2010-01-21, 09:00
Medlem
landos avatar
runt 7...vi skift byten när dagskiftet byter till nattskift då vill dom som äter dougnuts tiil frukost innan de åker inte åka och de som snart får gå hem vill inte tjata med nån trött gatuartist.

annars är det bästa och springa dom kommer inte så långt i kängor och bälte
Citera
2010-01-21, 12:23
Medlem
Sglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ropeburn
Har funderat på det flertalet gånger, nått som rekommenderas?
Tolkar din text som du har använt det
Jag har använd headset och pratat med en snubbe som höll knas medans jag målade på ett spot längs en stor gata. Det funkade perfekt Fördel om båda har comviq eller liknande så det inte kostar så mkt hah
Citera
2010-01-21, 13:55
Medlem
horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Går att röjja mer på dagen, förmiddag är den ultimata tiden för i princip allt.

Nej, då går ju alla till jobbet...
Citera
2010-01-21, 18:12
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horse
Nej, då går ju alla till jobbet...

Tillskillnad från dig så vet jag hur det fungerar i praktiken och om jag säger något så är det så.
Citera
2010-01-21, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Tillskillnad från dig så vet jag hur det fungerar i praktiken och om jag säger något så är det så.

+1

Horse; Visst kan fler personer ringa polisen. Är mycket lättare att komma undan då du kan flyta in i stora folkmassor, dra in i butiker etc...

Om du är ute på natten själv så uppfattar alla dig som suspekt.

Sen beror det självklart vart du ska måla.
Citera
2010-02-14, 21:33
Medlem
Smygrökarns avatar
Fan det hjälper fan inte hur mkt jag än gör jag torskar fan alltid ändå :/ förra året torskade jag 4 gånger, och detta året har jag redan hunnit torska en gång...
Citera
2010-02-14, 23:48
Medlem
ExplosionEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smygrökarn
Fan det hjälper fan inte hur mkt jag än gör jag torskar fan alltid ändå :/ förra året torskade jag 4 gånger, och detta året har jag redan hunnit torska en gång...

Då kan du lika bra ge upp.
Citera
2010-02-15, 08:51
Medlem
HaveFuns avatar
Tror ärligt talat den största torskfaktorn är att man går klädd som en klottrare, och att man skryter mycket om det man håller på med. Dom som är äkta är jävligt hemliga, har träffat personer som vid en snabb granskning såg legitima ut men i själva verket var riktigt hardcore.

Stereotyper och dålig planering är fan i mig den sista man vill bomma på.

Sen att det är dåligt att köra på dagen är skitsnack, tänker inte gå in på detaljer men "think outside of the box", hur tror ni att vissa har/hade så sjukt mycket bombs i tub osv? kan säga att de inte är för att dom går runt med baggyjeans, rhastamössa och en haglöfsrygga med färgstänk på kläderna(högra ev vänstra armen). Som ni alla vet så jobbar CSG med att kartlägga just dessa personer och därefter förfölja och sen till slut sätta sista spiken i kistan vad gäller deras framtid.
Citera
2010-02-15, 10:41
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elephant-Dynasty
Ingen som använt sig utav walkie talkie för spanande?

Fungerade otroligt smidigt, risken blir väll att nån knatte rattar in på samma kanal men chansen är ganska liten kl 3 på natten, inte direkt man nämner vart man är ändå. Kan nog vara något för de lite större som ev. har avlyssnad telefon.

Annars kan man flippa lite så kan man göra om deo (både spray och vanlig rollon) till flow alternativt sprayburk. Bara gjort en deo flow men det borde fungera med vissa modeller av spray deo.
Senast redigerad av Argone 2010-02-15 kl. 10:51.
Citera
2010-05-16, 11:03
Moderator
evilhoneys avatar
OT raderat. Rena juridikfrågor får ni posta i juridik.
//mod
Citera
2010-05-17, 18:31
Medlem
Tycker det bästa är att ha en cykel med sig. Med en cykel går det fortfare än att springa, mindre ansträngade med. De kan köra bakom dig med bilen hur länge de vill, men stiger de ur bilen för att ta dig så är du redan långt borta, tillskillnad mot tills fots då de troligtvis springer ikapp dig ganska omgående. Så det är bara att cykla på, sen in på någon småväg där bilen inte kan komma in och sen bara försvinna. Cykeln har räddat mig fler gånger än jag kan minnas.

En annan sak som fungerar i mindre samhällen/städer är att sätta någon utanför polisstationen, om en polisbil rullar ut så är det bara för personen att ringa upp och meddela detta då de oftast inte patrullerar eller har mer än en bil på mindre orter.
Citera
2010-05-18, 11:04
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiritofhate
Tycker det bästa är att ha en cykel med sig. Med en cykel går det fortfare än att springa, mindre ansträngade med. De kan köra bakom dig med bilen hur länge de vill, men stiger de ur bilen för att ta dig så är du redan långt borta, tillskillnad mot tills fots då de troligtvis springer ikapp dig ganska omgående. Så det är bara att cykla på, sen in på någon småväg där bilen inte kan komma in och sen bara försvinna. Cykeln har räddat mig fler gånger än jag kan minnas.

En annan sak som fungerar i mindre samhällen/städer är att sätta någon utanför polisstationen, om en polisbil rullar ut så är det bara för personen att ringa upp och meddela detta då de oftast inte patrullerar eller har mer än en bil på mindre orter.
Måste hålla med om cykeln. Grymt bra att cykla, man kommer fram nästan överallt och med en rejäl dos adrenalin i kroppen cyklar man rätt snabbt. Inte lika kul om man skulle ha oturen att stöta på en cykelpolis däremot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in