2009-08-17, 14:34
Medlem
Kilins avatar
Vilken utav följande bilar går bäst rakt fram i olika intervall, båda ska givetvis vara original?
Inga saab eller bmw fantaster som trackar ner på varandras märken nu utan ren fakta, nån som kört just dessa bilar mot varandra?
eller nån som har nånting att berätta
Finns några tider på dom bägge bilarna?

mvh.
Citera
2009-08-17, 15:37
Medlem
grynings avatar
Har inte sett dom köra mot varandra, men 328an piskade en v40 2.0 T rätt så gött när två kompisar körde.

och de är ju liiite coolare med sugmotor än turbo.

Finns ju gott om vrid med i 328an ,så den drar inte så mycket man tror den gör.
Citera
2009-08-17, 15:59
Medlem
NiV3Rts avatar
Skulle gissa på att Saaben smiskar i de flesta intervallerna rakt fram. I kurvorna får den däremot se sig slagen.
Citera
2009-08-17, 16:14
Medlem
grynings avatar
Jag tror dock att bmwn drar iväg i starten, tar ju lite tid för turbon att ladda upp tryck. Men sen är frågan hur långt bmwn hinner innan saaben hinner ikapp.

Det skiljer ju bara ca 10 häst mellan de olika bilarna.
Citera
2009-08-17, 16:17
Medlem
Sunners avatar
01'an är ju den gamla Saab 9(00)-3'an, mina föräldrar hade en Aero en gång i tiden, och även om motorn var okej givet vilken sorts bil det är så är väghållningen inte precis något att skriva hem om, påminner snarare om något slags båt. Skulle jag köpa en 9-3'a så skulle det definitivt bli en från den andra generationen.
Någon E36 BMW har jag däremot inte kört, men de är ju inte kända för dålig väghållning direkt
Citera
2009-08-17, 22:14
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilin
Vilken utav följande bilar går bäst rakt fram i olika intervall, båda ska givetvis vara original?
Inga saab eller bmw fantaster som trackar ner på varandras märken nu utan ren fakta, nån som kört just dessa bilar mot varandra?
eller nån som har nånting att berätta
Finns några tider på dom bägge bilarna?

mvh.

Jag har själv haft en E36 325a och farsan hade länge en 328a som jag lånade, numera kör jag 9-3a 2.0t från 00. Jag kan iaf gissa att BMWn nog trots allt vinner även rakt fram, svänger det behöver vi inte ens diskutera någonting. En Aero 01 går väl som en chippad 2.0t och jag tror inte det räcker, speciellt inte när BMWn kommer sticka iväg duktigt då saaben kommer få problem med fäste både på 1an och 2an.

Men det lär vara riktigt jämnt med likvärdiga förare.
Senast redigerad av Apelsinen 2009-08-17 kl. 22:20.
Citera
2009-08-17, 22:54
Medlem
Prostreet32s avatar
Står exakt samma fråga på saabturboclub of sweden.
Var en som posta att BMW gör 0 - 100 km/h 7,3 s, och Saaben med.

Saaben lär ta den runt 130-150 km/h, men när det svänger finns det inget o säga till om.
Citera
2009-08-17, 23:13
Medlem
http://www.teknikensvarld.se/documen...pact/index.xml
Förvisso en 325a compakt men de e väl samma motor.
328an lär vara före till 100 men sen tror jag inte den har en chans förrän första kurvan när saaben far rakt fram.
Vad en bil gör till 100 är förörvrigt helt ointressant efter som man aldrig kommer i närheten av dom siffrorna i verkligheten och det är knappast i det spannet man har nytta av kraften. Bättre att kolla 80-120 eller 100-150 istället.
Citera
2009-08-18, 00:31
Medlem
Wzzys avatar
Vet att polaren som kör en 328 e36 blev dragen av en 9-3 aero när dom körde rullande start. Men sen så är det jävligt individuellt väldigt svårt att säga på rak arm. Mycket handlar om tur och skicklighet. Vem som växlar i rätt tid och massa andra saker.
Citera
2009-08-18, 10:45
Medlem
Zekiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wzzy
Vet att polaren som kör en 328 e36 blev dragen av en 9-3 aero när dom körde rullande start. Men sen så är det jävligt individuellt väldigt svårt att säga på rak arm. Mycket handlar om tur och skicklighet. Vem som växlar i rätt tid och massa andra saker.

japp, jag blev slagen av en audi 80 med 80hk i min bmw 525i med 192 häst för att jag slog i varvstoppet ett par sekunder vid varje växel
säger ju egentligen bara hur bra förare jag är :P
Citera
2009-08-18, 10:49
Medlem
Har bara kört SAAB:en och pratat med folk som kört BMW.

Från stillastående så piskar nog BMW men när man slänger i tvåan i saaben så händer det grejor där förmodligen BMW inte hänger med.

Alltså ca 50-100 så vinner nog SAAB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in