2009-08-18, 16:27
Medlem
TerrorSnusens avatar
Okey, för det första så har jag googlat nu i ca 3 timmar...

Jag har ett antal problem:

Nr1.
Ljudet i datorn stängs av titt som tätt, detta leder till att jag måste klicka på start, kör, services.msc och aktivera "Windows audio" som ska vara på hela tiden.

Nr2.
Nästa problem, jag sitter på ett mobilt bredband, och skiftar detta mellan två olika datorer ibland, alltså: När jag kopplar ur modemet ur min stationära dator så visas det att jag fortfarande är ansluten till det trådlösa (Mobila), och jag måste starta om datorn för att använda det igen. Samma gäller för Ethernetkabel mellan laptopen och den stationära.

Nr3.
Jag får även ett problem när jag ska spela Empire Total War (kanske fel forum, men jag skriver det här), när jag trycker på Grand Campain så blir det bara en vit skärm och en ruta kommer upp om att empire.exe har stött på problem och måste avslutas. Jag har fått reda på att detta tydligen ska ha något med DirectX att göra, men inte hittat någon lösning.

Edit, Ett problem till har jag:

Nr4.
När jag matar ut en skiva ur någon av läsarna (DVD-läsare, DVD-Brännare eller ur en virtuellt skapad disk) så visas namnet fortfarande i "Den här Datorn". För att få bort detta måste jag starta om datorn.

Jag sätter mitt sista hopp till er här på Flashback, hjälp mig snälla.

Extremt tacksam för svar.
Senast redigerad av TerrorSnusen 2009-08-18 kl. 16:30.
Citera
2009-08-18, 16:31
Medlem
Slashcares avatar
1 & 2. Skulle tro att dina drivrutiner spökar. Prova att uppdatera eller installera om.

3. Om det är en nerladdad version är det kanske fel på cracken..?
Citera
2009-08-18, 16:35
Medlem
TerrorSnusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashcare
1 & 2. Skulle tro att dina drivrutiner spökar. Prova att uppdatera eller installera om.

3. Om det är en nerladdad version är det kanske fel på cracken..?

Tack för svar.

Då datorn har en återställningspartion innehållande operativsystem, drivrutiner och program (jag installerade om datorn för bara några veckor sedan), så tror jag inte att det är drivrutinerna, då dessa alltid har fungerat innan.

Det är inte en nedladdad version, utan en köpt fysisk skiva aktiverad på Steam.
Citera
2009-08-18, 17:43
Medlem
TerrorSnusens avatar
Ingen?
Citera
2009-08-18, 18:11
Medlem
927s avatar
2: jag har aldrig använt trådlöst det måste väl två olika anslutningar så om du inktiverar den du inte använder så avslutas ju den. det är ju väldigt enkelt att både inakitvera och aktivera

jag vet inte om detta hörihop med ditt problem men om man flyttar kabeln mellan två datorer så bör man först frigöra den ip-adressen för att du ska få en ny direkt i andra datorn. det var så förr iaf, jag fick det rådet från telia

4: namn på vad, skivan?
Citera
2009-08-18, 18:16
Medlem
TerrorSnusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
2: jag har aldrig använt trådlöst det måste väl två olika anslutningar så om du inktiverar den du inte använder så avslutas ju den. det är ju väldigt enkelt att både inakitvera och aktivera

jag vet inte om detta hörihop med ditt problem men om man flyttar kabeln mellan två datorer så bör man först frigöra den ip-adressen för att du ska få en ny direkt i andra datorn. det var så förr iaf, jag fick det rådet från telia

4: namn på vad, skivan?

Tack för svar.

2: Det går inte att inaktivera anslutningen, då det bara står att den fortfarande används.
Ang. Kablarna så är de bara kopplade från en dator till en annan, alltså ingen router = ingen IP-adress att frigöra.

4: Japp, namnet på skivan.
Citera
2009-08-18, 18:31
Medlem
927s avatar
jajust, du skrev ju mellan datorerna.
har du testat inaktivera innan du kopplar ur nåt?

och vad händer när du stoppar i en annan skiva?

ang 1: står tjänsten på automatisk start?
har du kollat att dom andra beronde tjänsterna oxå är startade och är inställda på att starta automatisk?
Citera
2009-08-18, 18:45
Medlem
TerrorSnusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
jajust, du skrev ju mellan datorerna.
har du testat inaktivera innan du kopplar ur nåt?

och vad händer när du stoppar i en annan skiva?

ang 1: står tjänsten på automatisk start?
har du kollat att dom andra beronde tjänsterna oxå är startade och är inställda på att starta automatisk?

Det går inte att inaktivera någon anslutning innan jag har kopplat ur, då står det bara att anslutningen används och kan därför inte inaktiveras.

Tjänsten står på automatisk, har även testat manuell, båda två stängs av ibland.
Det verkar vara helt random när tjänsten stängs av, ibland kan det gå flera timmar emellan och ibland bara några minuter.

När jag stoppar i en annan skiva så kommer jag åt den, utan autostart dock, och under den förra skivans namn.
Citera
2009-08-18, 21:22
Medlem
927s avatar
långsökt men kolla den här filen C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
här http://www.virustotal.com/sv/ är allt ok så får du resultatet 0/41
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem