2009-08-18, 01:37
  #1
Medlem
my.state.of.minds avatar
Nån kanske kan hjälpa mig att förklara lite närmre.

Dum fråga kanske, jag vet ju att det är ett forum.. men hur fungerar ett forum egentligen? Vem eller vilka styr? Vem blir moderator och varför?
Jag kan inte riktigt smälta hur mycket data flashback innehåller.. var lagras allt? ALLT, det är verkligen rätt ord..
Just namnet "Flashback" ger mig också en skön känsla.. varför kan jag inte riktigt förklara.. men det känns stort.. Har kanske en del att göra med min syn på verkligheten, jag vet inte riktigt..
...eller sitter jag bara här och vakendrömmer på mitt jobb kanske..?

Hur som helst, en hyllning till alla er som får det att gå runt!
Citera
2009-08-18, 01:43
  #2
Medlem
Awesomes avatar
Flashback är stället där vi svenskar flyr vardagen vardagligen, typ.
Citera
2009-08-18, 01:44
  #3
Bannlyst
Flashback är ett diskussionsforum och allting lagras i en databas eller flera.
Vad jag vet så blir vissa unikt skötsamma användare mods efter omröstning av redan existerande mods samt någon/några högre stående.
Citera
2009-08-18, 02:08
  #4
Medlem
Tony_Fontanas avatar
Flashback är alla galningar samlade på samma plats brukar jag säga
Citera
2009-08-18, 02:35
  #5
Bannlyst
Flashback är stället där folk finner svaret på deras frågor.
Citera
2009-08-18, 03:48
  #6
Medlem
Du kan läsa mer om Flashback här:
Flasback.se (FAQ - Om Flashback): http://www.flashback.se/faq/
Flashbacks grundare svarar på frågor här i forumet: https://www.flashback.org/showthread.php?t=388290

Och sen så finns det en å annan interjuv och liknande både här i forumdelen "Flashback i Media" och via Flashback.se -> Media.

Waluigi
Citera
2009-08-18, 04:54
  #7
Medlem
my.state.of.minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waluigi
Du kan läsa mer om Flashback här:
Flasback.se (FAQ - Om Flashback): http://www.flashback.se/faq/
Flashbacks grundare svarar på frågor här i forumet: https://www.flashback.org/showthread.php?t=388290

Och sen så finns det en å annan interjuv och liknande både här i forumdelen "Flashback i Media" och via Flashback.se -> Media.

Waluigi

Tack, det va intressant läsning.
Citera
2009-08-18, 05:01
  #8
Medlem
BlackMetals avatar
Dit man kommer för att lasta av sina vardagsproblem
Citera
2009-08-18, 15:18
  #9
Medlem
Psyko-12s avatar
Moderatorer kan bannlysa folk, och moderatera inom vissa forum delar.
Citera
2009-08-19, 16:01
  #10
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-12
Moderatorer kan bannlysa folk
Vi kan inte bannlysa användare. Det vi gör är rapportera potentiella regelbrott i Outlaw (moderatorernas privata forum) och sedan röstar moderatorerna om vilken åtgärd som är olämpligast. Sedan verkställer en administrator den eventuella avstängningen.
Citera
2009-08-19, 16:40
  #11
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Flashback är kvällspressens nyhetskälla.
Citera
2009-08-19, 18:40
  #12
Medlem
Psyko-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Vi kan inte bannlysa användare. Det vi gör är rapportera potentiella regelbrott i Outlaw (moderatorernas privata forum) och sedan röstar moderatorerna om vilken åtgärd som är olämpligast. Sedan verkställer en administrator den eventuella avstängningen.
Men varna folk kan ni väl?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in