2009-08-18, 09:15
Medlem
MrOaikis avatar
När jag försöker radera ett meddelande i Mail, får jag upp en ruta med texten "Kunde inte flytta meddelandet till brevlåda "(null)"".

Eftersom jag kör IMAP så misstänker jag att sökvägen papperskorgen på servern inte är specifierad. Det har fungerat innan, så det måste ha ändrats av någon anledning.

På iPhone fungerar det utmärkt. I Entourage likaså. Just i iPhone hittade jag inställningar för att specifiera alla brevlådor. Papperskorgen t.ex.

Så, är det någon som vet var i Apple Mail man kan hitta sökvägar för brevlådor på servern? Jag misstänker att den för närvarande är helt tom. Alltså "null".
Citera
2009-08-18, 09:38
Medlem
Prova att skapa en ny tom brevlåda under din inkorg. Markera den. Gå upp i menyn Brevlåda och välja Använd den här brevlådan till > och välj Papperskorg.
Citera
2009-08-18, 09:47
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpferhuhne
Prova att skapa en ny tom brevlåda under din inkorg. Markera den. Gå upp i menyn Brevlåda och välja Använd den här brevlådan till > och välj Papperskorg.

Nämen, ser man på, visste inte att den funktionen fanns. Jag behövde inte ens göra en ny brevlåda. Markerade "Deleted messages" på servermappen och gjorde som du sade.

Tack så mycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in