliga tips i alla fall. Återkom med rapport!
Citera
2009-08-18, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Bestäm dig. Ska du dra ett skämt eller utföra ett practical joke?

Nåväl, kolla och sök på 'practical joke' i forumet Roliga Historier ( https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=238 ) så hittar du lassvis med trådar som ger dig inspiration.

Tack så mycket, Tack till dig också, Violater.
Citera
2009-08-19, 23:45
Medlem
Skicka runt den här länken till folk http://1.ooskar.com
Citera
2009-08-19, 23:53
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebago
Skicka runt den här länken till folk http://1.ooskar.com
Som innehåller vadå och gör vad med din dator eftersom antivirus skriker högljutt av det?
Citera
2009-08-20, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Som innehåller vadå och gör vad med din dator eftersom antivirus skriker högljutt av det?

Det är inget virus:
kolla den här tråden https://www.flashback.org/showthread.php?t=932317
Citera
2009-08-20, 10:20
Medlem
rosamannens avatar
Jag har säkert skrivit det tidigare, men det här gjorde jag på ett tidigare jobb.

En kollega hade glömt kvar sin telefon i fikarummet. Jag tog då och tejpade fast den på undersidan av hans skrivbord. Sedan ringde jag till den. När han kom springande, avbröt jag uppringningen strax innan han nådde fram. Jävlar vad han letade. När han gav upp och gick tillbaka till sitt möte, ringde jag igen. Fyra gånger lurade jag tillbaka honom till skrivbordet, innan jag förbarmade mig och lät det ringa så han hittade den.
Citera
2009-08-20, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosamannen
Jag har säkert skrivit det tidigare, men det här gjorde jag på ett tidigare jobb.

En kollega hade glömt kvar sin telefon i fikarummet. Jag tog då och tejpade fast den på undersidan av hans skrivbord. Sedan ringde jag till den. När han kom springande, avbröt jag uppringningen strax innan han nådde fram. Jävlar vad han letade. När han gav upp och gick tillbaka till sitt möte, ringde jag igen. Fyra gånger lurade jag tillbaka honom till skrivbordet, innan jag förbarmade mig och lät det ringa så han hittade den.

Haha, det var ett bra bus.
Citera
2009-08-20, 18:24
Medlem
Draqs avatar
Gör som en i min grundskola (8an eller 9an) gjorde.
Ha en dörr in till klassrummet öppen lite på glänt, placera en stol ovanpå dörren så att personen som kommer in får en stol rakt ner i nyllet.
Detta resulterade i en sjukskriven kvinnlig lärare som vi aldrig såg skymten av igen.
Vad jag hört så är hon sjukpensionär idag.
Eleven som ställde stolen på dörren fick absolut inga påföljder utav detta, lite konstigt.
Citera
2009-08-20, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Violater
Döda en medarbetares fru och sätt dennes ansikte över ditt eget och gå fram och ge honom en kyss. Reaktionen är mycket underhållande!

Skaffa en festlig könssjukdom och ha sex med så många som möjligt på jobbet.

Ladda hem mängder av barnporr på den äldsta och snällaste kvinnan på arbetets dator och tipsa polisen.

Ändra folks startsidor. Bögporr är alltid kul.

Ändra folks bakgrundsbilder. Bögporr är alltid kul.

Bra tips. Bögporr som startsida är en gammal klassiker jag själv använder ibland.
Citera
2009-08-21, 00:22
Medlem
Todeswalzs avatar
Kopplade in min trådlösa mus i en kollegas dator och drog lite i den precis när han skulle klicka på något vilket resulterade i massa svordomar och slag i bordet, han kom på mig när jag efter en halvtimme låg dubbelvikt i skratt utanför hans kontor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in