2009-08-18, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Va skönt att han äntligen är fast
Hoppas aldrig han får leva i frid igen, inte efter de dåd han begått.
ingen risk, tom graven var pixad av en septiktank hörde jag
2009-08-18, 16:32
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Så våldtäkt är mer okej än djurplågeri?
Var fan skrev jag det någonstans? Ärthjärna!
2009-08-18, 16:34
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Jag tror det är helt olika människor som ger sig på djur respektive människor, så han var nog aldrig särskilt nära att byta art.
http://en.wikipedia.org/wiki/MacDonald_triad
Det är mycket vanligt att seriemördare börjar att tortera djur innan de går vidare till människor. Från början är det väl just makten att kunna ta ett liv, men när man slaktat några hundra katter och hundar börjar det nog bli lite slentrianmessigt och inger inte lika stor kick. Han har själv skrivit att han troligtvis skulle komma om det var en kvinna och inte katt han dränkte och att katter bara var början.
2009-08-18, 16:34
Medlem
pazeras avatar
Inte för att jag tycker synd om killen, men jag undrar var det gick snett? Föddes han heltenkelt med en sjuk hjärna?
Måste vara skönt för alla djurägare att detta är över. Lite plåster på såren för de som blivit drabbade.

Bra jobbat FB
2009-08-18, 16:36
Bannlyst
http://www.gt.se/nyheter/1.1675791/han-mar-valdigt-daligt

Advokaten: Han mår dåligt
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Var fan skrev jag det någonstans? Ärthjärna!

Det lät onekligen som att just den där punkten var det värsta du visste. Sen tyckte jag bara att det var en intressant fråga. Anser du att djurplågeri är ett vidrigare brott än våldtäkt? Frågan kvarstår, och tack för den klassiska obligatoriska förolämpningen. Jag börjar bli trött på alla nymodigheter som "cepe-störd", "sne'knullad", och för att inte nämna min absoluta hatreplik "särbarnet".
Medlem
Hygglo.FBs avatar
Inte för att jag antyder att den misstänkta är den i dom förra trådarna för jag vill
aldrig bryta den heliga 1.06. Men är det han!?
2009-08-18, 16:37
Medlem
Skönt att det är över.
Hoppas han kan få hjälp nu...
2009-08-18, 16:38
Medlem
Plastpåses avatar
Misstaget att länka till youtube måste ju gräma honom så fruktansvärt mycket nu!
2009-08-18, 16:38
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Snyggt jobbat FB.
Utdrag ur Lerums tidning.

Lerumspolisen vill rikta ett stort tack till allmänheten för de tips som har lämnats till polisen i samband med utredningen.
Den misstänktes familj och anhöriga har levt under stor press och polisen vädjar nu till allmänheten att lämna dem ifred.

Allmänheten - det rör sig alltså om två (?) användare på flashback?

Kan någon berätta vilka användarna är så att man får möjlighet att tacka dem?

Förbannat bra jobbat.
2009-08-18, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mcmuff
http://www.gt.se/nyheter/1.1675791/han-mar-valdigt-daligt

Advokaten: Han mår dåligt

Yeah right. Hoppas hans gamla fantasier dyker upp ofta i rättegången..
2009-08-18, 16:39
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rizado
http://en.wikipedia.org/wiki/MacDonald_triad
Det är mycket vanligt att seriemördare börjar att tortera djur innan de går vidare till människor. Från början är det väl just makten att kunna ta ett liv, men när man slaktat några hundra katter och hundar börjar det nog bli lite slentrianmessigt och inger inte lika stor kick. Han har själv skrivit att han troligtvis skulle komma om det var en kvinna och inte katt han dränkte och att katter bara var början.

Där ser man. Jag hade trott på en mycket yngre, fegare och fortfarande någorlunda skrupulös genomsnittlig gärningsman som djurplågare. Jag menar, de flesta vakna grabbar har någon gång under sin uppväxt varit nyfikna på hur fort en fjäril med bara en vinge kan snurra, eller en groda med ett ben hoppa, eller kanske till och med en kossa som får en sten i huvudet reagera. Men ett hundratal katter blir förstås ett beteendemönster snarare än små spontanhyss.
Senast redigerad av spleendid 2009-08-18 kl. 16:42.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in