2003-12-13, 23:13
Medlem
sindromes avatar
[b]Jag ska måla en tavla till min farmor och farfar i julklapp.
Är det någon som har erfarenhet av acryl-färg, eller någon idé på vad man skulle kunna måla så är jag tacksam för svar.
Citera
2003-12-13, 23:18
Medlem
Hin Håle.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sindrome
[b]Jag ska måla en tavla till min farmor och farfar i julklapp.

Snåljåp!
Jag hade pryglat mina ännu ej påtänkta barnbarn om dom kom dragandes med något sådant. Tanken är inte vatten värd. Det är bara något man säger.
Citera
2003-12-13, 23:21
Medlem
sindromes avatar
Men de är så gamla att de inte uppskattar något annat. de har ju redan allt. men om du tycker att det var en dålig julklapp så kankse du har några bättre förslag själv.
Citera
2003-12-13, 23:27
Medlem
Hin Håle.s avatar
Citat:
...kankse du har några bättre förslag själv.

Man uppskattar nog ingenting när man är gammal och skröplig. Stick ett presentkort i handen på dom och sätt dom på planet till Dr. Eldon Mates eutanasi-mottagning i US of A.
Citera
2003-12-14, 15:55
Medlem
RIP-Polariss avatar
Tänk på att akrylfärg torkar relativt snabbt, du kan inte måla vått-i-vått som med oljefärger. Det finns visserligen grejer man kan ha i så att den torkar långsammare om man nu vill det.

Annars är det väl bara att kladda på!!

GL&HF
Citera
2003-12-14, 16:41
Medlem
exerds avatar
sindrome: det är kul att måla med akryl
Citera
2003-12-14, 16:45
Medlem
sindromes avatar
tack för tipset!
men är det inte någon som har ett förslag på vad man kan måla ?!
Citera
2003-12-14, 19:22
Medlem
Stranglers avatar
Citat:
tack för tipset!
men är det inte någon som har ett förslag på vad man kan måla ?!

Älg i motljus, kanske...

Idé: bestäm dig för att tavlan ska innehålla ett visst antal olika saker, ex fem. Ta sen fram ett uppslagsverk och välj slumpmässigt ut fem saker ur boken genom blunda-peka-metoden. Men du måste förstås skippa sånt som inte funkar att måla, det kan bli drygt att måla hela Ungern eller nåt sånt. Men prickar du trombon eller acklejja så kan du använda dem.

När du har fem grejjer så blir det spännande att försöka komponera ihop dem. Blir garanterat ett helskumt men kul resultat.
Citera
2003-12-14, 21:04
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exerd
sindrome: det är kul att måla med akryl
nja, skulle inte hålla m... akryl torkar rusligt fort..

Syndrons idee var bra. men d behöver ju inte alltid vara motiv man målar, att experimentera m färger är inte helt fel. själv målar jag bara i svart/vitt och aldrig motiv.
Citera
2003-12-21, 20:29
Medlem
sindromes avatar
Jag får panik , jag vet inte vad jag ska måla och julafton är på onsdag!
jag har ganska så livlig fantasi när jag kan välja vad jag vill måla. Men det är till min farmor och farfar det handlar om . Farfar hade ju fått slaget om jag målar som jag brukar! har inget något seriöst förslag?
Citera
2004-01-16, 02:50
Medlem
CUBErts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hin Håle.
Snåljåp!
Jag hade pryglat mina ännu ej påtänkta barnbarn om dom kom dragandes med något sådant. Tanken är inte vatten värd. Det är bara något man säger.

Haha jo. Du blir nog en bra morfan/farfar
Citera
2004-01-17, 15:22
Medlem
Arnolfos avatar
Måla något din farmor och farfar kan relatera till. Något från deras barndom, något som får dem att känna lugn och trygghet.
Skogsmotiv är ett säkert kort. Ju tristare destå bättre.

Jag älskar brudar som gillar att måla!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in